استاندار کرمان مطرح کرد:

از طرح های اجرایی انتقال آب به کرمان حمایت می کنم/ضرورت تشکیل کارگروه برای توسعه زیرساخت ها

  • شناسه خبر: 181080
از طرح های اجرایی انتقال آب به کرمان حمایت می کنم/ضرورت تشکیل کارگروه برای توسعه زیرساخت ها

استاندار کرمان بر کاهش استفاده از منابع آب زیرزمینی و مدیریت منابع رو زمینی تاکید کرد و گفت: در راستای خطوط انتقال آب به استان کرمان از همه طرح های اجرایی در این حوزه حمایت می کنیم.

خانه » آخرین اخبار » از طرح های اجرایی انتقال آب به کرمان حمایت می کنم/ضرورت تشکیل کارگروه برای توسعه زیرساخت ها

به گزارش خانه خشتی؛ علی زینی وند عصر امروز در نشست هم اندیشی و بررسی مشکلات شهرستان‌های رفسنجان و انار اظهار داشت: شهرستان های رفسنجان برای همه ملت ایران خاطره انگیز است و در تاریخ انقلاب نقش موثری داشته است و خیلی از بزرگان و شخصیت ها از این شهرستان نقش آفرینی کردند و تاثیر مهمی در توسعه کشور گذاشتند.

استاندار کرمان به جایگاه مهم رفسنجان در کشور اشاره کرد و تصریح کرد: وجود خیران، زیرساخت ها، وجود بزرگان و شخصیت های انقلابی در این منطقه ، وجود زنده شهید سلیمانی در استان کرمان و شهدای مدافع حرم و سرشناس و ویژگی های زیادی که این منطقه در کنار استان تاریخ ساز کرمان دارد برای همه افتخار آمیز است و وظیفه ما متولیان را سنگین تر می کند.

وی افزود: تحولات بزرگی در استان رقم خورده و زمانیکه یک هدف واحد را تعریف کنیم راحت تر می توانیم امکانات و تصمیم های خود را بر اهداف اصلی بسیج کنیم.

زینی وندی با تاکید بر اینکه استان کرمان نیاز به توسعه زیرساخت ها دارد، گفت: آب استان کرمان از منابع زیرزمینی تامین می شود که در حال خاتمه است باید استفاده از منابع آب زیرزمینی را کاهش داد و منابع رو زمینی را مدیریت کرد و به سمت خطوط انتقال آب برویم و همه مدیران در این راستا فعالیت کنند؛ چراکه انتقال آب  حتی در زمان تحریم و به صورت کوتاه مدت هم امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه باید به سمت کشاورزی مکانیزه رفت و کشت های گلخانه ای را توسعه داد، خاطرنشان کرد: مشکل برق، گاز و راه در استان وجود دارد باید زمینه افزایش تولید برق فراهم شود و همچنین ظرفیت گاز هم تکمیل شده که در این زمینه تمهیداتی اندیشدیده شده است.

زینی وندی افزود: نباید منتظر بودجه دولتی باشیم باید از امکانات عمومی استفاده کنیم تامین منابع انجام شود و مجوزها صادر شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه طرح های اقتصادی باید کارشناسی و حمایت شوند، اذعان داشت: کارگروهی برای توسعه زیرساخت آب، برق ، گاز و راه تشکیل شود تصمیم گیری و قانون برای آن مصوب شود.

وی در خصوص پیگیری برای ایجاد پارک علم فناوری در رفسنجان، گفت: استان کرمان به لحاظ علم و فناوری نسبت به بیشتر استان‌های کشور عقب مانده است در تغییر ساختاری پارک علم و فناروی استان هم پیگیری شود که این پارک به عنوان مهمترین دستگاه  استان نقش آفرینی کند.

زینی وندی در خصوص مشکللات صادرات پسته بیان کرد: در صادرات پسته باید فنی تر و منسجم تر رفتار شود و ایراداتی در صادرات پسته در حوزه رفسنجان وارد است، خوشه پسته رفسنجان باید یکی از مهمترین خوشه های کشور باشد.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان بر ارایه راهکارهای لازم برای افزایش تولید محوصل پسته توسط مرکز تحقیقات کشاورزی تاکید داشت و گفت:در بحث پسته پژوهش‌ها و راهکارهای لازم برای افزایش تولید محصول پسته با توجه به وضعیت آبی منطقه ارایه شود.

استاندار کرمان بر برنامه ریزی راهبردی در استفاده از آب و فاضلاب استان کرمان اشاره داشت و توضیح داد: مدیران باید در این زمینه بسیج شوند و همکاری نمایند.

گفتنی است چندین پروژه مهم اقتصادی رفسنجان و انار که نیاز به تصمیم گیری و صدور برخی مجوزها بود توسط استاندار کرمان در این جلسه  مورد بررسی قرار گرفت و به چندین طرح توسعه از جمله طرح کاشی و سرامیک شهرستان قول داده شد که فرایند صدور مجوزها به صورت فشرده و در کوتاه ترین زمان انجام شود.

خبر از منیژه نوروزی

عکس از رضا ساجدی

انتهای پیام/

برچسب ها:
آب استاندار کرمان جلسه هم اندیشی سفر استاندار به رفسنجان علی زینی وند
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان