امام جمعه بخش فردوس مطرح کرد؛

وحدت حوزه و دانشگاه از گفتمان های اصیل انقلاب و امامین انقلاب است

  • شناسه خبر: 181161
وحدت حوزه و دانشگاه از گفتمان های اصیل انقلاب و امامین انقلاب است

امام جمعه فردوس گفت: وحدت حوزه و دانشگاه، یکى از گفتمان اصیل انقلاب اسلامى است و در منظومه فکرى امامین انقلاب، ظرفیت بی بدیلى برای رسیدن به آرمان هاى الهى انقلاب است.

خانه » آخرین اخبار » وحدت حوزه و دانشگاه از گفتمان های اصیل انقلاب و امامین انقلاب است

به گزارش خانه خشتی؛ امام جمعه بخش فردوس شهر صفائیه در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: خانواده به عنوان یک نهاد اجتماعی نیازمند اصولی است که می تواند در جهت رشد و تعالی و پرورش انسان های تعالی خواه حرکت کند.

حجت الاسلام اصغر توکلی اصل محبت ورزی، تقسیم کار، سازگاری و انعطاف و مادر محوری را از اصول مدیریت خانواده برشمرد وافزود: خانه، آشیانه ی کوچک عشق و میدان بزرگ تبادل عواطف و احساسات و بانک مهرورزی است که باید همه ی اعضای آن در آن سهیم باشند تا محبت های خالصانه بر فضای خانه حاکم شود.

وی با بیان اینکه در مدیریت نظام خانواده، باید جایگاه افراد به خوبی شناخته و حریم آنها به نحو احسن رعایت شود، تا هر کس بتواند نقش خود را به درستی ایفاء کند، بیان کرد: مادر مهمترین رکن خانواده و مهمترین نقش تربیتی را داراست.

خطیب نماز جمعه بخش فردوس تصریح کرد: در عصر حاضر که نوک پیکان دشمن “مادر” و نقش تربیتی او را هدف آماج تیرهای زهرآلود خود کرده است اعضای خانواده باید به اصل مادر محوری توجه کنند و با احسان، احترام، اکرام و خدمت، او را در ایفای نقش تربیتی خویش یاری دهند.

وی با تسلیت رحلت عالم عامل حضرت آیت الله یزدی و با بیان اینکه نظام اسلامی ، یکی از سرداران ولایت مدار و همیشه در صحنه خویش را ازدست داد، یادآور شد: مرحوم آیت الله یزدی عمری قریب به نود سال، تنها ایمان و آرمان خود را پی گرفت و شماتت مخالفان و دشمنان، در اراده اش بی تاثیر بود.

حجت الاسلام توکلی ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهید مفتح، گفت:  وحدت حوزه و دانشگاه، ترکیبى است که اگر به درستى شناخته شود، براى دشمن و نیروهاى مهاجمِ مزاحمِ کینه ورزِ خارجى و ایادى داخلى آنها بسیار تلخ و گزنده و شکننده است.

وی خاطرنشان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه، یکى از گفتمان اصیل انقلاب اسلامى است و در منظومه فکرى امامین انقلاب، ظرفیت بی بدیلى است که هرچه بیشتر مورد استفاده و بهره بردارى قرار گیرد، انقلاب و نظام جمهورى اسلامى، زودتر و قدرتمندانه تر به آرمان هاى الهى خود خواهد رسید.

زهرا شریفی

انتهای پیام/

برچسب ها:
امام جمعه فردوس خطبه ها نماز جمعه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان