مدیر عامل شرکت دانش بنیان کاوشگران آب رفسنجان در گفتگو با خانه خشتی مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت جوانان خلاق برای تحقق شعار سال

  • شناسه خبر: 178623
استفاده از ظرفیت جوانان خلاق برای تحقق شعار سال

مدیرعامل شرکت کاوشگران آب رفسنجان معتقد است اگر از ظرفیت نیروی خلاق، متفکر و جوان استفاده کنیم با همکاری همدیگر می توانیم جهش تولید و تولید ثروت داشته باشیم.

خانه » رفسنجان » استفاده از ظرفیت جوانان خلاق برای تحقق شعار سال

به گزارش خانه خشتی؛ معین ملامحمدی زاده مدیر عامل شرکت دانش بنیان کاوشگران آب رفسنجان است. او در حوزه آب و کشاورزی، شناسایی آب های زیرزمینی و مشاوره آب در حوزه کشاورزی فعالیت دارد.

به گفته او شرکت کاوشگران آب از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را شروع کرده است در سال ۹۷ با تولید یک محصول های تکنولوژی «ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی کشاورزی» دانش بنیان شده است.

ملامحمدی در گفتگو با خانه خشتی خلاقیت، انرژی و استعدادهای جوانان را مهمترین عامل برای رسیدن به جهش تولید می داند و بیان می کند: در سال های اخیر حمایت از تولید و کالای ایرانی باعث شده رشد خیلی خوبی در این حوزه صورت گیرد اگر از ظرفیت نیروی خلاق، متفکر و جوان استفاده کنیم با همکاری همدیگر می توانیم جهش تولید و تولید ثروت داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه آینده روشنی برای حمایت از کالای ایرانی در پیش رو داریم، افزود: در راستای جهش تولید استفاده از منابع و ظرفیت جوانان به رونق تولید در کشور کمک کند.

استفاده از فرصت ها، ظرفیت انسانی و توجه به نیازهای مردم راه عملیاتی شدن جهش تولید

مدیر عامل شرکت دانش بنیان کاوشگران آب رفسنجان بیان کرد: برای عملیاتی شدن جهش تولید باید فرصت ها را از دست ندهیم، فرصت ها، نیروی انسانی، منابع ملی و توجه به نیازها و خواسته های مردم باید در راستای تولید صورت گیرد.

وی ادامه داد: مثلا در حوزه کشاورزی، کشاورزی هوشمند را با توجه به نیاز روز مانند گرم شدن هوا و تغییرات اقلیمی ارائه شده است و راه درمانش تشخیص به موقع است  که برای تشخیص به موقع احتیاج به فناوری، تکنولوژی است که اگر به این نیازها توجه شود تولید اتفاق می افتد و به منافع کشور کمک می کند جهش تولید صورت می گیرد.

ملا محمدی وضعیت شرکت های دانش بنیان برای رسیدن به جهش تولید در سطح ملی را خوب ارزیابی کرد و گفت: رشد خیلی خوبی در شرکت های دانش بنیان سراسر کشور ایجاد شده امیدواریم در استان و شهرستان هم اتفاقات خوبی بیفتد و جهش تولید انجام شود.

وی از برد تیم مس و صعود به لیگ برتر به عنوان یک فرصت برای کسب و کارهای رفسنجان یاد کرد و گفت: می توان از ظرفیت های تبلیغاتی آن در راستای کسب و کار استفاده کرد.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان کاوشگران آب رفسنجان با اشاره به اینکه رفسنجان تولید کننده پسته است، گفت: با تولید پسته منابع مالی به وجود می آید و این خودش ظرفیت زیادی است قسمتی از کسب و کارها به سرمایه اولیه و منابع مالی بر می گردد ولی اینکه این منابع ملی در شهرستان یا استان های دیگر خرج می شود جای سوال است؟

وی ادامه داد: منابع ملی و ظرفیت های علمی زیادی در حوزه های محتلف داریم که از آنها استفاده نمی شود، استفاده از این ظریفت ها وجود دارد و همچنین وجود ظرفیت پسته و افراد سرشناس و مهمی که در رفسنجان وجود دارد این شهرستان را با دیگر شهرهای ایران متمایز کرده است اینها فرصت هایی هستند که کارآفرین باید از آنها به خوبی استفاده کند جدای از اینکه ظرفیت ها و پتانسیل های دیگر هم وجود دارد.

هر چقدر موانع کمتر باشد سرعت تولید بیشتر می شود

ملا محمدی با اشاره به موانع سر راه تولید عنوان کرد: هر چقدر موانع کمتر باشد سرعت تولید بیشتر خواهد بود مخصوصا آنهایی که در حوزه تکنولوژی کار می کنند چراکه تکنولوژی امروز با تکنولوژی فردا فرق می کند با این حال من بیشتر به آینده خوش بین هستم تا به موانع، چون موانع رفع خواهند شد.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان کاوشگران آب رفسنجان بیان کرد: حمایت دولت و معرفی محصولات یک کارآفرین و حمایت از کالای ایرانی یکی از راه های جهش تولید است وقتی کارآفرین یک محصول را ارائه می دهد محصول را معرفی و حمایت کنند.

وی ابراز داشت: برای تولید از هر کجا شروع کنیم خوب است، بستگی به نوع کاری است که می خواهیم انجام دهیم، همین که مردم می خواهند کسب و کار راه بیندازند خودش حمایت از مردم است مردم خودشان باید تولید ورنق تولید داشته باشند.

فرهنگ کسب و کار و کارآفرینی در مردم احیا شود / راه انداختن کسب و کارهای کوچک اقتصاد پویا را به دنبال دارد

ملامحمدی ادامه داد: کسب و کارهای کوچک خیلی خوب است مثلا خانم هایی که کسب و کار کوچک راه می اندازند اگردر اخذ مجوزهایشان سختگیری نباشد این خودش تولید است هر فرد به اندازه وسعتش فعالیتی را انجام می دهد می تواند یک کارخانه دار باشد ممکن است یک کارگاه کوچک داشته باشد مهم این است فرهنگ کسب و کار و کارآفرینی در مردم احیا شود.

وی با بیان اینکه با راه افتادن کسب و کار های کوچک اقتصاد پویا شکل می گیرد، توضیح داد: باید به یک اقتصاد پویا رسید  که درآمد کسب کنیم تا  به تولید و رونق زندگی کمک کند.

ملامحمدی کمک بخش خصوصی در راستای جهش تولید را مهم دانست و گفت: رفسنجان تولیدکننده پسته است خیلی از مردم از طریق تولید محصول پسته و دیگر محصولات به شغل کشاورزی روی آورده اند، بخش خصوصی هم در تولید ادوات کشاورزی، کود و سموم کشاورزی و احداث ایستگاه های هوشمند کمک شایانی به حوزه کشاورزی می کند اگر همه اینها دست به دست هم بدهند کشاورز کمتر دچار خسارت می شود و بهره وری افزایش می یابد.

وی ادامه داد: بخش خصوصی می تواند به کمک کشاورزان بیاید تا کشاورزان بهره وری بیشتری داشته باشند.

ملامحمدی تاکید کرد: رفسنجان یک شهر کاملا صنعتی نیست بیشتر در حوزه کشاورزی فعالیت دارد، اگر بخواهیم رونق تولید داشته باشیم باید ۷۰ درصد رونق تولید را مشاهده کنیم اگر از آب موجود بیشترین بهره وری را داشته باشیم جهش تولید واقعی اتفاق افتاده است.

وی افزود: قبل از اینکه به فکر صنعتی شدن باشیم باید به این فکر کنیم تا تولید پسته را به روزهای قبل برگردانیم، بخش خصوصی می تواند در راستای کمک به آفت و احتیاج به لوازم ماشین آلات و فرآوری پای کار بیاید و کمک کند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان کاوشگران آب رفسنجان با اشاره به اینکه با احداث ایستگاه های آب و هواشناسی در حوزه کشاورزی می توان به افزایش بهره وری کمک کرد، گفت: در حال حاضر تعداد ایستگاه های آب و هواشناسی کم است اگر تعدادشان زیاد شود بهره وری افزایش می یابد.

وی با اشاره به بحران آب در رفسنجان و ارتباط آن در بخش کشاورزی و جهش تولید بیان کرد: اگر مدیریتی در مصرف آب نداشته باشیم طبق پیش بینی هوش مصنوعی کاوشگران در سال ۱۴۰۵ دچار تنش آبی خواهیم شد و این تنش ممکن است تولیدمان را کاهش بدهد و این با جهش تولید موافق نیست.

ملامحمدی ادامه داد: ممکن است از طریق تغییر اقلیم، جهش تولید هم کاهش یابد باید با بررسی های کارشناسی به یک راهکار قابل اجرا دست پیدا کرد.

وی ضمن توصیه به کارآفرینان برای ورود به عرصه کارآفرینی گفت:ما نباید نگران آینده باشیم برای هر کاری باید ورود پیدا کرد و از سختی های آن نهراسید تا به نتیجه برسد.

گفت و گو از منیژه نوروزی

برچسب ها:
جهش تولید رفسنجان مدیرعامل شرکت کاوشگران آب
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان