هنرمندان جوان رفسنجانی با رییس بنیاد شهید رفسنجان دیدار کردند

  • شناسه خبر: 179668
 هنرمندان جوان رفسنجانی با رییس بنیاد شهید رفسنجان دیدار کردند

 هنرمندان جوان رفسنجانی با رییس بنیاد شهید رفسنجان دیدار کردند، این دیدار صمیمانه که با تاکید بر حفظ نام ویاد شهدای رفسنجان  با ابزار هنر صورت گرفت. و پیشنهادهایی نیز ارائه شد.

خانه » اجتماعی »  هنرمندان جوان رفسنجانی با رییس بنیاد شهید رفسنجان دیدار کردند

به گزارش خانه خشتی، حسین صابری رییس بنیاد شهید رفسنجان در این دیدار با استقبال از هنرمندان رفسنجانی و در پاسخ به مطالبه هنرمندان تاکید کرد : ما از هنرمند حمایت می کنیم. ساختمان هایی را پیدا کنید که دیوارهایش مناسب نقاشی باشد و ما حاضریم مجوزش را بگیریم. برای اینکه هنرمند ما بتواند چهره شهید را روی دیوار بیاورد.

صابری گفت:  هنری که اصالت ایرانی اسلامی را نشان بدهد. به مراتب اثر گذارتر است. مردم را دعوت کنید به کاری به غیر زبانتان یعنی باعملتان و این تاثیرش بیشتر است و کار هنرمند هم همین است.  .شهدای ما در زمان حیاتشان الگو بودند. و هنوز هم هستند. و هنر اصیل این را انتقال می دهد. و کسی که  تصویر شهدا را می کشد با روحیات شهدا اشنا بشود  که اثرش را بگذارد.

در این دیدار که هنرمندان  سپهری ، حسینی پور و حسینی  حضور داشتند.  به بنیاد شهید در جهت حفظ نام ، یاد و تصویر شهدا پیشنهاداتی دادند. از جمله اینکه هنرمندان ما می خواهند با بنیاد شهید ارتباط داشته باشند و  برای شهدا کار کنند.  و این سوال را مطرح کردند که ؛ وقتی شهرداری تقاضایی برای این کار ندارد. یعنی تعامل  درستی صورت نگرفته است. اینکه در خواست کار برای شهدا از طرف شهرداری است ، نقش بنیاد شهید در این میان چیست؟

صابری ادامه داد: ما با شهرداری تعامل داریم . با اقای رفیعی  تعامل داریم. و این انگیزه را برای شهرداری ایجاد می کنیم و می رویم برای این که کار را شروع کنیم. در این دیدار  که دو ساعت به طول کشید.مهدی سپهری مجسمه ساز بیان کرد من  باورم نمی شد که روزی برسد برای اینکه من نوعی بخواهم برای شهدا کاری انجام بدهم. باید  تلاش کنم  و این مسئله برای من قابل قبول نیست. و نمی توانم باور کنم .  هرجامعه ای با قهرمانانش زنده است. و بخشی از هویت هر جامعه ای قهرمانانش هستند. سپهری ادامه داد:  رفسنجان ما سرداران بزرگی داشته است احتیاج هست که پارک یا  موزه مخصوص برای شهدا داشته باشیم.  و پیشنهاد می دهیم که واحد فرهنگی شهرداری در دستور کار قرار بدهد که پارکی به نام شهدا احداث شود. و می طلبد که طراحی این پارک فضایی باشد که طراحی کاملا تخصصی باشد. و نظر کارشناسان هنری و حتی بنیاد شهید را بگیرد. و در قالب یک برنامه بلند مدت اتفاق بیافتد. که برای همه شهدای شهرمان کار انجام شود.

مرتضی حسینی پور نقاش در ادامه گفت:  دیوار در شهر زیاد است . ما مسیر لاهیجان ، طرف جاده نوق ، هرمز اباد و فتح اباد را هم داریم . که می شود تصویر شهدا را کار کرد.

این مطالبه هنرمندان ماست ما می خواهیم برای شهدا کار کنیم و حمایت می خواهیم. چشم اندازی تهیه کنید. صابری تاکید کرد: ما حمایت می کنیم. اگر جایی را پیشنهاد و  به من ارائه بدهید. من با شهرداری وارد عمل می شوم. و کار انجام می دهیم . همچنین در این دیدار طرح مدافعان حرم اقای سپهری  توسط اقای صابری مشاهده شد و از طرح استقبال کردند. این طرح  پیش از این توسط شهرداری  تایید و سپس قبل از اجرا توسط شهردار کنسل شده بود.

از  خانم های شاغل در اداره خواستیم در مورد طرح مدافعان حرم نظر بدهند. و هر یک صحبت هایی داشتند. که برای ما جالب بود.  و از حضور زن در طرح ابراز رضایت کردند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان