امام جمعه رفسنجان مطرح کرد؛

قوه قضاییه باید به گونه ای عمل کند که حاشیه امنی برای مفسدان وجود نداشته باشد

  • شناسه خبر: 177687
قوه قضاییه باید به گونه ای عمل کند که حاشیه امنی برای مفسدان وجود نداشته باشد

امام جمعه رفسنجان گفت: قوه قضاییه با اقتدار، عدالت و قانونمندی به گونه عمل کند که هیچ انسان مفسدی برای خودش احساس امنیت نکند.

خانه » اجتماعی » قوه قضاییه باید به گونه ای عمل کند که حاشیه امنی برای مفسدان وجود نداشته باشد

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه این هفته با دعوت نمازگزاران به تقوی الهی و تبریک دهه کرامت اظهار کرد: در عصر جاهلیت که دختران زنده به گور می کردند و برای خودشان ننگ و عار می دانستند پیامبر در آن زمان جاهلیت از دختران عفیف به عنوان بهترین فرزندان یاد می کند.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به جایگاه زن و دختر در اسلام افزود: به فرموده پیامبر داشتن فرزند دختر در ردیف انجام واجباتی چون روزه داری است.

وی عنوان کرد: دهه کرامت عرصه ای است برای تذکر و یادآوری، خداوند در قرآن همه مبادی تربیتی ما را با وصف کرامت و کریم ستوده است همه را کریم کرده تا انسان های با کرامتی تربیت شویم.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به ششم تیرماه سالروز سوء قصد به جان مقام رهبری در سال ۶۰ گفت: معیشت بر این قرار گرفت که خداوند این گوهر تابناک را برای هدایت و سکانداری انقلاب حفظ نماید.

وی با تاکید بر هفته قوه قضاییه و با اشاره به بیاناتی از امام راحل یادآرو شد: متصدیان امور و شورای عالی قضایی با مفسدان و گروهک های فاسد و مفسد با شدت عمل، رفتار عمل کنند، امروز با فساد اداری، اخلاقی ، اقتصادی و ناهنجاریهای اجتماعی و سیاسی و احتکار و.. مواجه هستیم و مردم از این فسادها گله مندند.

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: مردم از کمبودها زیاد گله ندارند آنچه که برای مردم تحملش سخته این است که بعضی برای خودشان حاشیه امنی برای خودشان ایجاد کردند و می گویند پول و پارتی داریم و هر کاری خواستیم انجام می دهیم قوه قضاییه با اقتدار با عدالت و قانونمندی به گونه عمل کند که هیچ انسان مفسدی نه مفسد اخلاقی نه مفسد اقتصادی نه مفسد سیاسی برای خودش احساس امنیت نکند.

خطیب نماز جمعه رفسنجان تاکید کرد: مبارزه با فساد باید از درون خود قوه قضاییه شروع شود، می بینیم برخی مهره های بزرگ که درون قوه قضاییه جا خوش کرده بوند با رویکرد قدرتمندانه ریس قوه قضاییه برخورد قانونی شده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کمبود آب در شهرستان اشاره کرد و گفت: استان کرمان و رفسنجان با کمبود منابع آبی مواجه است با صرف جویی و استفاده بهینه و درست باید به گونه ای عمل کنیم همه بتوانند از آب استفاده کنند.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: برخی آب را به صورت غیر قانونی برداشت می کنند این کار خلاق قانون، شرع و حرام است وضو گرفتن و غسل با این آب تصرف و حرام محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نصب پمپ به شبکه اصلی آب از نظر قانونی خلاف است افراد منبع ذخیره سازی تهیه کنند گفت: قرار است دو حلقه چاه به سیستم آب شرب شهر اضافه شود که امیدواریم این وعده عملی شود و مشکل برطرف شود.

حجت الاسلام عسکری با اشاره به اینکه تا امروز ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در دنیا به کرونا  مبتلا شدند بیان کرد: بیماری کرونا را جدی بگیرید نمی توان کشور را تعطیل کرد دستورالعمل های بهداشتی را در همه مکان ها رعایت کنید.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
حجت الاسلام اصغر عسکری خطبه های نمازجمعه 6 تیرماه 99 رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان