رئیس کل دادگستری استان کرمان:

۷۰ هزار مترمربع به زیربنای دادگستری های استان کرمان افزوده شده است

  • شناسه خبر: 177976
۷۰ هزار مترمربع به زیربنای دادگستری های استان کرمان افزوده شده است

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که طی ۱۰ سال اخیر ۷۰ هزار مترمربع به زیربنای دادگستری های استان کرمان اضافه شده است، گفت: از این میزان ۴۷ هزار مترمربع در پنحج سال اخیر احداث شده است.

خانه » اجتماعی » ۷۰ هزار مترمربع به زیربنای دادگستری های استان کرمان افزوده شده است

به گزارش خانه خشتی، یدالله موحد صبح امروز در نشست با اعضای شورای شهر رفسنجان اظهار کرد: هر چه حجم مراجعات به دستگاه قضائی افزایش یابد، باید تعداد قضات و کارکنان افزایش و منابع انسانی ارتقا بخشیده شود تا به تناسب مراجعات؛ پاسخگوی نیاز قضایی مردم باشیم و این افزایش بنا به ضرورت ها انجام می شود.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان اظهارداشت: با افزایش مراجعات و افزایش درخواست های قضائی مردم تعداد قضات و کارکنان افزایش می یابد و این افزایش نیاز به توسعه فضای فیزیکی و افزایش تجهیزات دارد.
موحدضمن بیان این مطلب که فضای فیزیکی دادگستری ها در بسیاری از شهرستان ها و مرکز استان به میزان سرانه مورد نیاز افزایش یافته است، گفت: در شهرستان رفسنجان ۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع فضای سرانه به نسبت تعداد قضات و کارکنان کم است که با پیگیری های انجام شده و براساس مصوبات سفر آیت الله رئیسی به کرمان ساخت دادسرای رفسنجان بر اساس تهاتر با شهرداری این شهرستان انجام خواهد شد تا زمینه رفع کاستی های موجود در حوزه قضای فیزیکی در این شهرستان فراهم شود.
وی خاطرنشان کرد: در سفر اخیر آیت الله رئیسی به استان کرمان ۴۸ میلیارد تومان پروژه عمرانی در استان تعریف شده که تا اتمام نهایی این پروژه ها، پروژه جدیدی در استان تعریف نخواهد شد.
وی اظهارداشت: دو سوم فضاهای فیزیکی دادگستری های استان محل مراجعات و حضور مردم است و باید قدمی برداشته شود تا مردم در مراجعه به دستگاه قضائی در فضای مناسبی قرار گیرند، از سوی دیگر ایجاد فضای مناسب برای قضات و کارکنان قضائی زمینه بهبود خدمات ارائه شده و احکام صادره را فراهم می کند.
رئیس دادگستری رفسنجان نیز در این نشست گفت: از سال ۱۳۹۱ پیگیری ها برای ساخت دادگستری رفسنجان انجام شده است و به دلیل مشکلات اقتصادی و کمبود بودجه عمرانی تاکنون محقق نشده است.
حجت الاسلام و المسلمین مهدی پورمحمدی با اشاره به اینکه شهرستان رفسنجان در حال حاضر دادسرای مستقل ندارد، افزود: توسعه فضاهای فیزیکی قضائی در این شهرستان با ۳۱۷ هزار نفر جمعیت و با وجود ۷۰ هزار اتباع بیگانه یک ضرورت به شمار می رود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
دادگستری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان