رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مطرح کرد؛

پیش بینی خیزش بعدی کرونا در پاییز / کارگران فصلی مساله مهم پیش رو در رفسنجان است

  • شناسه خبر: 178924
پیش بینی خیزش بعدی کرونا در پاییز / کارگران فصلی مساله مهم پیش رو در رفسنجان است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: پیش بینی خیزش بعدی کرونا در پاییز را داریم و در کنار ان دیگر بیماری ها از جمله انفولانزا را خواهیم داشت  و ممکن است وضعیت اسفناک شود.

خانه » اجتماعی » پیش بینی خیزش بعدی کرونا در پاییز / کارگران فصلی مساله مهم پیش رو در رفسنجان است

به گزارش خانه خشتی، علی اسماعیلی ندیمی در نشست خبری که روز گذشته به مناسبت روز خبرنگار در سالن زکریا رفسنجان برگزار شد با اشاره به دوره هفت ساله مدیریت خود در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و انار، اظهار کرد: در این مدت ده مرکز جامع خدمات سلامت، دو پایگاه بهداشت و سه خانه بهداشت احداث شده و ۱۲ پروژه در قالب تفاهم‌نامه اجرایی شده است.

وی افزود: از مهر ماه ۹۲ تا پایان سال ۹۲، دو هزار و ۵۰۰ متر بنا در مجموعه دانشگاه افتتاح شده است و قریب به ۲۱ هزار متر مربع پروژه طی سال ۹۳ تا به امروز انجام شده و در هفته دولت جاری نیز پروژه‌هایی افتتاح می‌شوند.

اسماعیلی خاطر نشان کرد ۴۵ هزار متر مربع پروژه توسط دانشگاه در مدت هفت سال اجرا و بیش از ۴۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی از سال ۹۵ تا کنون خریداری شده است.

وی بیان کرد: مرکز مطالعات کهورت دانشگاه  یکی از مراکز بزرگ پژوهشی کشور است که خوشبختانه نتایج ان مورد استناد برای شبکه بهداشت قرار گرفته و در حال فعالیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطر نشان کرد: در طول این سال‌ها شبکه بهداشت و درمان انار متحول شده و بیمارستان ۴۵ تختخوابی این شهرستان فعال و مراکز بهداشتی درمانی انار فعال هستند و همه تخصص‌ها را در شهرستان انار می‌توانیم از نظر نیروی انسانی پوشش دهیم.

اسماعیلی در ادامه به وضعیت شیوع کرونا در شهرستان اشاره کرد و بیان کرد: از ۲۰ مردادماه به ثبات نسبی در تعداد بستری های کرونا رسیدیم و روند کاهشی پیدا کرده اما هنوز مرگ را داریم چرا که تعدادی از بیماران بدحال در آی سی یوها وجود دارد.

وی تصریح کرد: از ابتدای خرداد بیش از ۱۴۰ نفر کادر درمان گرفتار کرونا شدند که ناشی از افزایش بستری ها و گردش ویروس در جامعه بود و در این مدت تعداد مرگ و میر های ناشی از کرونا از ۱۰ نفر به ۵۸ نفر افزایش یافته است.

۲۵ هزار کارگر نفر در روز در رفسنجان مساله مهم پیش روی شهرستان در ایام کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان یاداور شد: آغاز مراسم عزاداری محرم و صفر و همچنین حضور کارگران فصلی در رفسنجان دو مساله اصلی پیش روی شهرستان است، ممکن است کارگران چرخش ویروس در شهرستان را گسترده کنند.

وی بیان کرد: اصرار بر رعایت پروتکل های بهداشتی را داریم، امسال وضعیت استثنایی است و بایتی حضور در هیئات با مرقبت صورت گیرد.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: اگر هیاتی با رعایت پروتکل های بهداشتی برپا می شود، افراد بالای ۶۰ سال، بیماران زمینه ای، قلبی و دیابتی و فشار خون در این مراسم شرکت نکنند و از طریق فضای مجازی از این مراسم معنوی بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: مردم ملاحظه پرسنل بهداشت و درمان را داشته باشند و به آنها کمک کنند،  وزارت بهداشت تنها شده است و همه انتظار دارند که ما به تنهایی نظارت کنیم، برخی ادارات بسیار بی تعهد و بی مسئولیت برخورد می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: این غلط است که بگوییم کرونا تمام شده است، کرونا تمام شدنی است، هنوز واکسن آن کشف نشده است و جمعیت قابل توجهی هنوز به این ویروس مبتلا نشدند.

وی افزود: پیش بینی خیزش بعدی کرونا در پاییز را داریم و در کنار ان دیگر بیماری ها از جمله انفولانزا را خواهیم داشت  و ممکن است وضعیت اسفناک شود.

اسماعیلی ندیمی خاطرنشان کرد: اینکه برخی می گویند ما باید کرونا بگیریم و همه باید به کرونا مبتلا شوند یک تعبیر اشتباه است، با توجه به انکه واکسن کرونا هنوز در دسترس نیت با رعایت موارد بهداشتی می توانیم انسان های پرخطر را از مرگ نجات دهیم.

وی یاداور شد: باید جامعه را از افکار غیرعلمی محافظت کنیم تا دانش بشری بتواند یک اقدام موثر برای کنترل این بیماری خطرناک داشته باشد.

الویت مجموعه علوم پزشکی سلامت مردم است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در ایام حضور کارگران فصلی در شهرستان و ایام عزاداری همه باید کمک دهند، حرف کسانی را که دغدغه سلامتی  مردم را دارند باید پذیرفت.

وی افزود: الویت مجموعه علوم پزشکی سلامت مردم است، بنا به فرمایش رهبر انقلاب مطابق دستور العمل های بهداشتی عمل کنیم، در فضای بسته نباید عزاداری صورت گیرد.

اسماعیلی گفت: تغییر ژنتیکی ویرویس سرایت پذیری افزایش یافته است و خیلی راحت از فرد مبتلا منتقل به دیگرلن می شود و از هر ۵ نفر یک نفر مبتلا به کروناست.

وی خاطر نشان کرد: نقطه اتکای مجموعه علوم پزشکی شما خبرنگاران هستید، شما با صدا بلند این صحبتهای ما را به مردم برسانید، همه از ما می خواهند و خودشان بی تعهد رفتار می کنند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان رفسنجان کارگران فصلی کرونا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان