شهردار رفسنجان مطرح کرد؛

خانه حاج آقاعلی می تواند محلی برای تعاملات مردم رفسنجان و سایر نقاط کشور باشد

  • شناسه خبر: 178803
خانه حاج آقاعلی می تواند محلی برای تعاملات مردم رفسنجان و سایر نقاط کشور باشد

شهردار رفسنجان گفت: خانه حاج آقا علی به عنوان یک جاذبه اصلی گردشگری، محلی برای برگزاری فعالیت های فرهنگی و هنری و فضایی برای تعاملات مردم رفسنجان و سایر نقاط کشور است.

خانه » رفسنجان » خانه حاج آقاعلی می تواند محلی برای تعاملات مردم رفسنجان و سایر نقاط کشور باشد

به گزارش خانه خشتی ؛ محمدرضا عظیمی زاده امروز در جلسه هماهنگی واگذاری خانه حاج آقا علی به شهرداری رفسنجان که با حضور موسوی‌آیت‌اللهی معاون عمرانی استاندار کرمان برگزار شد با تاکید بر اینکه یکی از وظایف شهرداری توسعه و رونق گردشگری است، گفت: توسعه گردشگری هدف است نه وسیله؛ در رفسنجان مهم این است که فضای شهر به گونه ای باشد که با روحیات شهروندان هم خوانی داشته باشد.

شهردار رفسنجان افزود: وقتی مردم رفسنجان می بینند شهرشان فضای خوب و مطلوبی دارد مدافع شهر خود می شوند و برای آن تبلیغ می کنند.

عظیمی زاده تصریح کرد: خانه حاج آقا علی یکی از بزرگترین جاذبه های گردشگری با شرایط ویژه در رفسنجان و استان کرمان است که می تواند به عنوان یک جاذبه اصلی گردشگری و محلی برای برگزاری فعالیت های فرهنگی و هنری و فضایی برای تعاملات مردم رفسنجان و سایر نقاط کشور باشد.

شهردار رفسنجان با بیان اینکه از یک سال قبل مذاکراتی مبنی بر واگذاری این مجموعه به شهرداری وجود داشت، گفت: این اثر در اختیار شهرداری قرار گرفت تا به مدّت ۹ سال از آن بهره برداری کند.

خانه حاج آقا علی یکی از ارزشمندترین بناهای تاریخی کشور در رفسنجان است

مجید فصیحی هرندی، فرماندار رفسنجان هم  این جلسه با بیان اینکه مجموعه خانه حاج آقا علی یکی از ارزشمندترین بناهای تاریخی کشور در رفسنجان است، اظهار کرد: ضمن حفظ این اثر باید از آن استفاده شود تا عموم مردم و گردشگران بدانند که در روزگاران قدیم چه اثر بی نظیر و جذابی با معماری اسلامی خلق شده است.

وی اضافه کرد: با بازگشایی درب خانه حاج آقا علی، این خانه به کارکرد اصلی خود بر می گردد، ضمن کارکرد فرهنگی و گردشگری می تواند به مهمانان داخلی و خارجی خدمات ارائه می دهد.

ایجاد رونق و توسعه در حوزه گردشگری رفسنجان با بازگشایی خانه حاج آقاعلی

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان هم در این جلسه گفت: از آنجاییکه مجموعه تاریخی خانه حاج آقا علی بلااستفاده رها شده بود ضرورت پیدا کردیم که این مجموعه احیا شود به همین منظور پیگیری ها و نشست‌های زیادی در خصوص نحوه مدیریت بنا و مشکلات پیش رو انجام شد در نهایت مقرر شد که مجموعه حاج آقاعلی در سه دوره سه ساله به شهرداری اجاره داده شود.

حجت الاسلام شیخ علی هاشمیان افزود: امیدواریم با بازگشایی این مجموعه  و با فعال شدن ظرفیت گردشگری این مجموعه مردم استان، رفسنجان و  روستای قاسم‌آباد از رفت و آمد گردشگران بهره وافر ببرند.

وی تصریح کرد: این بنای تاریخی طی ۳ دوره ۳ ساله قرار است در اجاره شهرداری باشد تا با جذب توریست داخلی و خارجی، رونق و توسعه در حوزه گردشگری شهرستان ایجاد شود.

حجت الاسلام محمد یوسفی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رفسنجان با اظهار امیدواری از بازگشایی خانه حاج آقا علی گفت: بازگشایی و  بهره برداری از این مجموعه تاریخی منشأ خیر و برکاتی برای مردم این شهر است.

وی افزود: دعای ندبه در روز جمعه، عزاداری در ایام محرم در حسینیه و مسجد که وقف حاج‌آقاعلی است در این مجموعه انجام می‌شود و منافاتی با اداره این مجموعه نخواهد داشت.

لازم به ذکر است صبح امروز با حضور معاون عمرانی استانداری کرمان خانه حاج آقا علی با مبلغ ۶.۵ میلیارد تومان به مدت ۹ سال به شهرداری رفسنجان واگذار شد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها:
بازگشایی مجدد خانه خشتی جهان خانه حاج آقا علی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان