با حضور مسئولان و خیرین؛

کلنگ حسینیه و کانون فرهنگی موکب خاتم الانبیاء در رفسنجان به زمین زده شد + تصاویر

  • شناسه خبر: 179163
کلنگ حسینیه و کانون فرهنگی موکب خاتم الانبیاء در رفسنجان به زمین زده شد + تصاویر

آیین کلنگ زنی حسینیه و کانون فرهنگی موکب خاتم الانبیاء رفسنجان واقع در خیابان علامه امینی و آغاز طرح نذر آزادی زندانیان با حضور جمعی از مسئولان و خیرین برگزار شد.

خانه » فرهنگی مذهبی » کلنگ حسینیه و کانون فرهنگی موکب خاتم الانبیاء در رفسنجان به زمین زده شد + تصاویر

به گزارش خانه خشتی، کلنگ احداث حسینیه و کانون فرهنگی موکب خاتم الانبیاء رفسنجان روز گذشته با حضور مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان، امام جمعه و جمعی از دیگر مسئولان رفسنجان بر زمین زده شد.

این زمین در خیابان علامه امینی رفسنجان واقع شده است و با ارزش دو میلیارد تومان توسط خیر مجید حجتی به موکب خاتم الانبیاء اهدا شده است.

طرح نذر آزادی زندانیان جرائم غیر عمد که دستور کار جدید موکب های حسینی در اربعین امسال با توجه به شرایط کروناست، نیز در این مراسم آغاز شد.

علی بابایی مدیر موکب خاتم الانبیاء رفسنجان در این مراسم اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونا در اربعین امسال، با مشورت بزرگان و ستاد عتبات عالیات تصمیم بر آزادی زندانیان گرفته شد.

وی با بیان اینکه موکب خاتم الانبیاء فعالیت خود را از سال ۹۵ با همت ۳۰۰ خادم در کربلای معلی آغاز کرد تصریح کرد: در اربعین سال گذشته روزانه ۳۰ هزار پرس غذا در سه وعده طبخ و میان زوار ابا عبدالله الحسین علیه السلام توزیع شد.

بابایی خاطر نشان کرد: راه اندازی کارگاههای تولید ماسک، ضدعفونی معابر، برپایی ایستگاههای صلواتی در نقاط مختلف، حضور در مناطق سیل زده و اهدای سبدهای کالا از جمله اقدامات موکب در ایام اخیر بوده است.

مدیر موکب خاتم الانبیاء گفت: در ایام تعطیلات نوروز سال ۹۸، نیروهای موکب به کمک سیل‌زدگان استان گلستان شتافتند و همچنین ۳۰۰ سبد کامل غذایی به سیل‌زدگان اهداء شد و بعد با فرمان سردار شهید سلیمانی به مدت ۳۰ روز به کمک سیل‌زدگان خوزستان شتافتیم و ۶ هزار پرس غذا پخته شد و ۲۰۰ سبد غذایی با ۱۴ کاروان به مناطق سیلزده فرستاده شد.

وی بیان کرد: اولین ایستگاه صلواتی در حرم مطهر رضوی توسط موکب خاتم الانبیاء برپا شد و به زوار رضوی ارائه خدمت شد.

حجت الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان در این مراسم بیان کرد: با برگزار نشدن مراسم اربعین امسال با توجه به شرایط کرونا، موکب ها سه اقدام را در دستور کار خود قرار می دهند: آزادی زندانیان، اطعام نیازمندان و کمک به عتبات عالیات.

وی افزود: بناست با اجرای این طرح تا اربعین امسال ۵۰۰ زندانی جرائم غیر عمد در شهرستان آزاد شود.

عسکری خاطر نشان کرد: علاقمندی مردم به ساحت مقدس ابا عبدالله الحسین علیه السلام را باید پاس بداریم، با وجود کرونا شور و عزای عاشقان حسینی قابل وصف نیست.

وی تصریح کرد: موکب خاتم الانبیاء رفسنجان یکی از مواکب توانمند در شهرستان است که به صحنه آمده و خدمات ارزشمندی در ایران و عراق داشته است.

حجت الاسلام حقانی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان نیز در آیین کلنگ زنی حسینیه موکب خاتم الانبیاء رفسنجان بیان کرد: وقتی وزارت بهداشت اعلام می کند که ۹۰ درصد مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین و محرم امسال با رعایت شیوه نامه اجرایی ستاد محرم برگزار می شود، نشان می دهد که مردمی که ادعای امام حسین علیه السلام را دارند، ولایت به بسیار خوب درک کردند.

حجت الاسلام هاشمیان رئیس شورای شهر رفسنجان نیز خاطر نشان کرد: آزادی زندانیان‌ کاری بسیار ارزشمند است‌. نکته حائز اهمیت‌ این‌ است که منش و رفتار ابی عبدالله درس‌ آموز است. از گذشته حُر‌ کسی حرف‌ نمی زند و این‌ نشان‌ می دهد کسی که در اسلام‌ توبه می کند و بر می گردد به گونه‌ ای می شود که امروز عرفا و علمای بزرگ اذعان می کنند که خاک پای حُر هم نیستیم.

وی افزود: کار موکب ( آزادسازی زندانیان)‌ را انجام دهیم‌، برخی افراد گرفتار و به علّت‌ هایی زندانی شدند، امروز ملّت‌ امام‌ حسین(‌ع) دست‌ به دست‌ هم دهند و آزادسازی زندانیان را در برنامه کاری خود بگذارند که بسیار ارزشمند است.

عکس از میلاد اسداللهی

انتهای پیام/

برچسب ها:
کلنگ زنی موکب خاتم الانبیاء نذر زندانیان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان