درب خانه حاج آقا علی از امروز بازگشایی شد/ واگذاری بزرگترین خانه خشتی جهان به شهرداری رفسنجان

  • شناسه خبر: 178793
درب خانه حاج آقا علی از امروز بازگشایی شد/ واگذاری بزرگترین خانه خشتی جهان به شهرداری رفسنجان

طی تفاهم نامه ای بزرگترین خانه خشتی جهان ( خانه حاج آقا علی در رفسنجان) جهت توسعه گردشگری به شهرداری رفسنجان واگذار شد.

خانه » رفسنجان » درب خانه حاج آقا علی از امروز بازگشایی شد/ واگذاری بزرگترین خانه خشتی جهان به شهرداری رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ سید مصطفی موسوی آیت الهی صبح امروز در جلسه هماهنگی واگذاری خانه حاج آقا علی به شهرداری رفسنجان اظهار کرد: توافقی بین شهرداری، اداره اوقاف رفسنجان ، معاونت شورای شهر و اداره ی کل اوقاف استان کرمان مطرح شد مبنی بر اینکه بنای فاخر خانه حاج آقا علی مرمت شود.

معاون استاندار کرمان با تاکید بر اینکه خانه حاج آقا علی در رفسنجان جزو آثار باستانی و ابنیه های برتر  تاریخی دنیا محسوب می شود، تصریح کرد: این مجموعه تاریخی طی سال های اخیر با همت اداره اوقاف و موقوفات با پیگیری های رزم حسینی استاندار سابق کرمان این بنا احیا شد و نباید درب آن بسته باشد بهتر است مورد استفاده گردشگران قرار گیرد.

وی افزود: شهرداری باید بحث تجهیزات و نگه داری کار را برعهده بگیرد و با یک اجاره ی ۹ساله در اختیار شهرداری قرار می گیرد و در طی سه سال تمدید خواهد شد.

موسوی آیت الهی بیان کرد: این مجموعه‌ با ۷هزار متر زیر بنا بزرگترین خانه خشتی جهان  به صورت تفریحی، گردشگری و اقامتی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: ۸۲ شهر در سطح استان داریم که هرکدام به نوعی با مشکلاتی مواجه هستند ولی این مجموعه با کمترین مشکلات روبرو است و این نشان از تعامل و همدلی بین شورا و شهرداری است.

موسوی آیت اللهی ابراز داشت: این خانه با مبلغ ۶.۵ میلیارد تومان به شهرداری رفسنجان واگذار شد که بخشی از آن توسط شهرداری و بخشی از این مبلغ توسط استانداری به صندوق موقوفات کشور واریز می شود و به مدّت ۹ سال در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
اداره اوقاف خانه حاج آقا علی خانه خشتی جهان شهرداری رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان