مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد:

نمایشگاه دائمی مس در رفسنجان راه اندازی می شود / افزایش ارزش مس در بورس به ۲۳۰ هزار میلیارد تومان

  • شناسه خبر: 177582
نمایشگاه دائمی مس در رفسنجان راه اندازی می شود / افزایش ارزش مس در بورس به ۲۳۰ هزار میلیارد تومان

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از احداث نمایشگاه دائمی مس در رفسنجان در راستای فراهم ساختن ساخت قطعات برای قطعه سازان خبر داد.

خانه » آخرین اخبار » نمایشگاه دائمی مس در رفسنجان راه اندازی می شود / افزایش ارزش مس در بورس به ۲۳۰ هزار میلیارد تومان

به گزارش خانه خشتی; اردشیر سعدمحمدی در آئین افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته و ششمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راه‌سازی در محل نمایشگاه بین‌المللی جنوب‌شرق کرمان اظهار کرد: شرکت مس در سال ۹۸ در مسیری مناسب قرار گرفته است و رتبه اول در رشد فروش کشور را کسب کرده است و در رشد سوددهی نخستین شرکت در کشور است.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۲۷۰ میلیون یورو به اضافه ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه جدید در دست اجرا داریم، تصریح کرد: دراستان کرمان ظرفیت تولید کاتد به ۴۰۰ هزار تن رسیده است که ۲۸۰ هزار تن در مس سرچشمه و ۱۲۰ هزار تن هم در ۲ هفته پیش با افتتاح های ریاست جمهوری به ظرفیت کاتد اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه نیازمند توسعه متوازن در معدن و تولید کنستانتره هستیم افزود: تا پایان سال کنسانتره با ظرفیت ۱۵۰ هزارتنی دره‌زار و معدن آن را در نیمه اول ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسانیم و  فاز ۲ میدوک در شهربابک با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن و ۲۰۰ هزار تنی کنستانتره جدید در سرچشمه و نیز طرح مکانیزاسیون در سرچشمه در دست اجرا است.

سعد محمدی عنوان کرد: باید تناژ استخراجی را تا دو برابر افزایش دهیم در حال حاضر میزان استخراج ماده معدنی در کشور ۵۳ میلیون تن است که باید به بیش از ۱۰۰ میلیون تن ارتقاء دهیم.
مدیر عامل شرکت صنایع مس ایران با بیان اینکه در حال حاضر یک هشتم تولید کل معادن کشور در اختیار مس است که یک شرکت قدیمی و فنی توسط پرسنل خدومش در حال رشد است گفت: امروز امیدواریم صادرات را گسترش دهیم که با توجه به کیفیت تولید منحصر به فرد مس که در دنیا به « پنج نه» معروف است مس با عیار ۹۹.۹۹۹ را تولید می کند.

وی خاطرنشان کرد: صادرات مس در سال ۹۸ حدود ۲.۵ برابر نسبت به سال ۹۷ افزایش داشتیم که امسال سال جهش تولید را داریم امیدواریم ارتقاء د ر این بخش را شاهد باشیم و از تولید ۱۱۷ هزار تن سال گذشته به بالغ بر ۱۵۰ تن برسد؛ امسال پنج معدن جدید در استان کرمان افتتاح می کنیم که مطالبه ای  جدی است و قطعا انجام می شود.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اذعان بر اینکه در تولید کنستانتره مس کارخانه های بسیاری راه اندازی کردیم و امیدواریم در مسیری قرار گیریم که تکنولوژی ثبت طرح تولید کنستانتره را به نام شرکت مس ایران ثبت کنیم ابراز داشت: آمادگی اجرا، طراحی و تولید تجهیزات کارخانه کنسانتره با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن را داریم، اگر بتوانیم تجهیزات ایجاد کارخانه را فراهم کنیم بومی سازی معنای گسترده تری پیدا می کند امّا تا فراهم شدن شرایط ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت مس را در دستور جدی کار قرار دادیم.

سعد محمدی ادامه داد: اولویت اول، دوم و سوم ما سرمایه گذاری در داخل کشور است و اگر بتوانیم در استان کرمان شرایط تولید را بیش از گذشته فراهم کنیم نمایشگاه دائمی مس را در رفسنجان ایجاد خواهیم کرد که امکان ساخت قطعات بیش از گذشته برای قطعه سازان فراهم باشد.

وی با بیان اینکه طی ۳ ماه گذشته فروش بی نظیری در تاریخ داشتیم و در بخش تولید از سال گذشته فزونی گرفتیم گفت: امیدواریم امسال رکوردهای جدیدی برجای بگذاریم؛ امسال ۵۰۰ نیروی جدید استخدام کردیم و ۱۰۰ نفر دیگر را در شهریور با آزمون جذب می کنیم و تمامی نخبه های استان را در رشته های مورد نیاز خود به کار می گیریم و آنان را پرورش و آموزش می دهیم که در سال های آینده مدیرانی با توانایی بالا در مس باشند.

سعد محمدی افزود: در بخش مسئولیت های اجتماعی در سال گذشته ۷۰ زمین چمن در روستاهای استان کرمان احداث کردیم ، ۱۳ اردوی جهادی پنج روزه با ۲۵ پزشک متخصص در روستاها درمان رایگان ارائه کردند
وی عنوان کرد: اردوهای جهادی امسال به ۲۰ عدد می رسد و سعی کردیم تلاش خود را برای مسئولیت اجتماعی تا حد امکان انجام دهیم ورزشگاه ۳۰ هزار نفری کرمان امسال افتتاح می شود که یکی از مدر ترین ورزشگاه ها خواهد بود و ورزشگاه ۱۵ هزار نفری رفسنجان و ۱۵ هزار نفری در شهربابک موجب می شود که تورنمنت بین المللی در استان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه پارسال ۷۰ هزار متر و امسال ۱۰۰ هزار متر حفاری اکتشافی انجام می شود که ذخایر بیش از ۷۰ سال آینده را تامین می کند اظهار داشت: ۵ معدن جدید که موجب رونق اقتصادی در مناطق مختلف استان کرمان می شود امسال اکتشاف خواهد شد و چند دستگاه جدید حفاری، ۴۰ دستگاه جدید تراک، که ناوگان تجهیزات در معادن را ارتقاء می دهند و از نظر فنی با طرح مکانیزاسیون کیفیت کار خود را در ایمنی و فنی بهبود می بخشند را خریداری می کنیم.
سعد محمدی ادامه داد: شرایط ما به گونه ای است که در بازار بورس در سال ۹۷ ارزش مس ۳۰ هزار میلیارد تومان بود سال گذشته به ۷۲ هزار میلیارد تومان و امروز به ۲۳۰ هزار میلیارد تومان ارتقا یافته است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
افتتاحیه نمایشگاه معادن سعد محمدی مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران مس سرچشمه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان