فرماندار رفسنجان خبر داد:

 برگزاری هر گونه آزمون منوط به تصمیم ستاد کرونای شهرستان

  • شناسه خبر: 178543
 برگزاری هر گونه آزمون منوط به تصمیم ستاد کرونای شهرستان

فرماندار رفسنجان بر برگزاری هر گونه آزمون اعم از بخش خصوصی و دولتی با مجوز دانشگاه علوم پزشکی و هماهنگی ستاد کرونای شهرستان تاکید کرد.

خانه » رفسنجان »  برگزاری هر گونه آزمون منوط به تصمیم ستاد کرونای شهرستان

به گزارش خانه خشتی؛ مجید فصیحی هرندی عصر امروز در جلسه ستاد کرونا با تاکید بر استفاده از ماسک در ارتباط با دیگران، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت سطوح و دست اظهار کرد: اگر این سه مورد رعایت شود ۸۰ درصد از ابتلا به بیماری کرونا جلوگیری می شود.

فرماندار رفسنجان با اشاره به قیمت ماسک و نحوه توزیع آن تصریح کرد: با توجه به نیازمندی ماسک در ماه های پیش رو، قریب ۲۰۰ هزار ماسک در استان در حال تولید است که در رفسنجان در خصوص قیمت و نحوه توزیع ماسک نظارت و حرکت موثری ایجاد می شود.

وی با تاکید بر اینکه هر گونه برگزاری آزمون اعم از بخش خصوصی و دولتی باید با  مجوز دانشگاه علوم پزشکی و هماهنگی ستاد کرونا صورت گیرد افزود: برگزاری کنکور در رفسنجان باید با نظارت دانشگاه علوم پزشکی و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی صورت گیرد.

هرندی گفت: مقام معظم رهبری تکلیف را روشن کردند و باید به دستور ایشان عمل شود و همچنین با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و دستور ستاد کرونا برگزاری هر گونه مراسم عزاداری ماه محرم باید با نظارت دانشگاه علوم پزشکی صورت گیرد.

بازدید از جایگاه های سوخت با جدیت دنبال می شود

نماینده شرکت نفت در این جلسه با بیان اینکه تمام جایگاه های سوخت شهرستان رفسنجان و انار مورد بازدید قرار گرفته است، گفت: جایگاه های زرد و قرمز اخطار کتبی گرفتند از هفته سوم هم فقط جایگاه های زرد و قرمز مورد بازدید قرار گرفتند برخی جایگاه ها که زرد بودند با رعایت دستورات بهداشتی سبز شدند.

کریمی با تاکید بر اینکه اخیرا بازدید از جایگاه های سوخت با جدیت کامل انجام می شود، تصریح کرد: در بازدید اول پنج جایگاه سبز داشتیم که تا الان در کل شهرستان جایگاه سبز به هشت تا رسیده است.

وی افزود: امروز ۱۰ جایگاه سوخت بازدید شد که دو جایگاه سبز، پنج جایگاه زرد و سه جایگاه قرمز بودند.

نماینده شرکت نفت گفت: جایگاه های  سی ان جی که زیر نظر شهرداری هستند از نظر مواد ضدعفونی و ماسک مشکل داشتند که در مرحله اول اخطار به آنها داده شد و درمرحله دوم اگر رعایت نشود به کمیسیون تخلفات شرکت نفت معرفی می شوند.

وی عنوان کرد: در بازدید امروز دو جایگاه زرد بودند که با رعایت نکات بهداشتی سبز شدند و از سه جایگاه قرمز امروز دو جایگاه مربوط به سی ان جی بودند که  هم به شهرداری مکاتبه خواهیم کرد و هم به کمیته تخلفات شرکت نفت معرفی می شوند.

مورد مثبت کرونا در ورزشکاران نداشتیم

پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان در این جلسه گفت: صعود تیم فوتبال رفسنجان نشان دهنده سطح بالای تعامل بین مسئولان و فعالیت برنامه محور است.

وی تصریح کرد: از زمانیکه ستاد ملی و استانی تصمیم به برگزاری مسابقات گرفتند پروتکل هایی تعریف شد که این مسابقات با عدم حضور تماشاگران برگزار شود، مردم فهیم رفسنجان این مسئله را رعایت کردند و مسئولین هم همکاری کردند و ستاد هم به خوبی نظارت کرد تا به امروز بدون هیچ آسیبی تیم فوتبال  کار خود را به خوبی انجام داده است.

پاریزی افزود: از زمان شیوع کرونا جلسات ستاد استانی شروع شد در ماه های اول شیوع کرونا تعطیلی صنوف مختلف را داشتیم، بعد از آن وضعیت تغییر کرد با رعایت پروتکل های های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فعالیت ها شروع شد و با توجه به اینکه یکی از کمیته های ۲۲ گانه نظارتی استان، کمیته نظارت بر اماکن ورزشی بود که با مسئولیت ادارات ورزش در استان و شهرستان های شکل گرفت.

پاریزی ادامه داد: پروتکل های بهداشتی مد نظر را از دانشگاه علوم پزشکی دریافت کردیم و با توجه به موارد پروتکل های بهداشتی فعالیت رشته های ورزشی مجاز به فعالیت بر اساس چک لیست ها و با هماهنگی کارگروه بازرسان و نظارت ما شروع به فعالیت کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: سه تا آیتم در بحث نظارت ها مد نظر داریم؛ تهویه مطبوع و مطلوب، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک است که مد نظر داریم موارد دیگری از جمله استفاده از مواد ضدعفونی کننده و…انجام  می شود و بر اماکن ورزشی دولتی و سایر بخش های ورزشی اداراتی از جمله شهرداری، آموزش و پرورش و… نظارت انجام می شود.

وی بیان کرد: در جاهایی نیاز است آموزش ها در سطح استان و شهرستان انجام خواهد و تا به امروز هیچ گزارش در خصوص ابتلا به کرونا در بین ورزشکاران و پرسنل اداره ورزش نداشتیم.

محمد پساوند فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رفسنجان در این جلسه بر نظارت کارگاه های تولید ماسک در رفسنجان و ساماندهی کارگران فصلی در فصل برداشت پسته تاکید کرد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
رفسنجان ستاد کرونا فرماندار رفسنجان فصیحی هرندی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان