جهت کنترل شیوع بیماری کووید ۱۹

دستورالعمل بهداشتی کارگران فصلی در رفسنجان تشریح شد

  • شناسه خبر: 179108
دستورالعمل بهداشتی کارگران فصلی در رفسنجان تشریح شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان دستورالعمل های بهداشتی کارگران فرآوری پسته را جهت کنترل شیوع بیماری کووید ۱۹ در رفسنجان تشریح کرد.

خانه » رفسنجان » دستورالعمل بهداشتی کارگران فصلی در رفسنجان تشریح شد

ببه گزارش خانه خشتی؛ دکتر احمد جمال زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در جمع خبرنگاران در خصوص کنترل شیوع بیماری کووید ۱۹ در راستای سلامت کارگران فرآوری پسته، گفت: کارگران فصلی که برای برداشت پسته به رفسنجان سفر می کنند به دو دسته تقسیم می شوند، برخی کارگران از قبل  با کارفرمایان هماهنگ شده اند که از همان ابتدا مستقیما به محل اسکان خود در نقاط مختلف شهرستان مراجعه می کنند که مسئولیت کامل رعایت مسائل بهداشتی و اسکان آنها بر عهده کارفرما و مالکین مربوطه است.

وی افزود: دسته دوم کسانی هستند که کارفرمای مشخصی ندارند و در حقیقت سر گذری هستند به صورتی که بعد رسیدن به شهرستان با گذشت چند روز کارفرمای مشخصی پیدا می کنند و یا بصورت روزانه برای افراد مختلفی کار می کنند در مورد این افراد اردوگاه های موقتی در شهر رفسنجان، بخش ها و برخی روستاها در نظر گرفته شده است.
در ادامه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: حمل و نقل کارگران با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و تعیین محل اسکان کارگران توسط خود کارفرما انجام می شود.

جمالزاده تصریح کرد: این کار با رعایت کامل مسائل بهداشتی و مشخص نمودن یک نفر رابط بهداشتی جهت انجام امور مربوط به کارگران انجام می شود  و همچنین توسط وی محل اسکان کارگران فاقد کارفرمای توسط دهیاری و شهرداری تعیین می شود و هماهنگی و همکاری رابط بهداشتی با مراکز بهداشت مربوطه و شرکت در جلسات مرکز بهداشت انجام می شود.
دکتر جمال زاده عنوان کرد: رعایت مسائل بهداشتی شامل ملزم بودن کلیه کارگران به استفاده از ماسک و لوازم شخصی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی در محل کار و اسکان، پیگیری و گندزدایی روزانه محل اسکان توسط رابط بهداشتی، تامین آب آشامیدنی سالم، مواد غذایی و لوازم حفاظت فردی کارگران توسط کارفرما و دفع پسماند به شیوه بهداشتی مورد تاکید است.

معاونت بهداشتی در خصوص نگهداری و محل اسکان کارگران، گفت: در نظر گرفتن محل جداگانه توسط کارفرما جهت افراد دارای علائم ، اعلام لیست اسامی کارگران به همراه کد ملی فرد به بهداشت توسط کارفرما یا دهیارها، ممانعت از تردد غیر ضروری کارگران در سطح شهر و روستا، بررسی وضعیت سلامت کارگران توسط بهورز منطقه، پیگیری و ارجاع افراد علامت دار به پزشک مرکز و پیگیری موارد مثبت بیماریابی جهت بستری یا قرنطینه و پیگیری اطرافیان طبق پروتکلهای واحد بیماریها و نظارت کامل ناظرین مراکز، مناطق و کارشناسان بهداشت محیط حرفه ای بر محل اسکان و کارگاههای فراوری پسته در جهت رعایت پروتکل های بهداشتی مد نظر است.
وی خاطر نشان کرد: مسئولیت رعایت اصول بهداشتی و کنترل این موارد برعهده صاحبکار و کارفرما است و امسال نظارتهای بهداشتی عمدتا معطوف به مسائل مربوط به کنترل بیماری کرونا خواهد بود.
ذکر این نکته ضروریست از حضور کارگران در سطح شهر جلوگیری می شود و مالکین در صورت نیاز به کارگر فقط به مکان های مد نظر مراجعه کنند از مردم عزیز می خواهیم که در خصوص کارگران پسته چین حتما با مامورین بهداشتی همکاری کنند، اگر بی توجهی شود بعد از فصل برداشت با موج جدیدی از بیماری ویروس کرونا روبرو خواهیم شد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
پسته پسته رفسنجان رفسنجان فصل برداشت پسته کارگران فصلی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان