بیش از ۵ هزار نفر از طرح ملی آمران سلامت در رفسنجان بهره مند شدند

  • شناسه خبر: 180381
بیش از ۵ هزار نفر از طرح ملی آمران سلامت در رفسنجان بهره مند شدند

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان رفسنجان گفت: طرح ملی آمران سلامت از ۵ تا ۱۵ آبان همزمان با سراسر کشور در رفسنجان هم برگزار و در این مدّت بیش از ۵ هزار نفر از این طرح بهره مند شدند.

خانه » آخرین اخبار » بیش از ۵ هزار نفر از طرح ملی آمران سلامت در رفسنجان بهره مند شدند

به گزارش خانه خشتی؛ حسن امینی رنجبر در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: پیرو فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در راستای مبارزه با ویروس کرونا، طرح ملّی آمران سلامت با مشارکت داوطلبان جمعیت هلال احمر از ۵ آبان به مدّت ۱۰ روز اجرا شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه در این طرح داوطلبان به کمک کادر درمان و پزشکان جهت ارائه آموزش های لازم و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده دست آمده اند؛ تصریح کرد: در رفسنجان هم نقاط پر خطر از لحاظ گستردگی این ویروس شناسایی شد و تیم های سیار و ثابت اقدام به انجام فعالیت کردند.

وی افزود: ۱۰ تیم ثابت و سیار به همراه خانه های هلال در نقاط پر خطر مستقر شدند؛ خانه های هلال در بخش کشکوئیه، اسماعیل آباد نوق، جوادیه فلاح و شهر صفائیه نوق و تیم های ثابت در خیابان شهدا و روبروی داروخانه هلال احمر، تیم های سیار هم در مرکز شهر، بازار و منطقه قطب آباد خدمت رسانی کردند.

وی در تشریح ارائه خدمات در این طرح گفت: در این طرح داوطلبان جمعیت هلال احمر به عابران و کسانی که ماسک استفاده نمی کردند ماسک اعطا و آن ها را از عواقب بیماری با خبر کردند؛ همچنین از فرسوده شدن کادر درمان در مبارزه با بیماری کرونا نکاتی یادآوری و درخواست کردند برای ریشه کن شدن این بیماری به کمک کادر درمان بیایند و برای حفظ سلامتی خود و دیگران ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند، از خانه بیرون نروند مگر برای انجام کار ضروری و علائم جسمی خود را رصد کنند.
امینی رنجبر با اشاره به اینکه در این طرح ۱۵۰ نفر روز شامل ۳۳ مرد و ۲۷ زن از داوطلبان فعالیت داشتند؛ خاطرنشان کرد: در این مدّت بیش از ۳ هزار ماسک و مواد ضدعفونی کننده توزیع شد که هزینه این اقلام بهداشتی هم ۹ میلیون رالن از سوی کمک های مردمی که به پایگاه های اعطا شد و ۳۰ میلیون رالل هم از سوی جمعیت هلال احمر برای این کار صرف شد.
وی توصیه کرد: برای ریشه کن شدن این بیماری مردم همکاری کنند و در خانه بمانند که بهترین واکسن هم ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی علیه این ویروس است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان رفسنجان رفسنجان طرح آمران سلامت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان