رئیس دادگستری رفسنجان مطرح کرد؛

قوه قضائیه در رفع موانع تولید بسیار جدی عمل کرد/ در قضیه طبری نشان دادیم که خط قرمز نداریم

  • شناسه خبر: 177633
قوه قضائیه در رفع موانع تولید بسیار جدی عمل کرد/ در قضیه طبری نشان دادیم که خط قرمز نداریم

رئیس دادگستری رفسنجان گفت: قوه قضائیه در بحث رفع موانع تولید بسیار جدی است و رویکرد سالهای اخیر حمایت جدی از تولید و اقتصاد بوده است.

خانه » اجتماعی » قوه قضائیه در رفع موانع تولید بسیار جدی عمل کرد/ در قضیه طبری نشان دادیم که خط قرمز نداریم

به گزارش خانه خشتی، حجت الاسلام مهدی پورمحمدی امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه‌ با حضور جمعی از خبرنگاران در دادگستری رفسنجان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران با وفایشان اظهار کرد: شهید بهشتی یک انسان وارسته، با استعداد فوق العاده، با سعه صدر بالا بود که جلوتر از زمان خود حرکت میکرد، رکن اساسی در تدوین قانون اساسی‌ شهید بهشتی بود.
وی افزود: شهید بهشتی معتقد به کار تشکیلاتی بود و در اصحاب امام(ره) شخصیتی به جامعیتی ایشان نبود.

رئیس دادگستری رفسنجان در ادامه با بیان اینکه فرهنگ، اولویت بلند مدت و اقتصاد، اولویت کوتاه مدت ایران است تصریح کرد: ایران یک درصد از جمعیت دنیا و ۷ درصد از منابع ( انرژِی، نفت، گاز و معادن ) دنیا را داراست؛ ۳۶ میلیون نفر جمعیت ایران جوانان ۱۵ تا ۴۰ ساله را تشکیل می دهند، ظرفیت های بسیاری در این کشور وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه ایران در بحث کشاورزی بسیار حاصلخیز و از نظر اقتصادی در کریدور شرق و غرب قرار دارد گفت: ایران علاوه بر داشتن این پتانسیل ها نیروی انسانی شاداب و رتبه اول دنیا در منابع کشف نشده و دست نخورده را دارد لذا باید مدیریت قوی برای رفع مشکلات و پویایی بخش های مختلف از جمله اقتصاد داشته باشیم.
حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به اینکه رئیس جدید قوه قضائیه بیش از یک سال سکاندار حوزه قضایی کشور شده است ادامه داد: وی اولین مقام ریاست قضایی است که از نزدیک با مشکلات بخش های خصوصی از جمله ( هپکو، خودروسازی و… ) ورود کرده است و در سال جهش تولید برای حمایت از مردم و تولید کنندگان گام های اساسی برداشته است.
وی ادامه داد: در کشور ما با ۶۰ درصد تعطیلی کارخانه ها مواجه بودیم و ۴۰ درصد باقیمانده کارخانه ها نیز با ظرفیت ۵۰ درصد مشغول به فعالیت بودند لذا حجت الاسلام رئیسی از نزدیک با بازدیدهایی که از این بخش ها داشت در راستای رفع مشکلات و موانع سد راه تولید توانست بیشتر کارخانه ها را از تعطیلی و نیمه تعطیلی بیرون آورد.

پور محمدی گفت: قوه قضائیه در بحث رفع موانع تولید بسیار جدی است و رویکرد سالهای اخیر حمایت جدی از تولید و اقتصاد بوده است.

رئیس دادگستری رفسنجان خاطرنشان کرد: با تدابیر ارزنده ریاست قوه قضائیه در طول این مدت بیش از ۵۰۰ کارخانه و بنگاه های کوچک و بزرگ اقتصادی در کشور از حالت تعطیلی درآمده است که یکی از آن ها کارخانه اروند چرخ ( تولید رینگ ماشین ) در رفسنجان با ۲۵۰ نیرو بود که بنا به دلایلی از جمله بدهی بانکی رو به تعطیلی می رفت و با ورود قوه قضائیه این مشکلات حل و کارخانه به فعالیت خود ادامه داد.
وی یکی دیگر از برنامه های قوه قضائیه را مبارزه بی امان با مفاسد اقتصادی برشمرد و با اشاره به وجود ۱۳ هزار قاضی در کشور افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب رهبری تأکید بر ۲ رکن اساسی عدالت و مبارزه با فساد دارند لذا قوه قضائیه هیچ خط قرمزی برای مبارزه با فساد نمی شناسد.

رئیس دادگستری رفسنجان خاطر نشان کرد: قوه قضائیه در قضیه آقای طبری نشان داد که خط قرمزی ندارد و مبارزه با فساد را از درون خود آغاز  کرده است.


حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه ۵ چیز شامل علم، قدرت، جوانی، ثروت و شراب مستی می آورد اظهار داشت: برخی از کسانی که به ثروت یا علم و قدرتی می رسند امکان ایجاد فساد در آن ها وجود دارد برای همین است که قوه قضائیه مبارزه با فساد را از درون خود که عالم هستند، به قدرت و ثروت رسیده اند شروع کرد.
وی اضافه کرد: ریاست جدید قوه قضائیه دستورالعمل هایی از جمله حفظ کرامت انسانی، تشکیل مجتمع های تشخیص وِیژه رسیدگی به جرائم اقتصادی، دستورالعمل سامانه ای در اجرای احکام مدنی، رسیدگی به پرونده های معوق و دیدار و ارتباط مردمی را در قوه قضائیه ایجاد و به حوزه قضایی سراسر کشور ابلاغ کرد.
وی به بخشی از فعالیت های حوزه قضایی شهرستان اشاره کرد و گفت: کل پرونده هایی که به حوزه قضایی شهرستان یعنی دادگاه، دادسرا و شوراهای حل اختلاف وارد شده است در سال ۹۶ بیش از ۴۱ هزار پرونده بوده است این رقم در سال ۹۷ بالغ بر ۳۳ هزار پرونده و در سال ۹۸ هم بالغ بر ۵۰ هزار پرونده بوده است.
این مقام قضایی بیان کرد: در سال گذشته به تعداد ۵۲ هزار و ۲۰۰ پرونده وارد شده و معوقه رسیدگی و مختومه اعلام شد.
وی دلیل افزایش پرونده ها به محاکم قضایی شهرستان را در سال گذشته مطالبات بانکی از مردم و سرقت ها دانست و تصریح کرد: بحران کرونا باعث از دست رفتن شغل ها شد و بسیاری به بانک ها به دلیل نداشتن درآمد بدهکار شدند همچنین فقدان درآمد برای خانواده ای باعث سرقت می شد اگر در مغازه ای کوچکترین سرقتی انجام می شد منجر به تشکیل پرونده می شد و تعداد اینگونه پرونده ها هم زیاد هستند.
رئیس دادگستری رفسنجان خاطرنشان کرد: علیرغم افزایش پرونده ها، رسیدگی بیشتر شد و آمار ورود به زندان کاهش یافت؛ با توجه به اینکه یکی از رسالت های قوه قضائیه کاهش جمعیت کیفری زندان ها است که ما نیز در رفسنجان از ظرفیت های پذیرش اعسار مهلت دادن، صلح و سازش و … استفاده کردیم و باعث شد اولین رتبه کاهش جمعیت کیفری زندان ها در بین شهرستان های استان مربوط به رفسنجان باشد.
وی خاطرنشان کرد: در بحث محکومین زندانی شامل چک، مهریه و … نیز پائین ترین آمار در زندان را داریم و این امر هم با وارد شدن خیرین و ستاد دیه تحقق یافته است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
دادگستری رفسنجان قوه قضائیه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان