در نشست هم اندیشی پویش ورزشی اوج مطرح شد؛

فقدان اخلاق حرفه ای و ضعف مطالبه گری دو آفت در ورزش

  • شناسه خبر: 178504
فقدان اخلاق حرفه ای و ضعف مطالبه گری دو آفت در ورزش

نشست هم اندیشی پویش ورزشی اوج وابسته به کانون بینش اهل بیت (ع) در محل دفتر این کانون با حضور تنی چند از اساتید ورزشی، ورزشکاران و فعالان رشته های مختلف ورزشی رفسنجان برگزار گردید .

خانه » رفسنجان » فقدان اخلاق حرفه ای و ضعف مطالبه گری دو آفت در ورزش

به گزارش خانه خشتی؛ نشست هم اندیشی پویش ورزشی اوج وابسته به کانون بینش اهل بیت (ع) در محل دفتر این کانون با حضور تنی چند از اساتید ورزشی، ورزشکاران و فعالان رشته های مختلف ورزشی رفسنجان برگزار گردید .
در جمع میهمانان این هفته پویش ورزشی اوج روح‌ا… بهرامشاهی مسئول دفتر تهران نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، فتحی، محمدیان، برشان، علی علی اسماعیلی، جهاندیده و دوهفته نامه خبری سمن (زکیخانی) حضور داشتند.

دراین نشست به مباحثه و مذاکره، تبادل افکار و ارائه راهکارهای علمی و عملی پیرامون مسائل ورزشی در شهرستان با اعضای پویش ورزشی اوج پرداخته شد که
در پایان قرار شد نقاط ضعف و قوت ، فرصتها و تهدیدها در ورزش شهرستان شناسایی شود، طرح یک سند چشم انداز با برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای ورزشهای همگانی و قهرمانی ارائه شود، ارتباطات قوی و موثر بین اداره محترم ورزش و جوانان و سایر ارگانهای دولتی نیمه دولتی و عمومی ایجاد شود.

همچنین لزوم رعایت اصل شایسته سالاری و تخصص گرایی در ورزش در بحث انتخاب و انتصاب مدیران ورزشی و روسای هیئت ها، نیازسنجی آموزشی بر مبنای نیاز رشته های مختلف ورزشی به مربی و کارشناسان تخصصی، انتخاب رئیس انجمن ورزشی دانشگاهها و همچنین امضای تفاهم نامه بین دانشگاه و سازمان های ورزشی به منظور ایجاد گسترش همفکری و همکاری های آموزشی در حوزه ورزش و تشکیل کارگروههای تخصصی ورزشی و بهره گیری از تجارب ارزنده متخصصین ، پیشکسوتان و ورزشکاران باتجربه و متعهد در محافل تصمیم گیری برای ورزش از جمله مباحثی بود که در این جلسه مورد بررسی و نتیجه گیری قرار گرفت.

استفاده از پتانسیل های اقتصادی دولتی و خصوصی در راستای بهبود اوضاع اقتصادی ورزش و ورزشکاران و همچنین اعزام ورزشکاران به مسابقات استانی و کشوری و فراهم نمودن زمینه برنامه محوری در هیئت های ورزشی و به کارگیری جوانان متخصص و متعهد و با تجربه در هیئت ها، ضرورت توجه به ورزش بانوان و تاثیرات مثبت آن در جامعه و خانواده، ایجاد یک بانک اطلاعاتی جامعه ورزشی برای ثبت اطلاعات قهرمانان، مربیان داوران و مدرسان ورزشی از دیگر مباحث نتیجه این جلسه عنوان شد.

نکته حائز اهمیت در این جلسه مبحث اخلاق در ورزش بود که مهمترین دغدغه اکثریت حاضرین بود. با توجه به اینکه ورزشکاران و افراد مشهور سمبل هایی در جامعه هستند که رسالت سنگین تری برای رعایت هنجارها و رفتار مناسب خود دارند بنابراین بایستی اخلاق حرفه ای را رعایت کنند و نظامها و نهادهای ورزشی نیز باید به این موارد توجه ویژه ای نشان دهند. در این‌میان تدوین معیارها و کد های اخلاقی برای عموم اقشار ورزشی ضرورت دارد .

انتهای پیام/

برچسب ها:
پویش ورزشی اوج رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان