نخستین استودیو تولید محتوای الکترونیکی دانشگاه پیام نور کشور در مرکز پیام نور رفسنجان راه اندازی شد

  • شناسه خبر: 178299
نخستین استودیو تولید محتوای الکترونیکی دانشگاه پیام نور کشور در مرکز پیام نور رفسنجان راه اندازی شد

رئیس دانشگاه پیام نور رفسنجان گفت: نخستین استودیو تولید محتوای الکترونیکی دانشگاه پیام نور کشور در مرکز پیام نور رفسنجان راه اندازی شد.

خانه » آخرین اخبار » نخستین استودیو تولید محتوای الکترونیکی دانشگاه پیام نور کشور در مرکز پیام نور رفسنجان راه اندازی شد

به گزارش خانه خشتی؛ رئیس دانشگاه پیام نور رفسنجان این دانشگاه را در مسیر مأموریت تعریف‌شده به‌عنوان دانشگاهی پیشرو، صاحب سبک و متمایز در زمینه همگانی کردن آموزش عالی، تسهیل دسترسی برابر فرصتهای آموزشی و تربیت نیروهای متخصص مورد نیاز دانست و گفت: دانشگاه پیام نور برای ایفای نقش و مسئولیت خود در جهت تحکیم جایگاه علمی و پژوهشی در میان دانشگاه‌های باز و آموزش از راه دور دنیا به گسترش رشد و تعالی تقوی و فضائل انسانی، ارتقاء علمی و پژوهشی و گسترش دامنه دانش، یادگیری در همه جا، همه وقت و برای همه در محیطی ایمن و مبتنی بر عدالت اهتمام می‌ورزد.

احسان مهرابی گوهری درباره اقدامات انجام شده طی یک سال گذشته در این دانشگاه اظهار داشت: ایجاد و گسترش بستر مناسب و تسهیل شرایط ورود متقاضیان با معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های دانشگاه پیام نور رفسنجان موجبات جذب حداکثری داوطلبان در زمان ثبت نام و تکمیل ظرفیت را فراهم کرده است که نسبت به سال پیش از آن رشد مناسبی را نشان می دهد.

وی راه اندازی وب سایت جدید دانشگاه با امکانات به روز و درج کامل اخبار رویدادها و اطلاعات مورد نیاز دانشجویان و اساتید وسایر مخاطبان را یکی از اقدامات مهم در زمینه معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های دانشگاه عنوان کرد و افزود: راه اندازی صفحه دانشگاه در شبکه های مجازی، تولید محتوای های الکترونیکی متعدد، راه اندازی کمپین های مختلف پیام نوری و ارتباط مستقیم مستمر با مشاوران تحصیلی شهرستان از دیگر عوامل موثر و مهم در توجه و علاقه مندی جوانان و داوطلبان برای تحصیل در دانشگاه پیام نور رفسنجان بوده است.

مهرابی گوهری از تاسیس و راه اندازی نخستین استودیو تولیدی محتوای الکترونیکی دانشگاه پیام نور کشور در مرکز رفسنجان خبر داد و تصریح کرد: این مرکز که به نام شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی مزین شده است به همت حاج اقا ابراهیمی – یکی از خیرین بزرگوار دانشگاه- راه اندازی شده و هم اکنون این استودیو تبدیل به یک بستر مناسب برای تولید محتوای الکترونیکی در همه حوزه های مختلف آموزشی و فرهنگی و اجتماعی در سطح کشور شده و زمینه اشتغال دانشجویان دانشگاه در سایر ارگان ها را فراهم نموده است.

رئیس دانشگاه پیام نور رفسنجان توجه به آموزش الکترونیک و افزایش ۷۰ درصدی سیستم های رایانه ای دانشگاه، راه اندازی قرنطینه متمرکز و همچنین افزایش ۱۰۰ درصدی پهنای باند اینترنت دانشگاه را از دیگر اقدامات مهم انجام شده در سال گذشته جهت پیشبرد اهداف دانشگاه و مدیریت سبز اعلام کرد و افزود: با انجام این اقدامات، دانشگاه پیام نور مرکز رفسنجان زمینه ساز ارائه خدمات کلاس های آنلاین به سایر ادارات و موسسات شهرستان و اساتید و دانشجویان سراسر استان به عنوان یکی از سه سرور مرکزی استان در حوزه الکترونیک و آموزش مجازی بوده است.

مهرابی گوهری با اشاره به توجه مسولان شهرستان رفسنجان به مقوله آموزش های عالی آزاد، با تقدیر از نگاه ویژه شهرداری رفسنجان به مقوله آموزش کارکنان خود، خاطرنشان کرد: طی تفاهم نامه منعقد شده با شهرداری رفسنجان، از ابتدای سال گذشته تاکنون دوره های متعددی برای آموزش کارکنان محترم شهرداری توسط دانشگاه برگزار شده و در حال برگزاری است.

وی توسعه زیرساخت ها در حوزه الکترونیک و مجازی و به دنبال آن توسعه آموزش عالی آزاد و برگزاری دوره های آموزشی و ضمن خدمت آنلاین برای کارکنان دستگاههای اجرایی، که نخستین بار در سطح استان در دانشگاه رفسنجان روی داده است را به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای مهم دانشگاه در سال جاری معرفی کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور رفسنجان، یکی از دغدغه ها و مطالبات جامعه را ساماندهی رشته های تحصیلی مطابق با نیاز جامعه خصوصا در مقاطع تحصیلی تکمیلی برشمرد و گفت: این موضوع نیازمند جذب اعضای هیات علمی و فراهم کردن زیرساخت های مناسب است که با توجه به ظرفیت های موجود و تمهیدات اندیشیده شده شرایط جذب و انتقال اعضای علمی از سایر مراکز واحدها به مرکز رفسنجان تسهیل گردید.

مهرابی گوهری ادامه داد: تاکنون پنج عضو علمی جدید به دانشگاه جذب شده اند که با تکمیل تحصیلات عالی این عزیزان شرایط اخذ مجوز جدید رشته های تحصیلی علی الخصوص کارشناسی ارشد حقوق در آینده نزدیک فراهم خواهد شد.

وی بیان کرد: علاوه براین، ساماندهی رشته های کارشناسی و اخذ مجوز رشته های جدید با توجه به ظرفیت علمی و امکانات موجود در دست اقدام می باشد که ان شاالله با همیاری وزارت محترم علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور، شاهد اخذ مجوز رشته های جدید امور بانکی و امور بیمه و مهندسی عمران در دانشگاه خواهیم بود.

رئیس دانشگاه پیام نور رفسنجان با بیان اینکه مرکز نوآوری و شکوفایی با رویکرد کارافرینی در این دانشگاه ایجاد شده است، تصریح کرد: با توجه به تجهیز آزمایشگاه ها بویژه آزمایشگاه های زمین شناسی، دانشگاه پیام نور رفسنجان به عنوان قطب آزمایشگاهی در سطح استان معرفی شده است که انتظار می رود که با فعالیت بیشتر اساتید و دانشجویان شاهد ارتقای آموزش های کاربردی و مهارتی در دانشگاه باشیم.

مهرابی گوهری برگزاری سمینارهای مختلف پژوهشی، نمایشگاه های مختلف کارآفرینی و عرضه محصولات دانشجویی را از مهمترین اقدامات انجام شده حوزه پژوهش در سال گذشته یاد کرد و ابراز داشت: خوشبختانه برنامه ریزی جامعی در زمینه ارتقای سطح پژوهش وکارآفرینی برای اساتید و دانشجویان ترسیم شده است.

فعالیت های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور رفسنجان بخش دیگری از سخنان دکتر مهرابی گوهری بود. وی در این زمینه به راه اندازی کلینیک سلامت و چکاپ سلامت دانشجویان، تجهیز و ارتقا سیستم صوتی دانشگاه و مسجد دانشگاه، برگزاری جشن های مختلف فرهنگی و مناسبتی، برگزاری اردوهای جهادی، توزیع ارزاق دانشجویی و پرداخت تسهیلات رفاهی به دانشجویان اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه پیرو تفاهم نامه های منعقد شده بین دانشگاه پیام نور و بانک ها و موسسات مالی مختلف، امکان تقسیط کامل شهریه دانشجویان این دانشگاه فراهم شده است.

وی برگزاری موفق مسابقات دانشجویان استان کرمان به میزبانی مرکز رفسنجان و دو مرکز دیگر در پاییز سال گذشته و کسب عناوین قهرمانی در رشته های فوتسال و تنیس روی میز بانوان و مقام سومی تیم فوتسال آقایان دانشگاه پیام نور رفسنجان را به عنوان فعالیت ها و موفقیت های ورزشی دانشجویان این دانشگاه در سال گذشته ذکر کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور رفسنجان از راه اندازی و تاسیس سالن ورزشی تنیس روی میز و آمادگی جسمانی در آینده نزدیک خبر داد و عنوان کرد: خوشبختانه برنامه ریزی بلندمدت و گسترده ای در زمینه ارتقای فرهنگی و هنری و ورزشی برای کارکنان و دانشجویان این دانشگاه ترسیم شده است.

مهرابی گوهری از رشد بیش از ۲۰ درصدی کمک خیرین حامی دانشگاه پیام نور رفسنجان در سال ۹۸ نسبت به سال قبل از آن و جذب بیش از ۱۱۰۰ میلیون ریال کمک از خیرین بزرگوار یاد کرد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت تکمیل پروژه های نیمه تمام، بیش از ۴۰۰ میلیون ریال در اجرای پروژهای عمرانی خیرساز و حدود ۷۰۰ میلیون ریال در جهت پرداخت کمک هزینه شهریه دانشجویی، ارایه خدمات رفاهی به دانشجویان و اساتید و کارکنان هزینه شده است.

وی در این زمینه از خیّرین بزرگوار حاج آقا مرتضوی و حاج آقا ابراهیمی و آقای اسماعیلی مسول خیریه کوثر رفسنجان برای همکاری و کمک به دانشگاه پیام نور رفسنجان در حوزه های مختلف قدردانی و تشکر کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور با بیان اینکه متاسفانه مطالبات معوقه زیادی(چند برابر بودجه جاری دانشگاه در سال ۹۸) از سنوات گذشته باقیمانده بود، افزود با تمهیدات صورت گرفته و صرفه جویی و درآمدزایی های جدید انجام شده خوشبختانه بخش زیادی از این مطالبات معوق به پیمانکاران پرداخت شده و برنامه ریزی مناسب جهت تسویه باقیمانده مطالبات معوق انجام شده است.

وی ادامه داد: درآمدزایی و درآمدهای اختصاصی دانشگاه پیام نور رفسنجان در سال ۹۸ نسبت به سال قبل از آن افزایش ۱۰۰ درصدی داشته و خوشبختانه با برنامه ریزی انجام شده رشد بیشتری در سال جاری را پیش بینی می کنیم.

مهرابی گوهری برگزاری آزمون استخدامی مس به میزبانی مرکز رفسنجان را یکی دیگر از اقدامات نو و اتفاقات خوب سال ۹۸ برشمرد و تأکید کرد: برگزاری آزمون استخدامی برای نخستین بار در دانشگاه پیام نور رفسنجان ضمن معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های دانشگاه برای مجموعه شهرستان و ارگان ها و موسسات مختلف، درآمدزایی بسیار خوبی برای دانشگاه داشته است.

رئیس دانشگاه پیام نور رفسنجان در ادامه به فعالیت های عمرانی و رفاهی در این دانشگاه پرداخت و گفت: تکمیل و بهسازی سردرب دانشگاه، ساخت و ایجاد فضای سبز محوطه بیرون دانشگاه، ساخت و آسفالت پارکینگ دانشجویی و طراحی و ایجاد باغ پارک نور با همکاری مهندسین مشاور شهرداری و تاسیس استودیو تولید محتوا الکترونیکی و… از جمله اقدامات حوزه عمرانی دانشگاه بوده است و با برنامه ریزی های انجام شده تکمیل پروژه باغ پارک نور، مسجد دانشگاه و طرح بزرگ ۱۲ هکتاری تحقیقاتی کشاورزی در دست اقدام است.

وی همچنین بهسازی و زیباسازی فضای سبز دانشگاه و نصب دستگاه عابربانک و آبسردکن در بخش های مختلف دانشگاه و توزیع تعاونی ارزاق برای پرسنل و برگزاری اردوهای فرهنگی و تفریحی برای کارکنان را به عنوان بخشی از اقدامات انجام شده در حوزه رفاهی بیان کرد.

مهرابی گوهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش شهدا در حفظ عزت و استقلال و امنیت کشور، تصریح کرد: برای تدفین شهدای گمنام در دانشگاه پیام نور رفسنجان با همکاری سپاه شهرستان رفسنجان اقدام و پیگیری انجام شده است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
استودیو تولید محتوا دانشگاه پیام نور رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان