فرماندار رفسنجان مطرح کرد؛

نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی تشدید می شود / اعلام مراکز مواد غذایی متخلف از طریق رسانه ها

  • شناسه خبر: 178127
نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی تشدید می شود / اعلام مراکز مواد غذایی متخلف از طریق رسانه ها

فرماندار رفسنجان گفت: مراکز مواد غذایی سطح شهر توسط تیم بازرسی مورد بازدید قرار می گیرند در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به آنها اخطار داده می شود و بعد از یک هفته مراکز مواد غذایی متخلف از طریق رسانه ها اعلام می شوند.

خانه » آخرین اخبار » نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی تشدید می شود / اعلام مراکز مواد غذایی متخلف از طریق رسانه ها

به گزارش خانه خشتی؛ مجید فصیحی هرندی در جلسه ستاد واکنش سریع بیماری کرونا در محل فرمانداری اظهار کرد: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا در شهرستان اگر همکاری مردم نباشد هر فعالیت و محدودیتی که اعمال می شود مثال آب در هاون کوبیدن است و نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: اگر فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود این محدودیت ها کاری از پیش نمی برد، باید راهی پیش بگیریم که در حین انجام فعالیت های روزانه از بیماری کرونا مصون باشیم.

وی متذکر شد: صاحبان تالار در رفسنجان با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت داشته باشند در غیر اینصورت تالار تعطیل خواهد شد، زمان برگزاری مراسم نماینده بهداشت در محل حضور دارد تا رعایت فاصله اجتماعی را کنترل کند و همچنین اصناف هم باید با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت داشته باشند.

فصیحی هرندی با تاکید بر اینکه در ادارات دولتی ارائه خدمات به ارباب رجوع منوط به استفاده از ماسک صورت گیرد یادآور شد: گشت ویژه کووید ۱۹ در سطح شهرستان فعال شده است نسبت به متخلفانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند برخورد جدی دارد.

فرماندار رفسنجان تاکید کرد: مراکز مواد غذایی سطح شهر توسط تیم بازرسی از این هفته مورد بازدید قرار می گیرند در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به آنها اخطار داده می شود و بعد از یک هفته مراکز مواد غذایی متخلف از طریق جراید اعلام می شوند.

وی افزود: صاحبان مغازه هایی که آزمایش تست کرونای آنها مثبت شده است مغازه های آنها تعطیل خواهد شد.

فصیحی هرندی متذکر شد: مردم موارد تجمعات را به منظور جلوگیری از انتشار کرونا به  پلیس ۱۱۰ اعلام نمایند.

فرماندار رفسنجان بیان کرد: با صاحبان قهوه خانه های سطح شهر در صورت فعالیت برخورد قانونی صورت می گیرد، توزیع هر گونه مواد غذایی در آرامستان ها ممنوع است و مراسم ترحیم در زمان کوتاه و به صورت محدود برگزار شود.

وی ادامه داد: جلسات و همایش ها با ظرفیت حداکثر ۲۰ تا ۳۰ نفر برگزار شود.

فرماندار رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساماندهی کارگران محلی به جای کارگران فصلی در فصل برداشت پسته گفت: امسال روزانه ۲۵ هزار کارگر برای برداشت پسته نیاز است که در مدت ۴۰ روز کار برداشت پسته را انجام دهند؛ تقریبا حدود یک میلیون نفر روز کارگر می شود که با وجود کرونا نمی‌توان آنها را در یک سوله ساماندهی کرد.

وی بیان کرد: برای پیشنهاد بسیج مبنی بر سازماندهی کارگران محلی برای برداشت پسته هرگونه همکاری که لازم باشد انجام می‌دهیم و بخشداران و دهیاران نیز همکاری کنند.

حسین تقوی‌رشیدی مدیر آموزش و پرورش رفسنجان با اشاره به فعالیت ۱۱۰ کارمند در ساختمان اداره آموزش و پرورش گفت: با توجه به افزایش مراجعه کنندگان به ساختمان آموزش و پرورش از دو هفته قبل ماسک ارزان قیمت و مواد ضدعفونی کننده در اختیار مراجعه کنندگان قرار دادیم.

وی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم به دلیل هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم مراجعه ها به اداره افزایش یابد، افزود: طبق بررسی های انجام شده به طور میانگین روزانه ۴۰۰ نفر به ساختمان آموزش و پرورش مراجعه می‌کنند.

تقوی عنوان کرد: ۴۰۲ باب مدرسه در شهرستان در روزهای دوشنبه و چهارشنبه باز هستند و ۱۳۰ آموزشگاه علمی و زبان در شهر فعال است که از تمام آنها نسبت به رعایت موارد و نکات بهداشتی بازدید می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان به متوقف شدن تولید الکل در هنرستان کشاورزی شهرستان اشاره ای کرد و گفت: با توجه به نیاز آموزش و پرورش به مواد ضد عفونی اگر اجازه داده شود بر اساس نیاز مدارس تولید الکل انجام شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
رفسنجان ستاد واکنش سریع بیماری کرونا فصیحی هرندی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان