مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان مطرح کرد؛

امید و روحیه نشاط، نسخه شفابخش رسانه ها به مردم برای مقابله با کرونا

  • شناسه خبر: 178078
امید و روحیه نشاط، نسخه شفابخش رسانه ها به مردم برای مقابله با کرونا

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت:در شرایطی که ویروس کرونا فضای روحی، روانی و نامناسبی را در جامعه ایجاد کرده است، رسانه ها در کنار انتشار مطالبه های مردم در ایجاد روحیه امید و نشاط به جامعه نقش مهمی دارند.

خانه » آخرین اخبار » امید و روحیه نشاط، نسخه شفابخش رسانه ها به مردم برای مقابله با کرونا

به گزارش خانه خشتی؛ اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات کرمان در اولین روز کاری با حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان و علیزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان دیدار و گفتگو کردند.
محمدرضا علیزاده در این دیدار با اشاره به اینکه جامعه فعال و پویا نیازمند رسانه های پویا و حرفه ای است، اظهار کرد: در شرایطی که ویروس کرونا فضای روحی، روانی و نامناسبی را در جامعه ایجاد کرده است، رسانه ها در کنار انتشار مطالبه های مردم در ایجاد روحیه امید و نشاط به جامعه نقش مهمی دارند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به نقش مهم رسانه های محلی در انتشار اخبار صحیح اشاره کرد و گفت: در فضای شبکه های اجتماعی و انتشار شایعات و اخبار غیر واقعی از طریق سایت های نامعتبر و اینکه مردم هنوز به درجه سواد رسانه ای نرسیده اند که بتوانند اخبار موثق و شایعات را تشخیص دهند، رسانه های محلی می توانند با انتشار اخبار واقعی نقش خود را ایفا کنند.
وی بیان اینکه شکل گیری دوره جدید هیئت مدیره خانه مطبوعات با انسجام و همدلی همراه بوده است، افزود: از زمان تشکیل کارگروه تخصصی برای شکل گیری انتخابات خانه مطبوعات، انسجام و همدلی شکل گرفت که همراهی مدیران مسئولان و خبرنگاران استان را به دنبال داشت و همچنین مشارکت خبرنگاران در انتخابات خانه مطبوعات خوب و دلگرم کننده بود و پشتوانه خوبی برای اعضای هیئت مدیره است.

علیزاده ورود رسانه های حرفه ای و فعال با تفکرات مختلف، فارغ از هر گونه تفکر سیاسی را در این دوره از خانه مطبوعات مهم ارزیابی کرد و عنوان کرد: تلاش برای ایجاد تشکل های صنفی قوی، کارآمد و به روز، بحث تعامل و انسجام درون سازمانی اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات، تعامل برون سازمانی و ارتباط با معاونت مطبوعات رسانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارتباط با سایر دستگاه های نظارتی، ارتباط با تشکل های بسیج رسانه ای، تعامل با کارگروه های شورای فرهنگ عمومی و… در این دوره مد نظر است.
وی با اشاره به اولویت کاری خانه مطبوعات استان کرمان بر مبنای برنامه سه ساله گفت: رسیدگی به مسائل رفاهی، حقوقی و معیشتی رسانه ها، آموزش به منظور ارتقای سطح کیفی رسانه های استان، بررسی دغدغه های رسانه ها در کمیته کارشناسی مطبوعاتی استان و بررسی ساختمان جدید برای خانه مطبوعات استان و… از جمله برنامه هایی است که دنبال خواهیم کرد.
در این دیدار در خصوص مشکلات و دغدغه های رسانه های استان، مشکلات سایت های خبری بدون مجوز، پیگیری ساختمان مناسب برای خانه مطبوعات استان کرمان، مشکلات چاپ و زینک نشریات مکتوب، مسائل و مشکلات مالیاتی نشریات و … مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

برچسب ها:
اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات کرمان کرمان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان