اجرای طرح محله محور «شهید سلیمانی» در راستای مقابله با کرونا در رفسنجان

  • شناسه خبر: 180684
اجرای طرح محله محور «شهید سلیمانی» در راستای مقابله با کرونا در رفسنجان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از جزئیات اجرایی شدن طرح محله محور شهید سلیمانی در راستای مبارزه با کرونا در رفسنجان خبر داد و افزود: این طرح اگر به طور کامل و جامع اجرا شود ۱۰۰ درصد در کنترل بیماری موفق خواهیم بود.

خانه » رفسنجان » اجرای طرح محله محور «شهید سلیمانی» در راستای مقابله با کرونا در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ مجید فصیحی‌هرندی صبح امروز در اولین جلسه هماهنگی قرارگاه عملیاتی طرح محله‌محور شهید حاج قاسم سلیمانی ستاد کرونا با اشاره به اهداف این طرح اظهار داشت: هدف این طرح طرح مقابله با کووید۱۹ به صورت محله محور و با  اهداف کلانِ کنترل و اپیدمی کووید۱۹ از  طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از نیروهای بسیج و داوطلبان مردمی  است.

فرماندار افزود: قطع انتقال زنجیره ویروس  با افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی و کاهش بستری به میزان حداقل ۳۰ درصد در یک مکاه و ۵۰ درصد در سه ماه و کاهش مرگ و میر به میزان ده درصد در ماه و ۴۰ درصد در سه ماه  و پوشش حمایتی از گروه های در معرض خطر از اهداف اختصاصی این طرح است.

وی تصریح کرد: اینکه بتوانیم زنجیره انتقال بیماری را کند و کاهش دهیم ارزشمند است به هممان میزان افراد بستری و مرگ و میر کاهش می یابد و  این طرح راهبردهایی مشخص دارد که باید رعایت کنیم.

فرماندار رفسنجان با اشاره به اهمیت تأثیری فاصله‌گذاری اجتماعی، گفت: مردم بدانند اگر یک اقدام کوچکی در جهت قطع زنجیره بردارند، آثار آن را میدانی خواهیم دید.

وی بیان کرد: رفسنجان شهری با وضعیت قرمز و حاد است و اگر به گونه‌ای این وضعیت را به سمت نارنجی سوق دهیم خیلی از محدویت‌ها کاهش پیدا می‌کند و مردم می‌توانند با شرایط عادی اما با رعایت‌ پروتکل‌ها به زندگی عادی خود ادامه دهند.

احمد جمالی زاده هم در این جلسه  طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی را در راستای مبارزه با کرونا جامع ترین و کامل ترین طرح دانست و افزود: اگر این طرح کامل اجرا شود ۱۰۰ درصد در کنترل این بیماری موفق خواهیم شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان کرد: با اجرای این طرح آمار بستری و مرگ و میر کاهش خواهد یافت؛ کاهش آمار سرپایی و بستری ناشی از بیماری کرونا در هفته اخیر نتیجه اجرای بخشی از این طرح در رفسنجان است و آمار نزولی را داشتیم با اجرای دقیق این طرح تا ۲ هفته آینده بیماری را در رفسنجان کنترل خواهیم کرد.

وی موفقیت در این طرح را لازمه پای کار بدون همه ارگان ها دانست و گفت: شرکت آحاد مردم در این طرح ضروری است تا نتیجه رضایت بخشی را داشته باشیم.

جمالی زاده اولین راهبرد  این طرح را تشدید و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی و افزایش انجام تست های کرونا عنوان کرد و  افزود: در این طرح مردم، دانشگاه علوم پزشکی و نظارت بسیج را  داریم ، بیماریابی و حمایت از قرنطینگی خانگی و رهگیری هوشمند با یک سری نرم افزارهایی که مطرح شده است.

وی بیان کرد: اطلاع رسانی و آموزش جهت افزایش سطح آگاهی مردم محله ها ، حفاظت از گروه های آسیب پذیر از جمله افراد دارای بیماری زمینه ای و سالمندان است از دیگر راهبردهای این طرح است که  با آموزش این افراد مرگ و میر کاهش می یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اعمال محدودیت های کرونایی به صورت هوشمند و تقویت بحث درمان سرپایی از دیگر راهبردهای این طرح عنوان کرد و گفت: در این طرح افرادی در منزل اگر دچار علائمی می شوند باید رهگیری شوند و نباید بیماری در آن ها گسترده شود و نباید تعداد بیشتری از اهالی خانه گرفتار این ویروس شوند، همچنین اگر کسی بیمار شد نباید دیر به مرکز درمانی مراجعه کند که مراجعه دیرهنگام مرگ و میر را افزایش می دهد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت مساجد، هیئت های مذهبی و روحانیون در اجرای این طرح ، عنوان کرد:  غربالگری شفاهی و تماس تلفنی با خانواده جهت بررسی افراد و شناسایی بیمار در خانه، در محلات و تهیه لیست افراد سالمند جهت رسیدگی بیشتر و مراجعه به منازل دارای بیمار کرونایی و ارائه خدمات فعال مراقبتی برای افراد در معرض خطر از دیگر اهداف این طرح است.

جمالی‌زاده اضافه کرد: در هر منطقه یک کمیته محلی تشکیل خواهیم داد کمیته محلی با حضور یک مسئول مرکز خدمات جامع سلامت، یک نفر ناظر از ستاد معاونت بهداشتی، یک نفر از بسیج یک نفر هم به نمایندگی از هلال‌احمر است و یک نفر از معتمدان محله باشد و با محوریت بسیج و مشارکت کمیته امداد، هیئت‌های مذهبی و موکب‌ها توزیع کمک‌های معیشتی با تشکیل تیم‌هایی در محله‌ها هدفمندانه خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
جمالی زاده رفسنجان طرح محله محور کرونا مجید فصیحی هرندی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان