رئیس بهزیستی رفسنجان مطرح کرد؛

وجود ۱۵۰۰ معلول جسمی و حرکتی در رفسنجان/ ۳۰۰ محصل معلول تحت پوشش بهزیستی قرار دارند

  • شناسه خبر: 179767
وجود ۱۵۰۰ معلول جسمی و حرکتی در رفسنجان/ ۳۰۰ محصل معلول تحت پوشش بهزیستی قرار دارند

رئیس بهزیستی شهرستان رفسنجان گفت: تعداد ۵ هزار معلول در شهرستان رفسنجان داریم، بیشترین معلولیت در زمینه جسمی و ذهنی است که یک هزار و ۵۰۰ نفر از معلولان، معلول جسمی حرکتی، ۵۰۰ نفر معلول بینایی و ۴۵۰ نفر معلولیت شنوایی دارند.

خانه » آخرین اخبار » وجود ۱۵۰۰ معلول جسمی و حرکتی در رفسنجان/ ۳۰۰ محصل معلول تحت پوشش بهزیستی قرار دارند

به گزارش خانه خشتی؛ عباس بلندی صبح امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه فعالیت های بهزیستی بسیار وسیع و همه جانبه است، اظهار کرد: پیشگیری و توانمندسازی دو رسالت اصلی بهزیستی است.

رئیس بهزیستی رفسنجان تصریح کرد: بهزیستی بزرگترین دستگاه دولتی، خدماتی و حمایتی در کشور است و طول خدمت بهزیستی فراتر از طول عمر انسان است به طوریکه از قبل از ازدواج تا زمان سالمندی و بعد از مرگ ارائه خدمت می کند.

وی افزود: حمایت های توانبخشی، مالی و اشتغال معلولین، حمایت از کودکان و زنان بی سرپرست و بد سرپرست، حمایت از دختران و زنان آسیب دیده و سالمندان از دیگر فعالیت های بهزیستی است.

بلندی با تاکید بر اینکه اشتغال یکی از دغدغه های معلولین است، خاطرنشان کرد: هر کارفرمایی که معلولان را به کار گیرد تا ۵ سال، بهزیستی حق بیمه او را می‌پردازد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۰ کارفرما معلولان را به کار گرفته‌اند و بیمه معلولان را بهزیستی می‌پردازد، گفت: ۱۱۰ معلول هم خودشان مستقل و خود اشتغالی ایجاد کرده اند، از اوایل امسال ۱۱۵ معلول و مددجو هم برای تسهیلات اشتغالزایی و وام کم بهره به بانک معرفی شدند.

بلندی با بیان اینکه ۳۱ دانشجو معلول و ۳۰۰ محصل معلول در رفسنجان  تحت پوشش بهزیستی هستند، گفت: در رفسنجان معلولینی داریم که تحصیلات عالیه و توانمندی های زیادی دارند که در اجتماع از خود بروز می دهند.

رئیس بهزیستی رفسنجان با بیان اینکه ۴۵۰ ناشنوا در رفسنجان وجود دارد، ابراز داشت: شایع‌ترین نقص مادرزادی ناشنوایی است که سال گذشته از بین ۵ هزار و ۵۷۶ نوزاد که غربالگری شدند ۸ نفر دارای مشکل شنوایی تشخیص داده شد لذا ضرورت دارد والدین از بدو تولد فرزند، مشکل شنوایی را در فرزندان جدی بگیرند.

رئیس بهزیستی رفسنجان با تاکید بر اینکه در رفسنجان و انار ۳۲ هزار سالمند داریم که ۲۹ هزار نفر از این جمعیت مربوط به رفسنجان است، یادآور شد: طبق آمار سال ۹۵ در استان کرمان ۸.۱ جمعیت سالمند بودند در حالیکه ۹.۲ جامعه را سالمندان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: ایران از سال ۲۰۰۰ وارد مرحله اول سالمندی شده و سال ۲۰۲۰ وارد مرحله دوم و از سال ۲۰۵۰ وارد مرحله سوم سالمندی ( انفجار سالمندی) می شود.

بلندی با اشاره به اینکه قریب به ۵۰۰ نابینا و کم‌بینا در شهرستان داریم، توضیح داد: سال ۹۸ تعداد ۱۰ هزار و ۶۰۰ کودک غربالگری بینایی شدند که ۵۷۳ کودک شناسایی شدند که دارای اختلالات بینایی بودند که از این تعداد ۵۴ کودک تنبلی چشم داشتند.

رئیس بهزیستی شهرستان رفسنجان بیان کرد: تعداد ۵ هزار معلول در شهرستان رفسنجان داریم  بیشترین معلولیت در زمینه جسمی و ذهنی است که یک هزار و ۵۰۰ نفرشان معلول جسمی حرکتی، ۵۰۰ نفر معلول بینایی و ۴۵۰ نفر معلولیت شنوایی دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت مشارکت مردم و خیران برای کمک به مددجویان و معلولان تاکید و تصریح کرد: خیران برای خرید وسایل کمک توانبخشی مانند عصا، ویلچر و همچنین مسکن و جهیزیه دختران مددجویان مشارکت کنند.

رئیس بهزیستی رفسنجان افزود: بهزیستی به عنوان تسهیل گر است و  زمینه مشارکت و پذیرفتن نذورات و کمک های مردمی را فراهم کرده است.

بلندی با بیان اینکه ۵۰ مهد کودک در رفسنجان وجود دارد، گفت: امسال به دلیل شرایط کرونایی اکثر مهدکودک ها تعطیل هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
بهزیستی رفسنجان عباس بلندی نشست خبری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان