از طرح شهید سلیمانی در رفسنجان رونمایی شد

  • شناسه خبر: 180850
از طرح شهید سلیمانی در رفسنجان رونمایی شد

طرح شهید سلیمانی با هدف مدیریت و کنترل اپیدمی کووید۱۹ در رفسنجان رونمایی شد.

خانه » اجتماعی » از طرح شهید سلیمانی در رفسنجان رونمایی شد

به گزارش خانه خشتی، جلسه هماهنگی و تبیین نحوه اجرای طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در خصوص مدیریت و کنترل اپیدمی کویید ۱۹ با همکاری فرمانداری، دانشگاه علوم پزشکی، سپاه و پایگاه های بسیج ظهر امروز با حضور فرماندار، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و فرمانده سپاه رفسنجان و جمعی از خبرنگاران در فرمانداری برگزار شد.
مجید فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان در این جلسه اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی با عنوان مدیریت و کنترل اپیدمی کووید۱۹ مبتنی بر هر خانه یک پایگاه سلامت در شهرستان آغاز شده است.
وی افزود: با توجه به تاکید رهبر فرزانه انقلاب بر تلاش شبکه بهداشتی و همچنین بهره گیری از نیروی بسیج و داوطلب مردمی این طرح شکل گرفته است و عوامل بهداشتی و بسیج دو رکن اصلی این طرح هستند.
هرندی گفت: هدف کلان این طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید۱۹ از طریق مشارکت مردم و هماهنگی بین بخشی و کمک بسیج و نیروهای داوطلب مردمی است.
وی قطع زنجیره انتقال ویروس، کاهش امار بستری، مرگ و میر و ابتلا به کرونا ویروس از اهداف این طرح برشمرد و گفت: تا زمانیکه واکسن و داروی کرونا در دسترس قرار گیرد بهترین راه، پیشگیری برای توقف این ویروس است و باید در قطع زنجیره انتقال ویروس موثر باشیم.
فرماندار رفسنجان با بیان اینکه بسیج با تمام توان وارد این طرح شده و در کنار شبکه بهداشتی قرار گرفته است خاطر نشان کرد: طرح شهید سلبمانی در قالب تشکیل قرارگاه سردار سلیمانی کار خود را آغاز می کند و در این قرار گاه فرماندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و یا معاون شبکه بهداشت و فرمانده سپاه از اعضای اصلی آن هستند.
وی به تشکیل کمیته های پنجگانه این طرح اشاره کرد و گفت: کمیته حمایت از قرنطینه خانگی و غیرخانگی با مدریت سپاه پاسداران و با همکاری خیریه ها، سازمان های مردم نهاد، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد، بهزیستی ، آستان قدس و مجمتع مس سرچشمه فعال می شود و تیم ها در قالب سه عنوان مراقبتی، حمایتی و نظارت کار خود را اغاز می کنند.

هرندی یادآور شد: ۸ پایگاه در سطح شهر رفسنجان و ۲۱ مرکز بهداشت روستایی و یک نقاهتگاه به همت سپاه دانشگاه علوم پزشکی آماده استفاده در این طرح است.
فرماندار رفسنجان در ادامه خاطر نشان کرد: وضعیت رفسنجان از قرمز به نارنجی تغییر کرده است، وضعیت ها تعیین کننده شرایط هستند، مردم باید این نکته را مدنظر قرار دهند که وقتی وارد وضعیت بهتری می شویم به معنای رفتن کرونا نیست بلکه بدین معناست که چون پروتکل ها رعایت شده شیوع کمتر شده و اگر رعایت نکنیم مجدد به شرایط قبل باز می گردیم.
وی تصریح کرد: محکم پای اجرای پروتکل ها ایستادیم و وارد وضعیت نارنجی شدیم، هم مردم و هم صنوف باید بدانند که وضعیت نارنجی بسیار شکننده است و به معنای قطع کامل زنجیر انتقال نیست.
انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان