رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب رفسنجان:

مرکز ناباروری در رفسنجان راه اندازی می شود

  • شناسه خبر: 179541
مرکز ناباروری در رفسنجان راه اندازی می شود

رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب رفسنجان از راه اندازی مرکز ناباروری در شهرستان خبر داد و گفت: کلینیک ناباروری در رفسنجان آماده و معاینه بیماران آغاز شده است و یک سری  تجهیزات برای راه اندازی مرکز ناباروری در حال خریداری و برای خرید تعدای از وسایل و امکانات این مرکز، نیازمند کمک خیرین هستیم.

خانه » علم و فن آوری » مرکز ناباروری در رفسنجان راه اندازی می شود

به گزارش خانه خشتی؛ علی موسوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه موج سوم کووید ۱۹ در راه است و آمار بیماران در خیلی از شهرها رو به افزایش است، اظهار کرد: با شیوع موج سوم کرونا و افزایش بیماران بدحال و بستری در بیمارستان از نظر فضا، امکانات و کادر درمانی با مشکل روبرو خواهیم شد.

رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب رفسنجان با بیان اینکه مردم بیماری کرونا را جدی بگیرند، تصریح کرد: در طول دو هفته گذشته ۶ بیمار بدحال کووید مثبت در بیمارستان بستری شدند در صورت شیوع موج سوم کرونا، با مشکل فضا و امکانات ربرو می شویم به همین منظور در صدد جابجایی و فضای جدید برای بیمارن کرونایی هستیم.

وی افزود: با افزایش بیماران کووید ۱۹ در رفسنجان کار بیمارستان هم زیادتر می شود از یک طرف باید از کادر درمان محافظت شود از طرف دیگر باید بخش بیماران کرونایی، مشکوک به کرونا و بستری ها را از هم جدا کنیم.

موسوی با اشاره به نقش مهم رسانه در اطلاع رسانی مردم و تشکر از خیرین در امر کمک رسانی به بیمارستان، گفت: مرکز ۵۵ تختخوابی مس راه اندازی و در حال آماده سازی است که بیماران بخش آی سی یو به آنجا منتقل می شوند در صورت افزایش بیماران کرونایی مرکز بحران بیمارستان هم که به امکانات جداگانه جدید مجهز شده است به کار گرفته می شود.

وی با تاکید بر اینکه برای تجهیز و تعویض بخش های فرسوده بیمارستان نیازمند کمک خیرین هستیم، خاطرنشان کرد: با توجه به محدود بودن منابع مالی، خیرین جهت کمک و تجهیز بخش هایی فرسوده بیمارستان ورود پیدا کنند.

رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی مرکز ناباروری در شهرستان در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: کلینیک ناباروری در رفسنجان آماده و معاینه بیماران آغاز شده است و یک سری  تجهیزات برای راه اندازی مرکز ناباروری در حال خریداری و برای خرید تعدای از وسایل و امکانات این مرکز، نیازمند کمک خیرین هستیم.

نرخ باروری در رفسنجان ۱.۹ است

مریم مرتضوی جراح و متخصص زنان و زایمان، فلوشیپ فوق تخصص ناباروری و مسئول مرکز ناباروری هم در این جلسه با بیان اینکه رشد جمعیت در کشور نگران کننده است و اکثر آمارها نشان دهنده کاهش رشد جمعیت است، گفت: ناباروری یک بیماری محسوب می شود و از نظر روحی و روانی بر زوجین تاثیر گذشته و حتی باعث ازهم پاشیدگی خانواده ها می شود.

وی افزود : راه اندازی کلینیک ناباروری و به دنبال آن راه اندازی مرکز ناباروری در رفسنجان یک قدم مهم در راستای فرزندآوری بیماران نابارور است ضمن اینکه از رفتن بسیاری از بیماران به شهرهای دیگر و هزینه های گزافی که به خاطر ایاب وذهاب می پردازند جلوگیری می شود.

مرتضوی بیان کرد: برخی بیماران به دلیل درمان غیراصولی فقط وقت تلف کردند چون مشاوره درستی نشده‌اند و زمانی که به ما مراجعه می‌کنند دیر شده و خطرات باروری را هم به همراه دارد، بیان کرد: این بیماران باید هر چه زودتر شناسایی شوند.

وی ابراز داشت: در کلینیک ناباروری رفسنجان مشاوره ناباروری، ویزیت، سونوگرافی و تشکیل پرونده انجام می شود و در حقیقت ۹۰ درصد خدمات ناباروری در این کلینک و مرکز انجام می شود و کلیه خدمات به نرخ دولتی است.

وی با اشاره به اینکه نرخ ناباروری در کشور ۱۱ تا ۱۹ درصد است، افزود: نرخ باروری در رفسنجان ۱.۹است که با استاندارد آن۲.۵ فاصله دارد.

محبوبه وطن‌پرست متخصص آزمایشگاه جنین‌شناسی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۷۰۰ هزار زوج نابارور در کشور داریم که سالانه بیش از ۸۰ هزار زوج به آنها اضافه می‌شود، گفت:  برای خرید میکروسکوپ مخصوص آزمایشگاه با توجه به هزینه بالایی که دارد به کمک خیرین نیازمندیم.

عکس از رضا ساجدی

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب رفسنجان مرکز ناباروری در رفسنجان نشست خبری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان