نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

تصفیه خانه مرکزی در رفسنجان وارد فاز اجرایی می شود / رفسنجان نیازمند مدیران جهادی است

  • شناسه خبر: 177739
تصفیه خانه مرکزی در رفسنجان وارد فاز اجرایی می شود / رفسنجان نیازمند مدیران جهادی است

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: اواخر تیرماه سال جاری تصمیم نهایی برای نصب تصفیه خانه مرکزی آب شرب در شهرستان گرفته می شود و از اوایل مردادماه وارد فاز نصب خواهیم شد که با نصب آن بخشی از مشکلات آب شهرستان رفع می شود.

خانه » اجتماعی » تصفیه خانه مرکزی در رفسنجان وارد فاز اجرایی می شود / رفسنجان نیازمند مدیران جهادی است

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام حسین جلالی صبح امروز در اولین نشست خبری خود به عنوان نماینده مردم شهرستان رفسنجان و انار در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رسانه ها باید مسیر شفافیت و اطلاع رسانی دقیق را پیش گیرند اظهار کرد: رسانه باید دنبال رسالت خبری خود باشد تا بتواند این رسالت را به نحو احسن انجام دهد، با طرح سوالات علمی دنبال مچ گیری نباشد و با مطرح کردن مطالبات برنامه محور، رسالت خبری خود را انجام دهد.

نماینده مردم شهرستان های رفسنجان و انار بیان کرد: هیچ برنامه  تغییر، برای مدیران شهرستان نداریم اگر در این خصوص برنامه ای وجود دارد من اطلاع ندارم.

وی در خصوص انتقال آب خلیخ فارس به رفسنجان گفت: آب خلیج فارس جهت مصارف صنعتی تا ۲۲ بهمن به سرچشمه می رسد و تا دو ماه دیگر به گل گوهر و بعد به طرف چادرملو یزد می رود، این آب که با ec 800  ( آب تصفیه شده ) سه دلار برای هر مترمکعب آن هزینه شده است.

حجت الاسلام جلالی افزود: اواخر تیرماه تصمیم نهایی برای نصب تصفیه خانه مرکزی آب شرب در شهرستان گرفته می شود و از اوایل مردادماه وارد فاز نصب خواهیم شد که با نصب آن بخشی از مشکلات آب شهرستان رفع می شود.

وی بیان داشت: البته به واسطه ادغام آب شهر و روستایی این روزها رفسنجان با چالش کم آبی روبرو شد که در این راستا چهار حلقه چاه وارد مدار شده که به صورت اضطراری از این مرحله عبور خواهیم کرد.

نماینده مرم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی به بحث بهینه سازی و استفاده صحیح از آب موجود اشاره کرد و گفت: برای حفظ وضعیت موجودآب، باید از آبیاری قطره ای، زیرسطحی و رو سطحی که در این زمینه جهاد کشاورزی طرح های خوبی اجرا کرده است استفاده کنیم و چندین جلسه در خصوص وضعیت آب در تهران برگزار کردیم با مذاکره با کارشناسان و رایزنی با وزارت نیرو در خصوص اینکه مافیای آب وجود دارد یا نه مشکل آب را برطرف می کنیم.

حجت الاسلام جلالی به فروش و صادرات پسته اشاره کرد و خاطرنشان کرد: خواهان خروج پیمان ارزی برای رفع چالش پسته هستیم و تلاش های خوبی در این راستا انجام گرفته،  نماینده کرمان و زرند و سیرجان کمک کرده اند و به نتایجی هم رسیده ایم و تا سقفی از پیمان ارزی خارج می شود.

وی ادامه داد: قریب به ۱۰۰ هزار تن پسته در انبارها مانده است، پسته با ارز آزاد باید صادر شود که هم به دولت کمک شود و هم کالاهای اساسی و دلار وارد می شود، دولت نگران خروج ارز نباشد باید همکاری کند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شاه کلید بسیاری از مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در جامه اشتغال است گفت: استفاده از ظرفیت سرچشمه در راستای اشتغالزایی، توسعه کارخانجات رفسنجان از جمله مجتمع صنعتی، الماس کویر و …با ارائه تسهیلات به آنها و جذب نیرو به تناسب ظرفیتشان، حفظ اشتغال ایجاد شده در حوزه کشاورزی و پسته شهرستان، حمایت از اقتصاد مقاومتی و حمایت از جوانانی که طرح و ایده دارند با ارائه تسهیلات و آموزش از آنها و کارآفرینی برای دیگران از جمله فعالیت های است که در حوزه اشتغال انجام می شود.

وی هدف اصلی در خصوص عدم دخالت دیگران در حوزه استخفاظی یکدیگر را رعایت قانون دانست و یادآور شد: در جمع مجمع نمایندگان مجلس در استان کرمان پس از رای گیری مطلب عدم دخالت در حوزه استحفاظی مطرح شد که این موضوع با تعامل سازمانی و اداری منافاتی ندارد.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به خبر حاشیه ساز ختم قرآن در مجلس گفت: این خبری که شبکه ها داخلی و خارجی هم بر روی آن مانور دادند، صحت نداشت، جالب این است حتی خبرنگاران داخلی ما هم در خصوص درست یا نادرست بودن آن هم چیزی نپرسیدند، اصل قضیه این بود؛ روز ورود ما به مجلس، کتاب قرآنی به ما هدیه دادند و من به نمایندگان پیشنهاد خواندن آیاتی از قرآن بعد از نماز صبح دادم که هرکدام صفحاتی بخوانند تا روزی یک ختم قرآن داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ظرفیت های خوبی برای نشاط اجتماعی دارد، گفت: استفاده از شوی اسب سواری، پرواز و  شناسایی ورزش های محلی از روستاها به صورت مسابقه و رقابت واستفاده از ظرفیت های ورزش های همگانی، بوم گردی و گردشگری و … برای نشاط اجتماعی استفاده خواهیم کرد.

جلالی ادامه داد: با افتتاح مجموعه آگاه به ورزش و شادابی بانوان هم اهمیت داده می شود ، دو چرخه سواری بانوان نباید، به آسیب های اجتماعی تبدیل شود باید پیست و جایگاه امنی برایشان پیش بینی شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار با بیان اینکه پسته رفسنجان یک برند است اما به صورت چراغ خاموش در حال خروج از شهر است توضیح داد: ۷۰ درصد پسته اکبری در شهرستان انار تولید می شود.

وی خاطرنشان کرد: موقوفات کمیته امداد برای توانمندسازی مددجویان سرمایه گذاری می شود.

رفسنجان نیازمند مدیران جهادی است

حجت الاسلام جلالی خاطرنشان کرد: اولویت کاری ما اشتغال است و تا پایان دور خدمت، دو هزار شغل ایجاد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ایجاد کمربندی شرقی از نیازهای مهم رفسنجان است گفت: عریض کردن جاده داوران به طول ۲۵ کیلومتر،  دو بانده شدن جاده نوق تا کمال آباد توسط پیمانکار،با فعال شدن پروازهای فرودگاه از هفته قبل تمهیدات جهت استفاده فرودگاه برای حمل و نقل پسته و میوه تازه به آسیای میانه از برنامه ای ماست.

نماینده مردم رفسنجان و انار در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از مدیریت ضعیف مدیران گفت: صنعت و معدن باید راه برای برای سرمایه گذاری  باز کند نه اینکه سرمایه گذاران را از دست بدهد که در شهرهای دیگر سرمایه گذاری کنند، نظارت در رفسنجان صفر است چندین تعاونی در شهرستان از بین رفته است شهرستان نیازمند مدیران جهادی است، هر مدیری که بازنشسته شد به رفسنجان نفرستند.

وی به غیر قانونی بودن فروش املاک و اموال شرکت تعاونی پسته اشاره کرد و گفت: هیچ وکالتی از سهامداران نداشتند و ما خواهان بازگشت این اموال به شرکت هستیم در این خصوص بازرسی ورود کند.

حجت الاسلام جلالی به شفافیت مالی اشاره کرد و افزود: ۱۱ میلیون تومان حقوق ماهیانه ،  ۲۰۰ میلیون تومان ودیعه مسکن و ۲۰ میلیون تومان هزینه امور و به کار گیری نیرو در دفتر انار رفسنجان و تهران و … به حساب بنده واریز شده و اموال من یک خانه ۲۲۵متری در قم یک قطعه زمین درپردیسان قم و یک خودرو پژو مدل ۸۵ است که به علت فرسودگی قصد تعویض آن را دارم  و در رفسنجان هیچ ملک و باغی ندارم اگر اموال اضافه شود اعلام می کنم.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به مشکلات اتباع بیگانه در شهرستان خواستار هویت بخشی این قشر شد و گفت: مهاجرین افغانستانی باید ساماندهی شوند چراکه جمعیت افغانستانی از امکاناتی که حق رفسنجان است بدون پرداخت عوارض، مالیات و … استفاده می کنند.

خبر از منیژه نوروزی

عکس از سحر بادپروا

انتهای پیام/

برچسب ها:
اصحاب رسانه تشست خبری نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان