افزایش دو برابری سرمایه شرکت ملی مس

  • شناسه خبر: 180834
افزایش دو برابری سرمایه شرکت ملی مس

سرمایه شرکت ملی مس از ۱۰۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به حدود دو برابر یعنی ۲۰۰ هزار میلیارد ریال مصوب شد و افزایش یافت.

خانه » اجتماعی » افزایش دو برابری سرمایه شرکت ملی مس

به گزارش خانه خشتی، این افزایش سرمایه از محل سود انباشته و برای تامین بخشی از منابع مورد نیاز اجرای طرح های در دست اقدام شرکت خواهد بود.

در این زمینه اردشیر سعدمحمدی، مدیر عامل شرکت ملی مس در مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت اظهار داشت: نوع ژنز خاک های ایران، همچنین تکنیک های مورد استفاده در کشورمان، مس ایران را در رده مس های خوب و با کیفیت جهان قرار داده و به همین دلیل، عمده سرمایه گذاری های ما در کشور به سمت تولید کنسانتره خواهد بود.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه افزایش سرمایه شرکت ملی مس مصوب شده، عمده سرمایه گذاری های ما به سمت ایجاد کارخانه های کنسانتره خواهد رفت.

سعدمحمدی خاطرنشان کرد: اکنون ظرفیت تولید ۱.۱ میلیون تنی کنسانتره مس در کشور وجود دارد که ۷۰۰ هزار تن آن در مس سرچشمه، ۱۵۰ هزار تن آن در خاتون آباد میدوک و ۳۰۰ هزار تن آن در سونگون آذربایجان شرقی است.در نظر داریم این ظرفیت را به ۲.۵ میلیون تن افزایش دهیم و بر این اساس برای احداث و راه اندازی کارخانه های جدید تولید کنسانتره به ظرفیت ۱.۴ میلیون تن سرمایه گذاری شده است.

وی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ به دنبال افتتاح سه کارخانه هستیم که شامل واحد ۱۰۰ هزار تنی کنسانتره دره آلو، ۱۵۰ هزار تنی دره زال و همچنین کارخانه تولید فلوتاسیون از سرباره های ذوب است.

سعدمحمدی ادامه داد: بیش از ۵۰ سال است که سرباره های ذوب بر روی زمین مانده که ثروتی عظیم است و با تبدیل آنها به کنسانتره، ارزش افزوده بالایی ایجاد خواهد شد.

وی گفت: همچنین احداث کارخانه ۲۰۰ هزار تنی سرچشمه، فاز ۲ میدوک به ظرفیت ۱۵۰ هزار تن، فلوتاسیون سرباره های ذوب خاتون آباد، فاز ۳ سونگون به ظرفیت ۱۵۰ هزار تن و برنامه ریزی برای فاز ۴ کنسانتره سازی سونگون، از جمله دیگر پروژه هاست.

** سرمایه گذاری های مورد نیاز
مدیرعامل شرکت ملی مس تاکید کرد: در مجموع برای دست یافتن به این استراتژی ۲۹ طرح تعریف شده که تحقق آنها نیازمند دو میلیارد و ۴۸۰ میلیون یورو و ۲۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است. در این پیوند سعی داریم تا از پول های کم هزینه از جمله افزایش سرمایه ۱۰ هزار میلیارد تومانی ناشی از سود انباشته شرکت استفاده کنیم که قطعا سود سرشاری برای شرکت ملی مس و سهامداران به دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: شرکت ملی مس تا کنون اقدام به تجدید ارزیابی به منظور افزایش سرمایه خود نکرده و بدیهی است انجام این مهم باید در هیئت مدیره و در بین سهامداران بزرگ مطرح شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
صنابع ملی مس
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان