رئیس اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری رفسنجان مطرح کرد؛

“از چشم دختران ببینیم ” اولین جشنواره تخصصی و ملی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 177380
“از چشم دختران ببینیم ” اولین جشنواره تخصصی و ملی در رفسنجان

رئیس اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری رفسنجان گفت: جشنواره و نمایشگاه عکس ” از چشم دختران ببینیم” اولین جشنواره ای است که به صورت تخصصی و ملی در رفسنجان برگزار می شود.

خانه » آخرین اخبار » “از چشم دختران ببینیم ” اولین جشنواره تخصصی و ملی در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ محمدرفیعی در گفتگو با خانه خشتی اظهار کرد: از سال ۹۶ با توجه به شورای جدید و شهردار منتخب رویکرد و نگاه شهرداری رفسنجان نسبت به مسائل فرهنگی نگاهی ویژه بوده است.

رئیس اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری رفسنجان تصریح کرد: تمام برنامه ها و فعالیت های شهرداری به صورت طرح های مطالعاتی، تیمی و در راستای مشارکت های مردمی صورت گرفته است.

وی با تاکید بر ارتباط عاطفی با مردم، نگاه ویژه عظیمی زاده شهردار رفسنجان را بعنوان یک فرصت کم نظیر در حوزه فرهنگی شهرستان دانست و گفت: نگاه و توجه ایشان در حوزه فرهنگی نقش آفرینی مردم را در اداره امور شهری پررنگ و ویژه کرد.

رفیعی با تاکید بر اینکه اولین فعالیت شهرداری در حوزه فرهنگی تشکیل کمیته هایی برای انجام فعالیت های فرهنگی به صورت تخصصی بود افزود: ابتدا کمیته فرهنگی، آموزش، ورزش و کمیته های دیگری در بحث رفاه، عفاف… شکل گرفت که تمامی این فعالیت ها منجر به تشکیل فرهنگسراهایی در شهرستان گردید.

وی با اشاره به اینکه پنج فرهنگسرا در سطح شهر راه اندازی شده است گفت: فرهنگسرای خیام با رویکرد نشاط اجتماعی در محلات در موضوعات سلامت، نشاط اجتماعی، ترویج ورزش و جذب استعدادهای فرهنگی، برگزاری جشنواره های فصلی، ورزشی و بازی های بومی و محلی و موسیقی و… فعالیت دارد.

رئیس اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری رفسنجان ابراز داشت: فرهنگسرای رسانه با رویکرد و جهت‌گیری برنامه‌ها در راستای ارتقای سواد رسانه‌ای شهروندان و خبرنگاران، ارتباط تعاملی با اساتید فن و اصحاب رسانه‌ها و تربیت نیروی متعهد و متخصص رسانه‎ از میان جوانان علاقه‌مند، آموزش شهروندان در بهره‌گیری مثبت و هدفمند از ابزارها و وسایل ارتباطی نوین کار خود را آغاز کرده و به فعالیت هایی از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی خبرنگاری، برپایی نشست های نقد و تحلیل کارشناسی با تأکید بر موضوعات روز در زمینه رسانه‌های مکتوب، تصویری، سینما، تئاتر، کتاب، ادبیات و ارائه  و برگزاری جشنواره و نمایشگاه های فیلم و عکس می پردازد.

وی ادامه داد: فرهنگسرای جوان هم در بحث آسیب های اجتماعی، حقوق خانواده، برگزاری جشنواره های نقاشی و هنرهای تجسمی، بحث فعالیت های ترویج نماز و قرآن، تحکیم خانواده و نمایشگاه توانمند سازیهای بانوان و خدمات مشاوره و فرهنگسرای ترنج با رویکرد کارآفرینی، توانمدسازی کسب و کارهای خانگی فعالیت دارند.

رفیعی گفت: فرهنگسرای کودک با رویکرد شکوفایی خلاقیت کودکان و با ارائه فضاهای فرهنگی آموزشی و دورهمی های کودکانه تقویت کننده خلاقیت، ارتقا و پرورش سطح مهارت، تفکر و تعامل گروهی کودکان در راستای آموزش فرهنگ شهروندی و ارتقای سطح مهارتهای اجتماعی به صورت تخصصی برای کودکان احداث گردید.

رئیس اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری رفسنجان با اشاره به نگاه ویژه شهرداری در بحث حقوق شهروندی گفت: شهرداری در راستای حقوق شهروندی در بحث حفظ محیط زیست با نصب سطل های زباله و آموزش های لازم به شهروندان و در بحث ترافیک با نصب چراغ راهنما و فعالیت های زیبا سازی درسطح شهر ورود پیدا کرد.

رفیعی برگزاری دومین المیپاد ورزشی در سال گذشته و حضور بالای هزار ورزشکار در این المیپاد را یکی از دیگر از فعالیت های فرهنگی شهرداری عنوان کرد یادآور شد: بحث مطالعه کتاب و کتابخوانی از دیگر فعالیت های فرهنگی شهرداری است که به صورت جدی به آن ورود پیدا کرد که عنوان نامزدی پایتخت کتاب ایران برای چندین سال و در سال گذشته عنوان شهر خلاق در حوزه کتاب و کتاب خوانی به رفسنجان تعلق گرفت و امسال هم برای نامزدی پایتخت کتاب ایران تلاش خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: سال گذشته در فرهنگسرای رسانه جشنوارهایی برگزار شد یکی از جشنواره ها جشنواره و نمایشگاه عکس ” از چشم دختران ببینیم” بود که امسال برای دومین بار به صورت ملی برگزار خواهد شد.

رفیعی با بیان اینکه این جشنواره با هدف پاسداشت بانوان و دختران و شناسایی استعدادها در زمینه عکس و نقش آنها در جامعه برگزار می شود گفت: این جشنواره قرار بود به صورت شهرستانی برگزار شود ولی با توجه به استقبال زیادی که شد برای دومین بار به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر در دو بخش موبایلی و دوربینی به صورت ملی برگزار می شود.

رئیس اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری رفسنجان تصریح کرد: جشنواره و نمایشگاه عکس ” از چشم دختران ببینیم” اولین جشنواره ای است که به صورت تخصصی و ملی در رفسنجان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه کرونا بسیاری از خانواده و مردم را تحت تأثیر قرار داده است گفت: امسال بخش کرونا و قرنطینگی به عنوان بخش ویژه این جشنواره در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری رفسنجان بیان کرد: سال گذشته مراسم افتتاحیه این جشنواره برگزار شد ولی امسال به دلیل محدودیت های ویروس کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی جشنواره در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

وی داوری جشنواره از دید آقایان را از دیگر تفاوت های این جشنواره عنوان کرد و گفت:  امسال برخلاف سال گذشته قضاوت و داوری جشنواره از دید آقایان انجام می شود.

رفیعی در بخش دیگری از صحبت های خود به اولویت بندی فعالیت های فرهنگی شهرداری اشاره ای کرد و افزود : اولویت فعالیت های فرهنگی شهرداری در سال جاری بر اساس سه محور مشارکت، مسئولیت و تعلق و در راستای هفت موضوع ؛ارتقای فرهنگ ایمنی در شهر، مدیریت مسائل خانوادگی و خانواده، مدیریت گفتگو و آموزش، مدیریت ارتباطات شهری، آشنایی با اموال عمومی و ارتقای فرهنگ مراقبت و محیط زیست در کاهش آلایندگی و تقویت و افزایش تعلق نسبت به مسائل و امکانات شهری انجام می شود.

رفیعی بیان کرد: در صدد هستیم فرهنگسرای جدیدی در راستای موضوعات مختلف خانواده و آسیب های اجتماعی، فرزند پروری، آموزش و در کنارآن مسائل عفاف و حجاب و قرآنی و…راه اندازی کنیم.

گفت و گو از منیژه نوروزی

انتهای پیام/

برچسب ها:
جشنواره و نمایشگاه عکس بانوان رئیس اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری رفسنجان شهرداری رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان