معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مطرح کرد؛

فوت ۷۲ نفر در اثر کرونا در رفسنجان/ تاکنون مورد مثبتی در جمع کارگران فصلی نداشتیم

  • شناسه خبر: 179786
فوت ۷۲ نفر در اثر کرونا در رفسنجان/ تاکنون مورد مثبتی در جمع کارگران فصلی نداشتیم

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: تاکنون ۴۶۷ نفر بستری شدند و متاسفانه ۷۲ مورد فوت شدند.

خانه » اجتماعی » فوت ۷۲ نفر در اثر کرونا در رفسنجان/ تاکنون مورد مثبتی در جمع کارگران فصلی نداشتیم

به گزارش خانه خشتی، پروین نخعی صبح امروز در جلسه ستاد کرونا شهرستان رفسنجان از ابتلای یک هزار و ۷۱۲ نفر به کرونا از زمان آغاز شیوع کرونا در شهرستان های رفسنجان و انار خبر داد و گفت: تاکنون ۴۶۷ نفر بستری شدند و متاسفانه ۷۲ مورد فوت شدند و هم اکنون ۲۷ نفر بستری در بیمارستان رفسنجان هستند.

وی افزود: تاکنون ۱۴۰ نفر از پرسنل بهداشت و درمان به کرونا مبتلا شدند، این را هر انسان منصفی بشنود باید به خودش آید و در رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام ورزد.

نخعی خاطر نشان کرد: برخی از شهروندان حاضر نیستند ماسک بزنند در حالی که همکاران ما در بیمارستان از گرمای لباس‌هایشان تاول زدند، هیچ جای دنیا اپیدمی را با نرمی کنترل نمی کنند، زمانی که لازم باشد سختگیری هم می شود.

وی خاطر نشان کرد: مغازه داران و مراکز عمومی از ارائه خدمات به افرادی که ماسک ندارد خودداری نمایند.

نماینده دانشگاه علوم پزشکی در ستاد کرونا شهرستان رفسنجان ضمن قدردانی از شهروندان در برگزاری مراسم محرم امسال خاطرنشان کرد: این مراسم با بهترین نحو ممکن در رفسنجان انجام شد و کمترین عدم رعایت بهداشت را در این مراسم داشتیم.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس و همچنین حضور کارگران فصلی برای برداشت محصول پسته در شهرستان گفت: هم اکنون ۵۷۱ کارگاه مکانیزه و ۲۵۵۲ کارگاه خانگی و سنتی در رفسنجان ویژه کارگران فصلی راه اندازی شده است و از این کارگاه ها بیشتر از سه هزار بازدید انجام شده است.

نخعی بیان کرد: کارگاه های جدید اسکان کارگران فصلی توسط بهورزان بیماریابی می‌شود و هر ضبط پسته یک رابطه بهداشت را معرفی نموده که کارگران را رصد و بیماریابی میکند.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون مورد مثبتی در جمع کارگران فصلی نداشتیم تنها دو مورد علامت‌دار مشاهده شده است که هم اکنون در قرنطینه به سر می برند.

نخعی افزود: تاکنون هیچ کارگاه  حضور کارگران فصلی برای برداشت محصول پسته تعطیل نشده است و تنها ۵ مورد محل اسکان کارگران در روستاها تعدیل شده است.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: از ۵۰۰ مدرسه در شهرستانهای رفسنجان و انار تا کنون بیش از ۱۰۰۰ بازدید انجام شده و طی ۱۳ نامه موارد مشکل دار به مدارس ارسال شده است.

وی تصریح کرد: تیم‌های بازرسی مشترک در سطح شهرستان بسیار می تواند موثر باشد اما توقع داریم این بازدیدها بیشتر و جدی تر صورت گیرد.

نخعی گفت: وقتی سلامت مردم در میان است خلاف میلمان سخت گیری می کنیم و اولویت ما سلامت مردم است.

وی افزود رعایت پروتکل های بهداشتی در برخی استان‌ها به زیر ۶۰ درصد رسیده است که با این میزان نمی‌شود اپیدمی را کنترل کرد، نیاز به قانون محکمی برای رعایت موارد بهداشتی داریم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
ستاد کرونا شهرستان رفسنجان فوت کارگران فصلی کرونا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان