امام جمعه رفسنجان مطرح کرد؛

در طراحی مجسمه سردار سلیمانی باید حاج قاسم متفکر و آینده نگر مدنظر باشد

  • شناسه خبر: 179270
در طراحی مجسمه سردار سلیمانی باید حاج قاسم متفکر و آینده نگر مدنظر باشد

امام جمعه رفسنجان گفت: اگر خواستید  طرحی از حاج قاسم  بزنید سه محور را در نظر داشته باشید حاج قاسم متفکر اندیشمند ، آینده نگر و متذکر بود؛ حاج قاسم نظامی بود اما نه اسلحه به دست و نه درجه به دوش بود.

خانه » اجتماعی » در طراحی مجسمه سردار سلیمانی باید حاج قاسم متفکر و آینده نگر مدنظر باشد

به گزارش خانه خشتی، حجت الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان در دیدار با مهدی سپهری هنرمند طراح و مجسمه ساز با بیان این مطلب که قبل از اینکه هنرمند بخواهد کار انجام دهد، باید اشخاصی که سوژه  و موضوع را می شناسند، با هم تعامل و معرفت پیدا کنند اظهار کرد: تا جایی که بنده اطلاع دارم چنین تعاملی نیست و هر منشاء که می خواهد کار انجام دهد و هر کس که بانی هست باید برای تعامل اقدام کند.

وی تاکید کرد: زبان هنر در هر قالبی که بروز پیدا کند، بسیار تاثیر گذار است و زبان ماندگاری می تواند باشد و برای اینکه مطابق با واقعیت ها باشد هنرمند باید شناخت واقعی و حقیقی داشته باشد از آن چیزی که می خواهد برای خود به ارث بگذارد.

عسکری گفت: مثلا اگر خواستید  طرحی از حاج قاسم  بزنید سه محور را در نظر داشته باشید حاج قاسم متفکر اندیشمند ، آینده نگر و متذکر بود؛ حاج قاسم نظامی بود اما نه اسلحه به دست و نه درجه به دوش بود.

مهدی سپهری نیز بیان کرد: تعامل از این بهتر نیست، نکاتی که حاج اقا در مورد شهید حاج قاسم گفتند راغب شدم که فرصت های دیگری فراهم شود. بیشتر از خاطرات و صحبت ها و روحیات حاج قاسم از  ایشان بشنوم و من مجسمه ای از حاج قاسم برای دل خودم بسازم و سفارشی نباشد.

در این جلسه حجت الاسلام عسکری طرح شهدای  مدافع حرم مهدی سپهری را که پیش از این توسط شهرداری پذیرفته و سپس قبل از اجرا کنسل شده را نیز مشاهده کردند و سپهری راجع به طرح  توضیحاتی داد.

حجت الاسلام عسکری با ذکر چند نکته از طرح استقبال کردند و تلفنی از مدیر فرهنگی اجتماعی  شهرداری خواستند که پیگیر قضیه شوند.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان سردار سلیمانی مجسمه سردار
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • علیرضا

    با سلام امام جمعه بزرگوار متشکر از شجاعت شما در پیگیری حق مردم رفسنجان از سهم معادن
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان