جلسه هم اندیشی «پویش ورزشی اوج» با پیشکوستان و دبیران هیئت های ورزشی رفسنجان برگزار شد

  • شناسه خبر: 178046
جلسه هم اندیشی «پویش ورزشی اوج» با پیشکوستان و دبیران هیئت های ورزشی رفسنجان برگزار شد

جلسه ای هم اندیشی به منظور بررسی برخی مشکلات رشته های ورزشی کاراته و بسکتبال با حضور تنی چند از پیشکسوتان و دبیران هیئت های این دو رشته ورزشی با اعضای پویش ورزشی اوج در محل کانون بینش اهل بیت (ع) رفسنجان تشکیل گردید.

خانه » آخرین اخبار » جلسه هم اندیشی «پویش ورزشی اوج» با پیشکوستان و دبیران هیئت های ورزشی رفسنجان برگزار شد

به گزارش خانه خشتی؛ در راستای بررسی برخی مشکلات پیشین و حال حاضر رشته های ورزشی کاراته و بسکتبال و نیز آشنایی با برنامه های آینده این رشته های پرمخاطب پنجشنبه ۱۹ تیرماه جلسه‌ای با حضور تنی چند از پیشکسوتان و دبیران هیئتهای این دو رشته ورزشی همراه با نمایندگانی از هیئت های پیشین با اعضای پویش ورزشی اوج در محل کانون بینش اهل بیت (ع) تشکیل گردید.
در ابتدا مسئولین پیشین به ارائه گزارشاتی از فعالیتهای سالیان گذشته از جمله افتخارات کسب شده ، مشکلات مالی، وعده های عمل نشده برخی مسئولین و بیان دغدغه های خود پرداختند و در ادامه دبیران این هیئت ها به ارائه برخی از برنامه های آینده خود در رابطه با توسعه زیرساخت ها، برنامه های آموزشی و استعدادیابی خود پرداختند.
قلی زاده دبیر هیئت کاراته بیان کرد: بالغ بر ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ ورزشکار بیمه شده در بیش از ۲۵ باشگاه ورزشی کاراته در سطح شهرستان و حومه مشغول به فعالیت هستند که در دو سطح آزاد و کنترلی در رقابتهای شهرستانی، استانی و کشوری به رقابت با سایر تیمها می پردازند، اخیراً در سطح کنترلی شاهد چند مدال کشوری نیز بوده‌ایم.

وی مشکلات کنونی کاراته را با توجه به قابل ملاحظه بودن جامعه آماری ورزشکاران این رشته بودجه بسیار ناچیز عنوان کرد و افزود: این امر مانع از پیاده سازی برنامه های جامعه این هیئت و همچنین مانع از ورود بسیار زیادی از ورزشکاران و باشگاه ها به شرکت در مسابقات شهرستان، استان و کشور می شود.

قلی زاده در خصوص تامین تاتامی مورد نیاز و ضروری برای برگزاری مسابقات عنوان کرد که از طرف برخی مسئولین وعده همکاری و تامین این وسیله مورد نیاز داده شده بود که به دلایل نامعلوم این امر محقق نشد.
وی خاطر نشان کرد: در بخش آموزش مشکل اساسی نداریم و مربیان به طور مستمر در حال بروز کردن دانش فنی خود هستند.
طاهره غلام‌نژاد و آقای محمد بمانی دو تن از مربیان و باشگاه داران باسابقه در بخش مرکزی و کشکوییه شهرستان به همراه خانم شریعت زاده از قهرمانان کشوری این رشته نیز نظرات و انتقادات خود را پیرامون برخی مشکلات عنوان داشتند و خواستار همکاری و همدلی تمامی نهادها و سازمانهای ورزشی در حمایت از این رشته ورزشی پرمخاطب شدند.

در ادامه آقایان زیدآبادی و جمالی از پیشکسوتان نام آشنا و آقای روح الله حسنی از داوران ملی و نماینده هیئت پیشین بسکتبال با آقای فرزاد خیام دبیر هیات بسکتبال مهمانان پویش اوج بودند که به تبادل نظر با یکدیگر و ارائه برنامه های پیشین و آینده هیئت بسکتبال پرداختند .
در ابتدا خیام عنوان‌ کرد که در زمینه استعدادیابی و توسعه طرح های زیرساختی و زیر بنایی این ورزش برنامه های جامع و مدونی در دستور کار خود دارند.
وی ضمن تشکر از زحمات ریاست سابق هیئت بیان داشت: در صدد ایجاد هماهنگی هر چه بهتر با اداره آموزش و پرورش ، ورزش و جوانان ، باشگاه صنعت و همچنین روستاهای حومه رفسنجان جهت شناسایی استعدادهای برتر و همچنین کمک به ترویج ورزش بسکتبال در بخش های مختلف شهری و روستایی هستیم.

خیام از صعود پر افتخار تیم بسکتبال مس رفسنجان به لیگ برتر کشور خبر داد و این امر را آغاز نقطه قوتی در پیشرفت بسکتبال شهرستان دانست.
در ادامه روح الله حسنی نماینده هیئت پیشین بسکتبال آمار کاملی از برنامه های اجرا شده در حوزه های آموزشی استعدادیابی و برگزاری مسابقات در اختیار پویش قرار داد و افزود: ناهماهنگی و عدم تفاهم کافی بین هیئت بسکتبال و آموزش و پرورش و اداره  ورزش و جوانان در سال‌های گذشته مانع از اجرای کامل برنامه ها استعدادیابی شده است با اینحال گام‌های بزرگی با همکاری آقای کسایی مربی اسبق تیم ملی در این راستا برداشته شده است که در تاریخ چندین ساله ورزش بسکتبال شهر کم سابقه بوده است، انشاالله به همت مسئولان این ناهماهنگی ها در آینده برطرف به طور کامل برداشته شود.
در ادامه دو تن از جوانان جویای نام و با انگیزه بسکتبال نیز مطالبات خود را از هیئت بسکتبال خواستار شدند و تقاضا داشتند که به بازیکنان بومی هم اهمیت داده شود و شرایط حضور جوانان برای شرکت در رقابت های کشوری و استانی در این رشته به طور کامل فراهم شود.
آقایان زیدآبادی و جمالی دو تن از پیشکسوتان نام‌آشنای این ورزش انتقاداتی در مورد بی مهری برخی از مسئولین نسبت به پیشکسوتان و خاک خورده های این ورزش بیان داشتند و خواستار حفظ حرمت جایگاه واقعی پیشکسوتان در این حوزه شدند.

در پایان جلسه هم اندیشی و مناظرات علاوه بر مشکلات اساسی بودجه ای و امکانات به نتایج قابل تاملی دست یافته ایم که جا دارد با مدیریت و تلاش جهادی، انقلابی و تخصصی همه ورزشکاران، پیشکسوتان و دست اندرکاران این رشته ها قدم در راه بهبود و توسعه این ورزش ها برداشته شود:
۱. ایجاد همدلی بین ورزشکاران، مسئولین، پیشکسوتان و رها کردن اختلافات بین فردی و استفاده از تمامی ظرفیتها جهت پیشرفت این ورزش ها
۲. وفای به عهد و وعده هایی که مسئولین در سطح کلان به مسئولین رده میانی و عملیاتی و همچنین مسئولین هیئتها به ورزشکاران می دهند.
بر طبق آیه کریمه قرآن که می فرماید،
یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا أَوْفُوا بِالْعُقُودِ؛ ای کسانی که ایمان آورده اید! به پیمان ها وفا کنید».

۳. اهمیت دادن به ورزشکاران بومی و جوانان شهر علی الخصوص در بخش های حومه و ایجاد بستر مناسب توسط هیئتها و اداره ورزش و جوانان و ورزش روستایی و عشایری برای حضور هر چه بهتر و بیشتر ورزشکاران علاقه مند به این‌ رشته ها.

ضمنا یاد آور می شود پویش اوج از برخی مسئولین و یا نماینده های آنان که وعده هایشان هنوز محقق نشده است دعوت به عمل آورده است تا در هفته های آینده به طور شفاف پاسخگوی علل عدم ایفای تعهدات خود باشند.
انتهای پیام/

برچسب ها:
پویش ورزشی اوج رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان