فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان رفسنجان در همایش رزمندگان دفاع مقدس عنوان کرد؛

ضرورت ثبت خاطرات و به تصویر کشیدن زندگینامه شهدا به نسل آینده

  • شناسه خبر: 179660
ضرورت ثبت خاطرات و به تصویر کشیدن زندگینامه شهدا به نسل آینده

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رفسنجان گفت: امروز که دشمن‌ با هجمه‌ های فرهنگی‌ و فضای مجازی تمام تلاش خود را در تحریف شهدا به کار بسته است وظیفه داریم‌ خاطرات‌ شهدا را تبیین‌ و به تصویر بکشیم.

خانه » آخرین اخبار » ضرورت ثبت خاطرات و به تصویر کشیدن زندگینامه شهدا به نسل آینده

به گزارش خانه خشتی؛ سرهنگ محمد پساوند در همایش رزمندگان دفاع مقدس رفسنجان ضمن گرامیداشت یاد و نام‌ شهدای دوران دفاع مقدس به ویژه سردار شهید قاسم سلیمانی، گفت: وقتی بحث دفاع‌ مقدس‌ مطرح‌ می شود‌ با دو واژه‌ دفاع و مقدس مواجه هستیم؛ در بحث دفاع مقدس و جنگ هشت ساله، ما شروع‌ کننده جنگ نبودیم‌ جنگ بر ما تحمیل شد، در ۳۱ شهریور ۵۹‌ اولین‌ گلوله‌ را صدام‌ بر علیه کشور ما زد و از زمین‌ و هوا برعلیه  شهرهای جنوبی و غربی تاخت‌ و

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه رفسنجان افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی برخی فرماندهان‌ ارتش فرار کردند و برخی هم اعدام‌ شدند و ارتش‌ آن‌ زمان شاکله نداشت و سپاه‌ هم‌ در کنار بسیج نهادی نوپا‌ و تازه تاسیس بود، صدام‌ با حمایت استکبار و در راس‌ آن‌ ها آمریکا با تمام توان‌ به جنگ با ایران آمد‌ و به خیال خودش‌ می خواست ایران را تصاحب کند.

وی در تشریح  برخی از محرک‌ های صدام‌ جهت حمله به ایران گفت: اول رقابت‌ ایدئولوژیک عراق با ایران‌ بود، ایدیولوژی‌ که رژیم‌ بعث داشت‌ این بود که صدام عقیده داشت که می تواند‌ کشورهای‌عربی منطقه‌ را متحد کند.

سرهنگ پساوند افزود: همزمان با جنگ‌، بسیاری‌ از کشورهای منطقه تحت‌ تاثیر شعار انقلابی ما شده بودند‌؛ تحرکاتی که شیعیان عراق داشتند باعث شد برای اینکه حزب بعث‌ بتواند به اهداف خود برسد‌ توجه‌ مردمش‌ را به جنگ داخلی و بیرون‌ از مرزهای داخلی‌ معطوف کند تا راحتر بتواند‌ به اهداف خود برسد.

وی عنوان کرد: مهمترین‌ مسائل مرزی‌، بحث اروند رود بود‌؛ بر اساس قرارداد ۱۹۷۵‌ که در الجزایر بین‌ ایران و عراق منعقد شد‌ قرار شد ایران و عراق‌ بر اساس منافع مشترک کار کنند؛ که صدام‌ بعد‌ از قرارداد رسما‌ ان‌ را لغو‌ کرد‌ و ۳۱‌ شهریور‌ باعث شد صدام‌ اولین‌ گلوله‌ را به سمت‌ ایران‌ شلیک‌ کند.

فرمانده سپاه رفسنجان ادامه داد: همچنین جزایر سه گانه‌ هم که مورد اختلاف ایران‌ و برخی کشورهای عرب بود آن روز صدام به عنوان‌‌ حافط‌ این‌ جزایر آمده بود و به این‌ بهانه‌ مسئله مرزی را مطرح‌ کرد.

وی خاطر نشان کرد: بحث بعدی هم خوزستان‌ بود؛ صدام‌ خوزستان را جزیی‌ از کشور عراق‌ می دانست‌ و خوزستان‌ ما را عربستان بزرگ نامیده بودند که با کشور بصره‌ تشکیل کشور بزرگ‌ را می داد.

 

سرهنگ پساوند سرنگون‌ کردن نظام مقدس جمهوری‌ اسلامی را از دیگر دلایل جنگ عراق با ایران عنوان کرد و گفت: بحث بعدی ایفای‌ نقش‌ ژاندارمری‌ منطقه جهان‌ عرب بود، وقتی انقلاب‌ به پیروزی رسید صدام فرصت را عنیمت شمرد و به دنبال‌ این‌ بود که خود را به عنوان‌ ژاندارم‌ منطقه‌ مطرح‌ کند در کنار آن می خواست خود را رهبر جهان‌ عرب معرفی کند‌ بعد از مرگ‌ رهبر مصر، صدام بر این‌ عقیده بود‌ رهبر جهان‌ عرب شود و فکر می کرد با ایران‌ جنگ را پیروز و رهبر جهان‌ عرب می شود.

وی با اشاره به اینکه دست‌ هایی برای تحریف انقلاب در کار است‌، گفت: رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر فرموند اگر جریان تحریف حل شود‌ جریان‌ تحریم هم‌ قطعا‌ حل خواهد شد‌.

سرهنگ پساوند بر نقش بسیجیان، علما و رزمندگان در جلوگیری  از تحریف انقلاب و دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: کارها و فعالیت هایی برای زنده نگه داشتن دوران دفاع مقدس بسیار انجام شود تا نگذاریم‌ انقلاب و دفاع‌ مقدس تحریف شود.

فرمانده سپاه رفسنجان با بیان اینکه دفاع را رابطه بین رزمندگان  و امام راحل مقدس کرد، عنوان کرد: زمانیکه امام راحل فرمودند حصر آبادان‌ باید شکسته شود؛ خرمشهر باید آزاد شود تمام‌ رزمندگان با جان‌ و قلب خود  حرف امام را می پذیرفتند و با تمام‌ توان تلاش کردند تا حرف امام بر زمین نماند.

وی رمز ” یا زهرا”، ” یا حسین” و “یا ابوالفضل” عملیات ها را  باعث مقدس شدن دفاع دانست و گفت: در تمام عملیات های جنگ، رزمندگان‌ به‌ ائمه اطهار متوسل می شدند.

سرهنگ پساوند به نقش فرماندهان نظامی اشاره کرد و یادآور شد: در تمام‌ ارتش‌ های دنیا‌ فرماندهان‌ نظامی عقب می ایستند و به نیروهای خود دستور می دهند که خط مقدم بروند‌ اما در دفاع‌ مقدس‌ ما سردار سلیمانی ها، شهید محمدی پورها، شهید زینلی ها و عابدینی ها خود در خط مقدم‌ بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید زندگینامه‌ و سبک زندگی شهدا را به نسل آینده تبیین‌ کنیم، گفت: برای نسل آینده باید سبک زندگی شهدا به تصویر کشیده شود؛ امروز که دشمن‌ با هجمه‌ های فرهنگی‌ و فضای مجازی تمام تلاش خود را در بحث تحریف شهدا به کار بسته است، وظیفه داریم‌ خاطرات‌ شهدا را تبیین‌ و به تصویر بکشیم.

سرهنگ پساوند با اشاره به فرموده رهبری در خصوص اینکه خاطرات جنگ، ثروت ملی‌ هستند، خاطر نشان کرد: در بحث ثبت‌ خاطرات‌ شهدا از پدر و مادر شهدا نباید غافل شویم‌ تا زمانی که در حیات‌ هستند برای ثبت خاطرات آنها اقدام شود.

وی افزود: برگزاری یادواره شهدا را جدی‌ بگیرید؛ یادواره شهدا را با محتواهایی‌ که‌ بحث‌ های هدایتی و تربیتی دارد برگزار کنیم.

فرمانده سپاه رفسنجان راهیان نور را در راستای تقویت و آگاه سازی نسل جوان در خصوص دوران دفاع مقدس مهم دانست و گفت: راهیان‌ نور یک فناوری است‌ باید‌ تلاش کرد تا تقویت شود شود‌ تا نسل جوان‌ بفهمند در دوران‌ دفاع‌ مقدس چه گذشته‌ است.

سرهنگ پساوند افزود: استان‌ کرمان‌ بعد از شهادت‌ سردار سلیمانی‌ جزئی‌ از راهیان نور شد که سالانه تا پنج هزار نفر به این‌ استان‌ و برای زیارت‌ سردار سفر به این استان می کنند.

وی بیان کرد: تمام‌ هنرمندان‌ در سطح کشور می توانند از طریق هنر جلوی‌ تحریف را با بیان‌ واقعیت های جنگ بگیرند‌.

فرمانده سپاه رفسنجان به ویژگی های شخصیتی سردار سلیمانی اشاره و ابراز کرد: شهید سلیمانی چهل‌ سال با اخلاص در تمامی میدان‌ های جنگ شرکت کرد در بسیاری از ماموریت‌ها یک ریال حق ماموریت نمی گرفت.

وی به نقش مهم ولایت اشاره کرد و گفت: امروز دشمن در تلاش است‌ یاس و ناامیدی را به ما منتقل کند، تنها راه نجات کشور تبعیت از مکتب سلیمانی و انقلاب است‌، دولت ها می آیند و می روند آنچه که می ماند ولایت است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
رفسنجان سرهنگ پساوند فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رفسنجان همایش رزمندگان دوران دفاع مقدس
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان