مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان:

برگزاری ۱۷ جشن گلریزان از بدو تاسیس ستاد دیه در رفسنجان

  • شناسه خبر: 179803
برگزاری ۱۷ جشن گلریزان از بدو تاسیس ستاد دیه در رفسنجان

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان گفت: از بدو تاسیس ستاد دیه در رفسنجان ۱۷ جشن گلریزان در این شهرستان برگزار شده است که از ۸۵۰ میلیون تومان تعهد خیران ۴۵۰ میلیون تومان جذب شده است.

خانه » آخرین اخبار » برگزاری ۱۷ جشن گلریزان از بدو تاسیس ستاد دیه در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ سید حجت الله موسوی قوام ظهر امروز در نشست خبری موکب خاتم الانبیای (ص) شهرستان رفسنجان با  موضوع نذر اربعینی آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در جمع خبرنگاران با اشاره به تاریخچه ستاد دیه، بیان کرد: ستاد دیه کشور در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۶۹ توسط شهید لاجوردی ریاست وقت سازمان زندان های کشور شکل گرفت و به صورت رسمی از سال ۱۳۷۸ شروع به فعالیت کرد.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان تصریح کرد: ستاد دیه استان کرمان از سال ۱۳۸۰ با تامین اعتبارات از طریق کمک های مردمی تشکیل گردید و در سال ۸۴ با کمک دولت اعتباراتی در قالب تسهیلات قرض الحسنه در اختیار ستاد دیه استان ها قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ستاد دیه مختص آزاد سازی جرائم غیرعمد است، افزود: تشکیل جلسات صلح و سازش از جمله فعالیت های این ستاد است.

موسوی قوام با اشاره به اینکه بحث نیازمندی و آبرومندی افراد دو فاکتور مهم ستاد دیه است، خاطرنشان کرد: از طریق استعلام این دو فاکتور مورد بررسی قرار می گیرد که فرد قادر به پرداخت بدهی نباشد و همچنین فرد بدهکار باید فاقد هر گونه جرم باشد تا بتواند از تسهیلات ستاد دیه استفاده نماید.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان عنوان کرد: کمک ستاد دیه به صورت یک مرتبه برای فرد بدهکار انجام می شود.

وی از درمان و پیشگیری به عنوان دو رسالت مهم ستاد دیه یاد کرد و گفت: ستاد دیه استان در حوزه درمان موفق عمل کرده است و این ستاد جزو ستادهای مطرح کشوری هم در حوزه جذب کمک های مردمی و خیرین و هم برگزاری جلسات صلح و سازش است.

موسوی قوام یادآور شد: در سال گذشته بیش از ۸۰ میلیارد تومان اخذ رضایت شاکی را در جلسات صلح و سازش داشتیم.

وی با بیان اینکه در حوزه پیشگیری برای جلوگیری از ورود افراد به زندان به یک بسیج عمومی نیاز است، توضیح داد: از تمام ظرفیت های و نهادهای آموزشی و علمی باید استفاده کنیم تا از ورود افراد به زندان جلوگیری  شود.

مدیرعامل ستاد دیه استان عنوان کرد: برای تامین منابع مالی، باید جشن های گلریزان برگزار شود و متولی برگزاری این جشن ها هم ستاد دیه است.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری به ستاد دیه عنایت و اعتماد خاصی دارند و هرساله مبلغی برای آزادی زندانیان اختصاص می دهند، گفت: جشن های گلریزان با هدف جذب کمک خیران و اقدامات پیشگیری برگزار می شود.

موسوی قوام بیان کرد: از بدو تاسیس ستاد دیه در رفسنجان ۱۷ جشن گلریزان در این شهرستان برگزار شده است که از ۸۵۰ میلیون تومان تعهد خیران ۴۵۰ میلیون تومان جذب شده است لذا باید از ظرفیت خیران در این زمینه بیشتر استفاده شود.

وی یادآور شد:در ۶ ماه اول سال جاری ۸۲۲ میلیون تومان برای آزادی زندانیان رفسنجان پرداخت شده است و در ماه محرم ، شهر کرمان ۱۶۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان کمک کردند.

موکب خاتم الانبیاء (ص)رفسنجان یک ظرفیت بزرگ فرهنگی، اجتماعی و اخلاقیست

حجت‌الاسلام مهدی پورمحمدی رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان به نقش و جایگاه مهم پیاده رویی اربعین اشاره کرد و گفت: عاشورا عقبه ظهور امام زمان (عج) و تمامی حرکت های که در اربعین حسینی انجام می شود زمینه ساز ظهور آن حضرت است.

وی با تاکید بر نقش مواکب در زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج)، افزود: موکب خاتم‌الانبیاء (ص) رفسنجان یک ظرفیت بزرگ در تمام ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و حتی سیاسی‌ است که به صورت جهادی در همه میدان ها حضور پیدا می کند.

 

رئیس دادگستری رفسنجان یادآور شد: مردم و خیران می توانند بخشی از کمک های مالی خود را برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و بخش دیگر هم برای بازسازی عتبات عالیات اختصاص دهند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها:
رئیس دادگستری رفسنجان رفسنجان مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان نذر اربعینی آزادی زندانیان جرائم غیرعمد نشست خبری موکب خاتم الانبیای رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان