فرماندار رفسنجان خبر داد:

افتتاح و کلنگ زنی ۱۳۰ پروژه با اعتبار ۱۷۸ میلیارد تومان در هفته دولت

  • شناسه خبر: 178908
افتتاح و کلنگ زنی ۱۳۰ پروژه با اعتبار ۱۷۸ میلیارد تومان در هفته دولت

فرماندار رفسنجان گفت: در هفته دولت ۱۳۰ پروژه در شهرستان رفسنجان با اعتبار ۱۷۸ میلیارد تومان افتتاح، کلنگ‌زنی و به بهره‌برداری می رسد.

خانه » اقتصادی » افتتاح و کلنگ زنی ۱۳۰ پروژه با اعتبار ۱۷۸ میلیارد تومان در هفته دولت

به گزارش خانه خشتی؛ مجید فصیحی‌هرندی عصر امروز در نشست خبری به ‌مناسبت هفته دولت با تاکید بر نقش رسانه ها در امید بخشی به جامعه، اظهار داشت: اگر اطلاعات دقیق و درست از طریق رسانه ها به مردم انتقال داده شود امیدواری در جامعه افزایش می یابد.

فرماندار رفسنجان خدمت به مردم و محرومان را از ویژگی هایی بارز شهیدان رجایی و باهنر دانست و تصریح کرد: خدمت به محرومان ازویژگی های انسان های بارزی است که به آرمان‌های انقلاب و اسلام معتقد هستند.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم، آرمان انقلاب اسلامی است، افزود: مردم استحقاق هر گونه خدمت را دارند، اگر بخواهیم موفق باشیم باید شهید رجایی را الگو خود قرار دهیم چرا که ایشان خدمت به محرومان را سرلوحه کار خود قرار داده و ارزش خدمت به مردم را به خوبی درک می کرد.

هرندی با اشاره به اینکه شهیدان رجایی و باهنر الگوی تمام نمای خدمت به محرومان هستند، گفت: خدمت به مردم باید در جهت تعالی و کمال انسانی صورت گیرد.

فرماندار رفسنجان با تاکید بر اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی ۳۸۷ طرح با اعتبار ۱۸ میلیارد و ۸۵۹ میلیون تومان به بانک رسالت معرفی شده اند، خاطرنشان کرد: ۶۸ طرح در حوزه صنعت با اعتبار ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، ۷۱ طرح در حوزه میراث فرهنگی با اعتبار ۲ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان و طرح‌ هایی در حوزه کشاورزی و… که در مجموع ۵۲۶ طرح با اعتبار ۲۷ میلیارد و ۴۹ میلیون تومان به بانک معرفی شده اند.

وی ادامه داد: ۱۴۵ طرح اقتصاد مقاومتی به مبلغ ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند.

فصیحی هرندی با اشاره به مشکلات کم آبی و افزایش مصرف آب در تابستان یادآور شد: مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی آب رفسنجان که قرار بود شهریور امسال به بهره برداری برسد  به ‌دلیل شرایط اقتصادی تابستان سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

فرماندار رفسنجان عنوان کرد: ضرورت احداث کمربندی شرقی شهر در راستای کاهش بار ترافیک، در دستور کار قرار گرفتن خط ریل قطار احمدآباد به باغین، دنبال کردن پروژه جاده نوق و کلنگ زنی تصفیه خانه آب رفسنجان در آینده ای نزدیک از جمله موضوعاتی است که پیگیر آن هستیم.

وی بر ضرورت ساماندهی کارگران فصلی تاکید کرد و گفت: روزانه ۲۰ هزار نفر کارگر در مجموع یک میلیون نفر روز کارگر در فصل برداشت پسته به شهرستان آمده و کار پسته چینی را انجام می دهند که برای اسکان موقت آنها برنامه ریزی هایی صورت می گیرد.

فصیحی هرندی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته دولت بیان کرد: در هفته دولت ۱۳۰ پروژه در شهرستان رفسنجان با اعتبار ۱۷۸ میلیارد تومان افتتاح، کلنگ‌زنی و بهره‌برداری می‌شود.

وی اضافه کرد: ۴۱ طرح روستایی‌ با اعتبار ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و ۸۹  پروژه با اعتبار ۱۶۲ میلیارد تومان مربوط به سایر دستگاه‌ها در هفته دولت افتتاح می شوند.

علی آرمان معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری رفسنجان هم در این جلسه گفت: در دو سال گذشته ۱۶ میلیارد تومان در بحث آب و احداث و ساماندهی جاده نوق از محل منابع معادن استان به رفسنجان اختصاص داده شده است.

وی افزود: این مبلغ از سرجمع حقوق دولتی و عوارض ناشی از تولیدات معادن استان است که این اعتبارات را توانستند به استان برگردانند یعنی قریب  ۴۰ تا ۵۰ درصد اعتبارات در سطح استان به شهرستان رفسنجان داده شده است.

آرمان بیان کرد: در سه سال گذشته قریب به ۳۵ میلیارد تومان از این منابع به پروژه های سطح شهرستان  اختصاص پیدا کرده که اجرای احداث باند دوم جاده داوران ، زرند، شاهزاده عباس از این منابع به زودی آغاز می شود و با پیگیریهای مسئولین این پروژه ها به زودی به مرحله اجرا می رسند.

عکس از رضا ساجدی

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
اصحاب رسانه روز خبرنگار فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان نشست خبری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان