در گفتگوی خانه خشتی با کارآفرینان برتر رفسنجانی مطرح شد؛

جهش؛ نسخه موجز تولید /مسئولین دولتی با رویکرد جدید به فکر جهش تولید و کمک به کارآفرین باشند

  • شناسه خبر: 178260
جهش؛ نسخه موجز تولید /مسئولین دولتی با رویکرد جدید به فکر جهش تولید و کمک به کارآفرین باشند

مدیر شرکت شایان کاو رفسنجان گفت: نسخه موجز و شفابخش اقتصاد کشور”جهش تولید” است، اگر بخواهیم به جایگاه قابل قبولی برسیم باید جهش تولید داشته باشیم و به صورت چند پله یکبار پیش برویم.

خانه » اقتصادی » جهش؛ نسخه موجز تولید /مسئولین دولتی با رویکرد جدید به فکر جهش تولید و کمک به کارآفرین باشند

به گزارش خانه خشتی؛ حمیدرضا ایرانمنش ۵۹ سال سن دارد، متولد و ساکن رفسنجان است، لیسانس و فوق لیسانس مهندسی مکانیک , MBA, DBA و دکتری مدیریت را در کارنامه تحصیلی خود دارد.
از آنجاییکه در زندگی حرفه ای؛ برای وی توسعه تکنولوژی، اشتغال، خلق ثروت و چرخش اقتصاد مهم بود یک شرکت فامیلی تاسیس می کند تا به اهداف و آرزوهای خود برسد.

ایرانمنش کارآفرین برتری است که از سال ۱۳۷۴ در رفسنجان واحد تولید قطعات مکانیکی؛ برقی و الکترونیکی خودرو را تاسیس کرده است و در سال ۱۳۹۴ توانست عنوان واحد نمونه صنعتی کشور را از آن خود کند.
وی که مدیریت شرکت شایان کاو را دارد و در حال حاضر تولیدکننده انواع قفل های خودرو – فندک خودرو – کیت و ریموت ؛ آنتن برقی ؛ رله تایمر و…برای شرکتهای سایپا و ایران خودروست، تولیدی شرکت خود را با موضوع اولین تولیدکننده سیلندرهای قفلهای خانگی شروع نمود و چند بار به عنوان کارآفرین برتر استانی شناخته شده و همچنین به عنوان کارآفرین ممتاز ملی مورد تقدیر قرار گرفته است.

ایرانمنش جزو پیشکسوتهایی است که استانداردهای مورد نیاز قطعه سازی ISO/TS و IATF را در صنعت قطعه سازی خودروی کشور برای سازمان خود اخذ کرده است.

به گفته وی قریب به ۱۹۰ نیرو در دفتر شرکت شایان کاو در شهرستان رفسنجان و تهران فعالیت می کنند.

او به همراه گروهی از دوستانش کارگاه “نان بانان “(تولید انواع نان و نان شیرنی در شهرستان و استان) را تأسیس و راهبری آن سازمان را نیز بر عهده دارد.

ایرانمنش عضو هیئت مدیره خیریه های راه نو، رهیاری، مکتب و از موسسین انجمن توسعه فرهنگ کارآفرینی شهرستان است که هم اکنون جزو هیئت مدیره این انجمن است ؛ او هم چنین از سال ۸۳ تاکنون در دانشگاه های ولی عصر(عج) و آزاد اسلامی شهرستان به تدریس و تعلیم دانشجویان اهتمام دارد.

نسخه موجز تولید، جهش است

مدیر شرکت شایان کاو رفسنجان در گفتگویی با خانه خشتی با موضوع جهش تولید و با تاکید بر شعار سال اظهار کرد: تفاوت تعریف جهش تولید با تولید، سال و رونق تولید به خاطر اطلاق واژه جهش است؛ جهش یعنی ما چندین پله را به یکباره طی کنیم، یعنی اگر عقب بودیم جبران کنیم و یا اگر قراره خوب باشیم سعی کنیم که بسیار بهتر باشیم.
وی با اشاره به اینکه نسخه موجز و شفابخش اقتصاد کشور”جهش تولید” است، تصریح کرد: اگر بخواهیم به جایگاه قابل قبولی برسیم باید جهش تولید داشته باشیم و به صورت چند پله یکبار پیش برویم.

ایرانمنش با اشاره به ظرفیت و پتانسیل های مطلوب در کشور و اینکه نتوانستیم به طور شایسته از این پتانسیل ها استفاده بهینه داشته باشیم، گفت: برای جهش تولید ضمن تیم سازی، استفاده هدفمند و بهینه از منابع و بر اساس نیاز کشور (البته شاید با نگاه صادارت) برای تولید برنامه ریزی کنیم و این کار را به صورت جهش وار و چند پله ای انجام دهیم.
وی افزود: اگر کارآفرینان به موضوع «جهش تولید» نگاه ویژه داشته باشند می توان تحریم ها را دور زد و به سمت خودکفایی حتی و صادرات هم پیش رفت.

ظرفیت های رفسنجان سکویی برای پرتاب این شهرستان به جایگاه واقعی است

کارآفرین برتر رفسنجانی با اشاره به ظرفیت های اعجاب آور شهرستان برای جهش تولید گفت: استان و شهرستان رفسنجان پتانسیل های عجیب و غریبی دارد، بزرگترین جنگل مصنوعی و مرغوبترین پسته دنیا در این شهرستان وجود دارد، وجود ۸۰ تا ۱۱۰ هزار هکتار باغ پسته؛ کاشت ، داشت وبرداشت، حمل و نقل ،فرآوری ، انبارش ،فروش و صادرات پسته هر کدام از این موضوعات از نیاز و فرصت آکنده هستند و در زمره پتانسیل های شهرستان بشمار می روند که باید از آنها استفاده کرد.
وی از وجود معدن مس سرچشمه به عنوان دومین معدن روباز جهان در ۵۵ کیلومتری شهر به عنوان پتانسیل دیگر رفسنجان یاد کرد و ادامه داد: صنایع بالا دستی و پایین دستی مس، قطعات یدکی و مصرفی که این صنعت بزرگ به آن حتیاج دارند می تواند محوری برای کارآفرینی باشد.

مدیر شرکت شایان کاو رفسنجان یادآور شد: وجود انرژی خورشیدی، انواع و اقسام معادن فلزی و غیر فلزی که اکتشاف، استخراج این معادن در راستای غیرخام فروشی، و تکمیل زنجیره ارزش تولیدات کانی فلزی و غیر فلزی ،وجود پتانسیل های گردشگری، مراکز علمی و دانشگاهی(اساتید ، دانشجویان ، مراکز رشد ، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها) و شرکت های دانش بنیان، وجود محور پرورش اسب و… در شهرستان همه و همه از ظرفیت های رفسنجان است که می توانند در راستای خلق ثروت صرف شوند و سکویی برای پرتاپ شهرستان به جایگاه واقعی خود باشند.

افزایش سود بانک ها و عدم همکاری نهادهای دولتی موانع راه جهش تولید هستند

وی با اشاره به موانع و مشکلات سر راه جهش تولید گفت: موانع به سه حیطه بین الملی ، کشوری و شهرستانی تقسیم می شود، موانع بین المللی مانند مشکلات تحریم و عدم وجود سیستم L/C و…، موانع کشوری شامل قوانین دست و پاگیر و دشوار هستند که گاه یکدیگر را نقض می کنند و برای رسیدن به جهش تولید باید رفع و تسهیل گری شود.

این کارآفرین نمونه کشوری با تاکید بر اینکه کارآفرینی نیاز به سرمایه ثابت و جاری دارد، گفت: سود بانکها برای کارآفرینی در مقایسه با دنیا زیاد است و این بهره، بهره ای نیست که به صنعتگر و کارآفرین کمک کند، دولت باید در این زمینه ورود کند و کمک کند تا کارآفرین با سرعت، دقت و بدون دغدغه فعالیت کند نه اینکه مشکلات سر راهش دائما او را نگران و دلسرد کند.

ایرانمنش ادامه داد: در سطح شهرستان بسیار بهترست فراجناحی عمل شود و دخالت های سیاسی صورت نگیرد، هر جناح در هر مسند و سمتی که فعالیت دارد باید تسهیل گر کار کارآفرینان باشد.
وی با اشاره به اینکه جناح شاید دو تا باشد ولی جبهه یکیست و هدف متعالی جهش تولید برای رسیدن خودکفایی، واحد است عنوان کرد: درهر جناحی که باشیم باید برای رسیدن به این هدف تلاش کنیم، برخی از سازمان و نهادها همکاری لازم را با کارآفرینان ندارند، به کارآفرین کمک نمی کنند که شتاب بگیرد، چه بسا در این مسیر سرعت، توان و انرژی کارآفرین از بین می رود.
مدیر شرکت شایان کاو رفسنجان با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری برای ایجاد پنجره واحد برای کارآفرینان بالقوه برای تسریع در شروع کار ایشان هم چنین برای مساعدت به کارآفرینان جاری متذکر شد: باید به گونه ای عمل شود تا همه مشکلات کارآفرینان از جمله مسایل بیمه، دارایی، مجوزها ،محیط زیست و تسهیلات و.. پاسخ مساعد و مثبت داده شود.
وی با تاکید بر اینکه برای جهش تولید باید موانع را یک به یک از سر راه برداشت، گفت: برخی مشکلات و موانع سر راه کارآفرینان آزار دهنده، دلسرد کننده است و حتی در برخی موارد منجر به تعطیلی فعالیت و ورشکستگی آنها می شود، باید مشکلات این قشر شناسایی و رفع گردد.

ایرانمنش بر ایجاد بانک اطلاعاتی در شهر و تدوین محورهای کارآفرینی تاکید کرد و گفت: محورهای کارآفرینی باید توسط یک مجموعه تدوین و در اختیار کارآفرینان گذاشته شود تا سرمایه گذاران با توجه به علاقه، سنجش مهارت ها و توانایی های خود شروع به فعالیت نمایند.

وی وضعیت رفسنجان را در راستای جهش تولید امیدوارکننده پیش بینی کرد و ابراز داشت: مردم شهرستان مهمترین و ارزشمندترین پتانسیل رفسنجان است، مردمی که پس از کاشت بذر پسته سالها صبوری، تلاش بی وقفه و امیدوارانه را پیشه خود می کنند تا محصولشان تولید و عرضه شود این نشان می دهد که هر فعالیتی در رفسنجان توسط مردمش قابل انجام است.

این کارآفرین برتر کشوری افزود: مردم از سختی نمی ترسند مسیر باید بدون ابهام و دردسر باشد و مجموعه دولت هم باید به کمک آید.
وی بیان کرد: واقع بین بودن، امید، تلاش مضاعف سه محوری است که می تواند در مسیر کارآفرینی موثر باشد.

مسئولین دولتی با رویکرد جدید به فکر جهش تولید و کمک به کارآفرین باشند

بابک فارسی مدیرعامل انجمن توسعه ی فرهنگ کارآفرینی رفسنجان نیز در این گفتگو با تاکید بر نقش کارآفرینان در راستای تحقق شعار امسال گفت: نقش کارآفرینان از زمانی که وارد عرصه کار آفرینی می شوند شروع می شود، فرد کارآفرینی که وارد عرصه کارآفرینی شده دنبال نقش بیفایده یا انجام وظیفه خاص در مقابل مافوقش نبوده است، آمده که اشتغال ایجاد کند و درآمد حلال داشته باشد و به فکر سلامت و توسعه جامعه اش باشد، اگر شرایط را مساعد ببیند تعلل و شکی در شروع یا ادامه فعالیت خود نخواهد کرد.


وی افزود: دولت و متولیان امر با توجه به دیدگاه و حساسیت جایگاه خودشان فقط شنونده شعار سال نباشند، در اطاعت امری که مقام رهبری از ملت و مسئولین دارند که چیزی جز خیر و صلاح نخواهد بود، این بار متولیان امر و مسئولان نقش اول را بازی کنند.
فارسی تصریح کرد: چشم انداز خوبی برای سال جهش تولید در رفسنجان می بینیم، اگر دستگاه ها از سیستم ارباب رجوعی بیرون آمده و با ایجاد یک پنجره واحد به دنبال جهش تولید باشند، خود کارآفرین هم اگر زمینه مساعد در خصوص تولید و جهش را ببیند برای ادامه فعالیت شکی نخواهد کرد.
مدیرعامل انجمن توسعه ی فرهنگ کارآفرینی رفسنجان با تاکید بر اینکه حل بخشی از موانع سر راه تولید در دست دولت است، گفت: کندی سرعت، اجرای سرسختانه قانون باعث می شود به طور ناخواسته مانع سر راه تولید و کارآفرینی ایجاد شود.
فارسی عنوان کرد: چقدر متولیان و مسئولین دولتی از حوزه اختیارات خودشان در جهت منفعت جامعه و تولیدکنندگان استفاده کرده اند و یا توجیه و راه حلی پیدا کرده اند، آیا شایسته نیست در این شرایط من مسئول دولتی این بار سراغ کارآفرین بروم؛ کارآفرینی که سالها درد کشیده در این شرایط بحران و شیوع بحران کرونا و در بدترین شرایط بحران اقتصادی که چهل سال انقلاب چنین بحرانی به خود ندیده است، چقدر احوال کارآفرین را پرسیده ایم یا در محل کارش موانعش را حل کردیم.


وی اضافه کرد: اینکه یک مسئولی پیش قدم شود هیچ منافاتی با رسالت اداره، سازمان، وزارت خانه و آرمان های انقلاب ندارد، بنا بود دولت خدمتگزار داشته باشیم ولی دولتی هستیم که منتظر ارباب رجوع است.
فارسی با تاکید بر اینکه کارآفرینان در انتظار چشم انداز و حسن نیتی هستند که دولت این بار بیشتر از گذشته خیلی جدی تر و با حفظ وفاق و همدلی به کمک تولید آید، گفت: مسئولین به تجمیع سرمایه ها و تجارب فکر کنند و حتی به عنوان مشاور خیرخواه بیایند از انجام برخی پروژه های غیر ضروری جلوگیری کنند، کارآفرین، امروز زخم خورده ،خسته و خاطرش مکدر است ،همین که در عرصه کارآفرینی مانده، نشان می دهد اخلاق مدار است .
مدیرعامل انجمن توسعه ی فرهنگ کارآفرینی رفسنجان خاطرنشان کرد: کارآفرینان شاید به واسطه خانه امنی که نامش انجمن کارآفرینان است بتوانند بیشتر از گذشته به جاری شدن تجربیاتشان در سطح جامعه همت کنند مسئولین دولتی بیایند گذشته را بیشتر مرور کنند و آینده را بازنگری کنند و با رویکرد جدید به فکر جهش تولید و کمک به کارآفرین باشند.

گفت و گو از منیژه نوروزی

عکس از امین قاسمیان

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها:
انجمن کارآفرینان رفسنجان بابک فارسی جهش تولید حمیدرضا ایرانمنش خانه خشتی رفسنجان کارآفرینی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان