پیشکسوت دفاع مقدس در گفتگو با خانه خشتی مطرح کرد؛

حاج قاسم چهل سال پایش را جا پای ولایت گذاشت/ مکتب سلیمانی همان مکتب امام و رهبری است

  • شناسه خبر: 177782
حاج قاسم چهل سال پایش را جا پای ولایت گذاشت/ مکتب سلیمانی همان مکتب امام و رهبری است

عباس اسماعیلی گفت: در چهل ساله انقلاب هر چه داریم از مکتب امام راحل، رهبر انقلاب و مکتب سلیمانی داریم و برای حفظ انقلاب باید در چارچوب ولایت باشیم.

خانه » فرهنگی مذهبی » حاج قاسم چهل سال پایش را جا پای ولایت گذاشت/ مکتب سلیمانی همان مکتب امام و رهبری است

به گزارش خانه خشتی، پس از شهادت سردار بزرگ اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی کرمان دیار کریمان، رنگ و بویی دیگری به خود گرفته است، از یک طرف بر خود می بالد که پیکر بزرگ مرد تاریخ انقلاب اسلامی را در خاک خود جای داده است و از طرفی دیگر سعی در تبیین سیر وسلوک حاج قاسم به عنوان چراغ راه همه آزادی خواهان در سراسر دنیا دارد.

در همین راستا لشکر پیشکسوتان دفاع مقدس مزین به نام لشکر سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی تشکیل شده است تا در کنار تبیین و تبلیغ فرهنگ دفاع مقدس در جهت عملیاتی کردن مکتب حاج قاسم نیز تلاش کند.

عباس اسماعیلی جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس یکی از پیشکشوتان دوران جنگ و یکی از اعضای لشکر سپهبد حاج قاسم سلیمانی است.

وی در سال ۶۷ از ناحیه نخاع مورد اصابت ترکش قرار میگیرد و قطع نجاع می شود، عباس اسماعیلی در زمانی که سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه ثارالله بودند و برای پاره ای از مشکلات نزد ایشان می رود ، یک مدل ماشین پیکان مدل ۶۳ از ایشان هدیه می گیرد تا عمده مشکل رفت و آمدش حل شود.

این خاطره از کتاب ” جنگ من زندگی من” نوشته عباس اسماعیلی آمده است. وی در این کتاب به بیان خاطراتش در طول دوران زندگی پرداخته است و در بخش هایی از آن از خاطرات خود با سردار سلیمانی یاد کرده است.

اسماعیلی در گفتگو با خانه خشتی از خصوصیات شهید سلیمانی می گوید: حاج قاسم محبوب دلها بود، ما بچه های رزمنده و بسیجی با ایشان دوست بودیم، همه ساله در ایام شهادت حضرت زهرا(س) و ماه مبارک رمضان بچه های گردان و نیروهای کادر لشکر و فرمانده گروهان ها از سراسر استان یک دورهمی با شهید حاج قاسم برگزار می کردیم.
وی افزود: موقع شهادت ایشان خیلی ناراحت شدیم، باور نمی کردیم که مردم عادی هم به این شکل باشند. مردمی که شاید فقط عکس ایشان دیده بودند بی تابی و گریه می کردند و ما تازه فهمیدیم که حاج قاسم چه گوهری بوده است.
وی اخلاص را از ویژگی های بارز شهید سلیمانی عنوان می کند و می گوید: ایشان از زمان جبهه و بعد از آن در طول چهل ساله فقط برای خدا فعالیت داشت، خیلی شجاع و باتدبیر بود. شجاعت برای هر فرد نظامی لازم است اما اینکه به دهان خطر رفتن شجاعت خاصی می خواست که این خصلت را شهید سلیمانی داشت، شهید حاج قاسم تنها فرماندهی در دنیا بود که هر چه درجه اش بالاتر می رفت ارتباط با خط مقدم مستقیم بود و بیشتر می شد.


اسماعیلی با اشاره به خاطره ای از شهید سلیمانی بیان کرد: عملیات والفجر هشت هنگام عبور از اروند وقتی لشکرها و گردان ها گذشتند و دشمن را شکست دادند، نیمه های شب بود که صدای حاج قاسم می آمد، مسیرخیلی خطرناکی بود که صحنه دشمن را ببینیم آن شب همراه حاج قاسم به گردان هجوار رفتیم، در عملیات کربلای چهار، سنگر گردان با سنگر لشکر کنار هم قرار گرفته بود، ایشان با پیک دو نفری به خط مقدم اول می رفتند و موضع دشمن را بررسی می کردند. وقتی کسی که خودش را برای خدا می داند و برای خدا کار می کند شجاعت را هم دارد و اینجوری است که بهتر تصمیم می گیرد و از چیزی نمی هراسد.
وی ادامه داد: تدبیر فرماندهان جنگ در دوران دفاع مقدس همین بود که ارتباط با خط مقدم داشتند و در دوران جنگ امامت می کردند، سردار سلیمانی فرمانده ی مسلط به عرصه نظامی بود، به شدت مراقب امور و حدود الهی بود ضمن اینکه بر این باور بود که باید با دشمن نظامی جنگید نه مردم عراق.
این پیکسوت دفاع مقدس بیان می کند: سردار سلیمانی اهل حزب و جناح نبود به شدت انقلابی بود برای ایشان اصل، ولایت فقیه و نظام اسلامی بود، حاج قاسم به تعبیر رهبر انقلاب جلوی چشم نبود در صورتی که کل دنیا زیر نگین ایشان بود و به کشورهای منطقه را اشراف داشت، حاج قاسم هوش سرشار داشت که می توانست نقشه های آمریکا را در سوریه و فلسطین و…غرب آسیا خنثی کند.
وی خاطر نشان می کند: سردار سلیمانی حلقه اتصال شیعه و سنی و همه گروه های جهادی عراق بود، که این امر ریشه در دوران دفاع مقدس دارد که با ارتباطی که با خط مقدم داشت مسائل را تشخیص می داد تجربه و تکرار می کرد و راه های ضعف و قوت را مشخص می کرد و بعد از ۴۰ سال یک نظامی بالغ و کامل شد.
اسماعیلی ادامه می دهد: سردار دلسوز خانواده شهدا بود، با مشغله های زیادی که داشت در کشورهای اسلامی و استان های مختلف به خانواده شهدا سر می زد، بچه های خردسال و خانواده شهدا به ایشان علاقه شدید داشتند.


به گفته عباس اسماعیلی سردار سلیمانی مرد نبرد میدان های واقعی و سخت بود.
اسماعیلی می افزاید: در عملیات نصر چهار بود، سنگرمان نزدیک حاج قاسم بود منطقه کوهستانی و غرب کشور بود، صدای خمپاره هایی که دشمن می زد پیچیده می شد، یادم است در آن عملیات یک دفعه حاج قاسم آمد بیرون، ما نگران ایشان بودیم، ولی ایشان با خمپاره ها حرف می زد و می گفت بیشتر بزنید و بزنید به سنگر ما، نهایتا با آرامش داخل سنگر رفت، این نشان میدادکه ایشان در آتش ها و خمپاره ها می رفت و از سختی ها نمی هراسید این موضوع برایم درسی شد.
وی بیان می کند: مکتب فرماندهان جنگی ما مکتب پیغمبری بود، فرماندهان ما با بسیجی ها فرق نداشتند و کسی خود را برتر نمی دانست.
اسماعیلی می گوید: سردار سلیمانی ذوب در ولایت بود، رابطه حقیقی و دینی به ولایت برایشان مهم بود و عاشق حضرت زهرا(س) بودند، سردار در یک سخنرانی با اشک می گوید من محبت مادری حضرت زهرا را در قلب کانال ماهی و عملیات کربلای پنج دیدم .
این پیشکسوت دفاع مقدس بیان می کند: سردار ساده و صمیمی بود با اینکه فرمانده ارشد بود در روستای محله خود بازی محلی می کرد؛ همیشه صحبت ها و سخنرانی های جذابی داشت؛ عاشق شهادت بود چهل سال مجاهدت و به دنبال شهادت رفت.


اسماعیلی با بیان اینکه سردار یک نفس زکیه و یک بنده خالص خدا بود می گوید اگر بتوانیم ویژگی های خاص و برگزیده حاج قاسم را پیاده کنیم در نشر مکتب سلیمانی کمک کرده ایم؛ مخصوصا مسئولین باید ویژگی های خاص این شهید را داشته باشند اگر ولایت فقیه را قبول نداشته پست و مقامشان حرام است.
وی تصریح می کند: خصلت های حاج قاسم نشات گرفته از مکتب سلیمانی است، ما یک مکتب اسلام داریم که در دل این مکتب، مکتب خامنه ای و خمینی و سلیمانی است؛ اگر بخواهیم ادامه دهنده این راه باشیم باید در خط این مکتب ها حرکت کنیم، اگر درجه ای از راه این مکتب ها منحرف شود سال ها از اسلام دور شدیم.
اسماعیلی با بیان اینکه حاج قاسم چهل سال پایش را جا پای ولایت گذاشت می گوید: در چهل ساله انقلاب هر چه داریم از مکتب امام راحل و رهبر انقلاب و مکتب سلیمانی داریم و برای حفظ انقلاب باید در چارچوب ولایت باشیم.

عکس از امین قاسمیان

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها:
پیشکسوت دفاع مقدس جانباز رفسنجان عباس اسماعیلی لشکر پیشکسوتان دفاع مقدس
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان