فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در یادواره شهدای کشکوئیه مطرح کرد؛

فرهنگ اسلام و عاشورا، جنگ تحمیلی را تبدیل به دفاع مقدس کرد

  • شناسه خبر: 179373
فرهنگ اسلام و عاشورا، جنگ تحمیلی را تبدیل به دفاع مقدس کرد

سردار معروفی گفت:جنگ تحمیلی تبدیل به دفاع مقدس شد چون فرهنگ ما فرهنگ اسلام و عاشورا و حسین ابن علی بود، در شکل و محتوا، بعد از کربلا سراغ نداریم انسان هایی که برای جان دادن از هم سبقت بگیرند فقط در هشت سال دفاع مقدس که سر جان دادن مسابقه بود.

خانه » فرهنگی مذهبی » فرهنگ اسلام و عاشورا، جنگ تحمیلی را تبدیل به دفاع مقدس کرد

به گزارش خانه خشتی، سردار حسین معروفی در یادواره شهدای بخش کشکوئیه رفسنجان اظهار کرد: یکی از مولفه های بزرگ قدرت نرم شهدا هستند، انسان هایی که تربیت شده مکتب وحی بودند؛ کسی که بخواهد حسینی شود و معرفت نسبت به امام خود پیدا کند باید پای درس عباس بنشیند، شهیدان ما بر سر این کلاس نشستند و حسینی شدند.

وی افزود: امروز انقلاب اسلامی حقیقت دین اسلام ناب محمدی است و شهدا فدای در راه این انقلاب شدند، هرچه داریم به واسطه مجاهدت و ایثار و از خودگذشتگی آنهاست.

سردار معروفی گفت: شهدا از منظر هم اعتقادی و هم ملی مقدس هستند و افتخار می کنیم مردان مردی از ایران اسلامی در مقابل دنیای کفر به فرمان امام خویش ایستادند، استقامت کردند و عقب نشینی نداشتند تا تکه تکه شدند.

فرمانده سپاه ثارالله خاطر نشان کرد: جنگ تحمیلی تبدیل به دفاع مقدس شد چون فرهنگ ما فرهنگ اسلام و عاشورا و حسین ابن علی بود، در شکل و محتوا، بعد از کربلا سراغ نداریم انسان هایی که برای جان دادن از هم سبقت بگیرند فقط در هشت سال دفاع مقدس که سر جان دادن مسابقه بود.

وی تصریح کرد: این فرهنگ جنگ تحمیلی را مقدس و ماندگار کرد و ورودی ان با خروجی ان متفاوت بود، خروجی دفاع مقدس معراج بود به فرموده امام جبهه کارخانه انسان سازی بود و این هنر اهل بیت، ولایت و حجت خدا بود.

معروفی بیان کرد: سردار سلیمانی ۳۲ سال زمین خورد و بلند شد تا برسد به حسین یوسف اللهی، شهدا بچه های حاج قاسم هستند و حاج قاسم عاشق اینها بود، حاج قاسم افتخارش دوستی با شهیدان بود.

وی با بیان اینکه در شهدا و حاج قاسم عناصری بود که انها را ماندگار کرد خاطر نشان کرد: اولین عنصر ایمان حقیقی و الهی و توکل بر خدا بود، حاج قاسم ۴۱ سال خدا را یاری کرد و در این راه سست نشد؛ ایمان واقعی عصاره حقیقت مکتب عاشورای ماست .

سردار معروفی گفت: عنصر دیگر بصیرت بود، بصیرت واقعی و سرشار از ایمان، شهدا میزان را ولایت می دانستند، وصیتنامه حاج قاسم ولایت نامه بود.

وی تصریح کرد: فلسفه وجودی انقلاب و بسیج و سپاه سپر بلا برای مردم شدن است و این صبر می خواهد، حاج قاسم صبر سخت کرد به میل امامش رفت و بسترسازی هان اسلام را کرد و حرف امام در تشکیل بسیج در دنیای اسلام عملیاتی کرد و نگفت سرزمین سوخته است.

فرمانده سپاه ثارالله اظهار کرد: اخلاص عنصری دیگری است که کربلا را ماندگار کرد، در جبهه های جنگ یک بار بحث سیاسی نشد و دشمن به خاطر بی توجهی به دستور فرمان نفوذ نکرد، فرمان امام و آبروی ملت اصل بود در جبهه، همین انسان ها در شب عملیات همدیگر را قسم می دادند که برای شهید شدنشان برا هم دعا کنیم.

وی تصریح کرد: ولایت باوری شهیدان و حاج قاسم عزیز ما مثال زدنی است، حاج قاسم دنبال این نبود که امامش دستور دهد فقط ولایت پذیر نبودند بلکه حقیقت دین و ولایت را باور داشتند و با میل ولی کار می کردند نه با فرمان؛ نظام ولایی شهیدان و حاج قاسم ذوب شدن در ولایت است و این دو طرفه است.

سردار معروفی گفت: اجازه ندهیم درخت تنومند انقلاب اسلامی با یک هل بشکند، ما اصول را حفظ می کنیم و خط قرمزمان که فتنه است را حفظ می کنیم، اینکه چه کسی به چه کسی رای داده است مهم نیست، در چهارچوب این انقلاب عظیم حرکت می کنیم.

وی با بیان اینکه خط امام و انقلاب خط قرمز سردار سلیمانی بود تصریح کرد: شهادت حاج قاسم یک تلنگر بزرگ به همه زد، گناه در جبهه انقلاب و بچه های انقلاب را کم کرد، حیاتش طیبه و مماتش تاثیر بیشتر داشت و آثارش را می بینیم.

سردار معروفی خاطر نشان کرد: هر کس ذره ای در اینکه عزت از ان خداست تردید داشت با شهادت سردار باور کرد که این خداست که انسان ها را بزرگ می کند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

برچسب ها:
سردار سلیمانی سردار معروفی یادواره کشکوئیه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان