معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مطرح کرد؛

ضرورت همکاری همه دستگاه ها و مشارکت مردم در اجرای طرح “شهید سلیمانی” در رفسنجان

  • شناسه خبر: 180855
ضرورت همکاری همه دستگاه ها و مشارکت مردم در اجرای طرح “شهید سلیمانی” در رفسنجان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بر لزوم همکاری و تعامل همه دستگاه ها، نهادها، ارگان‌ها و اقشار مختلف مردم شهرستان در اجرای هرچه بهتر طرح ” شهید سلیمانی” متناسب با روند و وضعیت بیماری کووید ۱۹ تاکید کرد.

خانه » اجتماعی » ضرورت همکاری همه دستگاه ها و مشارکت مردم در اجرای طرح “شهید سلیمانی” در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ احمد جمال زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در جلسه هماهنگی و تبیین نحوه اجرای طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در خصوص مدیریت و کنترل اپیدمی کویید ۱۹ هماهنگی بین بخشی و دستگاه‌هایی که در این طرح دخیل هستند را  از جمله زیرساخت های این طرح عنوان کرد و گفت: ضمانت اجرایی طرح شهید سلیمانی بستگی به همکاری این سازمان ها و مردم دارد.

وی تشدید نظارت و اجرای پروتکل ها و اعمال قانون را از جمله راهبردهای این طرح دانست و عنوان کرد :نظارت بر اماکن، انجام تست برای شناسایی بیماری به طور گسترده و هدفمند، قرنطینه و رهگیری هوشمند انجام می‌گیرد. افرادی که کوچکترین علامت خفیف را داشته باشند به محض بهتر شدن از منزل خارج نشوند.

جمالزاده آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی را از دیگر راهبردهای این طرح عنوان کرد که با همکاری رسانه ها امکان پذیر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بر حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر از جمله سالمندان و بیماران زمینه ای تاکید کرد و یادآور شد: محدودیت ها به صورت هوشمند و هدفمند اعمال می شود، طرح سردار سلیمانی بر اساس یک طرح محله محور و خانواده محور است.

وی اضافه کرد: این طرح متشکل از پرسنل بهداشتی، داوطلبین بسیج، هلال احمر، معتمدین روحانیون و جمعی از دانشجویان در قالب سه تیم نظارتی و حمایتی و مراقبتی است.

جمالزاده گفت: رفسنجان به هشت محله تقسیم شده است و هر محله دارای تعدادی مسئول تیم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان  با تاکید بر اینکه در این طرح همه سازمانها باید پای کار باشند، گفت:اگر مردم در این طرح ما را یاری کنند می توانیم امیدوار باشیم که به نتیجه مطلوب می رسیم در صورت عدم همکاری و با توجه به سرد شدن هوا و اینکه تهویه هوا در اماکن به خوبی صورت نمی گیرد انتقال ویروس کرونا بیشتر خواهد شد.

سرهنگ پساوند فرمانده سپاه رفسنجان در این جلسه بیان کرد: طرح  “شهید قاسم سلیمانی” بر اساس تفاهم نامه در سطح کشور بین وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین امضا شده است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح در تمامی کمیته ها، سپاه عضو اصلی است و در کمیته حمایت از قرنطینه خانگی و غیرخانگی سپاه مسئول است، خاطرنشان کرد: اعضای این کمیته شامل بسیج، بهداشت، خیرین، سازمان‌های مردم نهاد، هلال احمر، آموزش و پرورش ستاد اجرایی حضرت امام ،بنیاد مستضعفان، بهزیستی، کمیته امداد، آستان قدس و شرکت ملی مس است.

سرهنگ پساوند ادامه داد: وظیفه اصلی این کمیته جذب کمکهای مردمی ،نهادها و سازمان ها با مشارکت همه  مردم در سطح شهرستان است که این کمک‌ها به خانواده های نیازمند توزیع می شود، در کنار بسته های معیشتی بحث های معنوی فرهنگی و حتی تامین لوازم حفاظت فردی و تامین خدمات مورد نیاز سلامت در خانه بر عهده تیم حمایتی بسیج است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
پساوند جلسه هماهنگی و تبیین نحوه اجرای طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جمالزاده رفسنجان طرح شهید سلیمانی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان