امام جمعه رفسنجان مطرح کرد؛

«کرونا» ابزار دشمن برای تعطیلی مجالس عزای حسینی

  • شناسه خبر: 178814
«کرونا» ابزار دشمن برای تعطیلی مجالس عزای حسینی

امام جمعه رفسنجان گفت: عزاداری مجالس امام حسین (ع) باید با شرایط ویژه و خاص برگزار شود که سلامت عمومی تامین شود و حربه و ابزاری به دست دشمن نباشد.

خانه » رفسنجان » «کرونا» ابزار دشمن برای تعطیلی مجالس عزای حسینی

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام اصغر عسکری در جلسه توجیهی برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم در جمع مسئولین هیئت های مذهبی و مداحان رفسنجان با تاکید بر سخنان امام (ره) اظهار کرد: ما هر چه داریم از محرم و صفر است، حرکت امام حسین (ع) و اصحابش الگوی عملی برای انقلاب ماندگار، اساسی و اسلامی است و انقلاب ما نشات گرفته از مکتب امام حسین (ع) است.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: حج و نماز و روزه از ارکان دین است، طبق رساله امام (ره) اقامه عزای سیدالشهدا از افضل قربات است و در مقایسه با عبادات، جایگاه ویژه ای دارد.

وی با اشاره به اینکه اقامه ی عزای امام حسین (ع) خط قرمز نظام است، افزود: عزاداری برای امام حسین (ع) باید برگزار شود و کسی نمی تواند جلوی آن را بگیرد، چون دشمنان ما قرن ها تلاش کردند قرآن و عزاداری امام حسین (ع) را از شیعه بگیرند ولی موفق نشدند.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: دشمن علیه قرآن و سیدالشهدا در فضای مجازی موضع گرفته است به نحوی می خواهند عزاداری امام حسین (ع) را کمرنگ جلوه دهند یا به آن خواسته شان که محو شدن آن است برسند اما به کوری چشم دشمنان عزاداری ماه محرم بدون کمترین سوژه برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: شیوه های برگزاری عزاداری ماه محرم طبق دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا است، یک سری کارها که ممکن است منجر به شیوع کرونا شود نباید انجام شود.

حجت الاسلام عسکری ادامه داد: تلاش شود خواسته دشمن که تعطیلی عزاداری های ماه محرم است عملی نشود و همچنین  درمقابل نظام قراردادن کسانی که عزاداری ماه محرم را انجام می دهند خواسته دیگر دشمن است که نشان دهند همین روحانیون و انقلابیونی که از مساجد بلند شدند در مقابل دولت ایستاده اند و قانون شکنی می کنند.

وی ابراز داشت: مساجد، تکیه ها و هیئت های مذهبی خواستگاه های انقلاب هستند، جایی که انقلابیون ما آنجا تربیت شوند اگر حرکتی شکل گیرد که خواسته دشمن باشد آنها همین سوژه ها را بزرگ می کنند.

امام جمعه رفسنجان تاکید کرد: عزاداری باید با شرایط ویژه و خاص برگزار شود که سلامت عمومی تامین شود و حربه ای هم به دست دشمن داده نشود.

انقلاب اسلامی به تاسی از ماه محرم شکل گرفت

مجید فصیحی هرندی هم در این جلسه گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا تا کنون قریب ۶۰ تا ۷۰ جلسه برگزار شده سعی شد با همکاری دستگاه های دولتی، توصیه مراکز بهداشتی و درمانی، اصناف و دیگر ارگان ها و مردم با تعطیلی مدارس و اصناف جلوی شیوع بیماری گرفته شود.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: اما به مروز زمان و باز شدن مراکز و رعایت نشدن مسائل بهداشتی شرایط سخت تر شده تعداد فوتی ها ناشی از کرونا زیادتر شده است.

وی افزود: خبرهای متفاوتی ناشی از کرونا به گوش می رسد اما تا مرحله اجرایی برسد و واکسن این بیماری وارد بازار شود فاصله زیادی است، هر کاری که باعث جمع شدن عده ای شود باید  آن جمع یا تشکیل نشود یا اگر جمع تشکیل شد مانند هیئت های عزاداری، با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

هرندی عنوان کرد: قرن ها عزاداری امام حسین (ع) را انجام دادیم و به برکت این عزاداری ها در طول تاریخ به لحاظ معنوی و اجتماعی بهره هایی بردیم  شکل گیری انقلاب اسلامی و همچنین شهیدان به تاسی از امام حسین (ع) به جبهه ها رفتند و از دین اسلام دفاع کردند.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: علی رغم تبلیغات شبکه های بیگانه و خبرهای مایوس کننده و سختی های که سال ها تحمل کردیم جمهوری اسلامی جایگاه ویژه ای در منطقه دارد و تاثیر مستقیم روی سیاست های آمریکا دارد.

وی ادامه داد: عزاداری امام حسین به بهترین شکل با توجه به تاکید مقام معظم رهبری ملاک عمل را ستاد کرونا قرار داده و برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان جلسه برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم حجت الاسلام عسکری رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان