به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

زنگ مقاومت و ایثار در مدارس رفسنجان نواخته شد + تصاویر

  • شناسه خبر: 179557
زنگ مقاومت و ایثار در مدارس رفسنجان نواخته شد + تصاویر

زنگ مقاومت و ایثار در دومین روز از هفته گرامیداشت دفاع مقدس در دبیرستان دخترانه شاهد رفسنجان با حضور جمعی از مسئولان نواخته شد.

خانه » فرهنگی مذهبی » زنگ مقاومت و ایثار در مدارس رفسنجان نواخته شد + تصاویر

به گزارش خانه خشتی، آیین نواخته شدن زنگ مقاومت و ایثار صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان رفسنجان در دبیرستان دخترانه دوره اول شاهد برگزار شد.

حجت الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدای دفاع مقدس اظهار کرد: جهان و همه دنیا باید بداند که ایران، آغاز کننده‌ی جنگ نبوده است. تاریخ و شواهد و اسناد نیز به این امر اعتراف کرده است که عراق، متجاوز بوده و ایران از خود دفاع کرده است. پس بخاطر همین است که ما از آن دوران، با عنوان دفاع مقدس یاد می‌کنیم. دفاع، از لحاظ عقلی لازم و از لحاظ شرعی واجب است. ما در این جنگ یاد گرفتیم که روی پای خود بایستیم. امروزه نیز این امر، با کسب علم و دانش و آگاهی محقق میشود.

مجید فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان که خود نیز از آزادگان دوران دفاع مقدس است، با یادآوری رشادت‌ها و دلیری‌های رزمندگان اسلام بیان کرد: هشت سال تمام، همه‌ی مردم اعم از سپاهی و بسیجی و ارتشی و نظامی و مردم عادی، پیر و جوان از حق خودشان دفاع کردند و نشان دادند ملت ایران، از حقوق مسلمی که به ناحق به دست مستکبران و استعمارگران افتاده است دفاع میکند.

وی افزود: چه سختی هایی که هم‌رزمان ما در طول هشت سال و حتی بعضا تا ده سال و بیشتر، در اسارت نکشیدند. ما نباید اجازه بدهیم این سختی ها و رنج ها فراموش شود. کارها و فعالیت‌هایی هم‌چون زنگ ایثار و مقاومت ، به ما یادآور می‌شود که از خواب غفلتی که شاید در اثر روزمرگی ها و مشغله های زیاد به آن رفته باشیم، بیدار شویم.
هرندی خاطر نشان کرد: مکتب حاج قاسم، که همان مکتب صادقانه و مومنانه‌ی به‌جا مانده از دوران عزیز دفاع مقدس است، نباید فراموش شود. ما باید همواره تلاش کنیم تا نگرش حاج قاسم را به‌عنوان یک جهان‌بینی الهی و برپایه‌ی شرع مقدس اسلام، گسترش دهیم و در راهی که ایشان انتخاب کرده بود پای نهیم.

این مراسم به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس بصورت نمادین در مدارس سراسر شهر رفسنجان و بخش های این شهرستان برگزار شد.

عکس از مهدی مقدم

انتهای پیام/

برچسب ها:
آموزش و پرورش رفسنجان زنگ مقاومت مدارس رفسنجان هفته دفاع مقدس
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان