مسئول سازمان فضای مجازی بسیج در جمع مسئولان قضایی:

تغافل از رفع وابستگی در فضای مجازی، تهدید استقلال کشور است/ پرچم داری نهضت تولیدمحتوای بومی و سواد آموزی رسانه ای توسط بسیج

  • شناسه خبر: 177363
تغافل از رفع وابستگی در فضای مجازی، تهدید استقلال کشور است/ پرچم داری نهضت تولیدمحتوای بومی و سواد آموزی رسانه ای توسط بسیج

مسئول قرارگاه فضای مجازی بسیج گفت: وابستگی در تمام لایه های فضای مجازی به خارج نمی تواند ناشی از غفلت باشد بلکه بعضا آگاهانه و ناشی از سیاست های غلط متولیان است که در حوزه های مختلف رخ داده است.

خانه » اجتماعی » تغافل از رفع وابستگی در فضای مجازی، تهدید استقلال کشور است/ پرچم داری نهضت تولیدمحتوای بومی و سواد آموزی رسانه ای توسط بسیج

به گزارش خانه خشتی به نقل از دانا؛ دکتر مسلم معین، مسئول سازمان فضای مجازی بسیج در جمع مسئولین مجتمع های قضایی تهران بزرگ و فرماندهان حوزه ها و پایگاه های بسیج دستگاه قضایی و وزارت دادگستری که ظهر امروز در محل دادستانی کل کشور برگزار شد، گفت: بررسی های صورت گرفته در فضای مجازی در روزهای اخیر حکایت از آن دارد که اقدامات اخیر قوه قضاییه در برخورد با مفاسد اقتصادی بازخورد مطلوب و قابل توجهی داشته است که از محورهای اصلی آن می توان به افزایش اعتماد به قوه قضاییه و مدیریت آیت الله رییسی، امید به اجرای عدالت و برگشت به شعارهای انقلاب اسلامی در حوزه عدالت اشاره کرد.

دکتر مسلم معین با تأکید بر محوریت شبکه سازی در فضای مجازی، این موضوع را یک اصل مهم در کشور خواند و اظهار کرد: امروز ما در کشور برای مقابله با دشمنان انقلاب هیچ راهی جز شبکه سازی و پیدا کردن یکدیگر در بستر فضای مجازی نداریم، به طوری که باید گفتمان انقلابی با محوریت هنجارها و ارزشهای ملی و مذهبی غلبه تمام پیدا کند.

*فضای مجازی کشور مانند یک ساختمان بی در و پیکر است*

وی فضای مجازی را به ساختمانی بدون حفاظ و حصار تشبیه کرد و گفت: فضای مجازی ما چون ساختمانی است که هیچ گونه امکاناتی برای حراست از ورود طوفان و آب و آتش و ورود افراد بیگانه به ساختمان ندارد و در حالیکه باید دمای آن را برای ساکنین آن متعادل نگاه داشت و امنیت آن را حفظ کرد، این ساختمان از یک سو به دلیل تقلیل مفاهیم در حوزه فضای مجازی برای مردم و مسئولین و از سوی دیگر تغافل و کارشکنی  متولیان برای تداوم وضع موجود برای استفاده دشمن همچنان رها مانده است.

معین ادامه داد: از دهه های گذشته تا به امروز یک ترجمه غلط از فضای سایبر در اذهان باقی مانده که این فضا را با عنوان مجاز و غیر حقیقی یاد کرده اند که امروز ما نیز از این قاعده و ترجمه به غلط استفاده می کنیم؛ این ترجمه غلط که مفهوم را استحاله می کند موجب شده تا عقب ماندگی امروز را رقم بزند.

وی یادآور شد: کلمه سایبر به معنای کنترل و رهبری است، وقتی اسناد دانشگاهی کشورهای غربی را مطالعه می کنیم می بینیم که فضای سایبری را از نگاه یک بستر برای کنترل و رهبری اذهان و ادراک ها در یک رویارویی شناختی برای یک تهاجم همه جانبه فرهنگی و تمدنی بررسی می کنند.

کنترل فضای مجازی کشور را باید به اهلش سپرد

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج، سلامت و امنیت جامعه و فضای مجازی و فضای حقیقی را دو بعد متصل به هم دانست و عنوان کرد: مجموعه ای از پارامترهای امنیت و سلامت جامعه در فضای مجازی هم طراز با این مقوله ها در فضای حقیقی مهم هستند و به طور قطع افرادی هستند که این امنیت و سلامت را نمی خواهند.

وی ادامه داد: امروز تقریبادر تمام لایه های فضای مجازی وابسته به خارج هستیم و استقلال سایبری در این فضا پس از سالها اتفاق نیفتاده است و همه این نمی تواند ناشی از غفلت باشد بلکه بعضا آگاهانه و ناشی از سیاست های غلط متولیان است که در حوزه های مختلف رخ داده است.

معین بیان کرد: شبکه ملی اطلاعات که مورد تأکید رهبر انقلاب است همچنان در وضعیت خوبی نیست و ما در زیرساخت، سرویسها، خدمات و سیستم عاملها و… وابسته هستیم.

*بسیج پرچم دار نهضت تولید محتوای بومی و سواد رسانه ای*

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج گفت: بسیج با اجرای یک سلسله اقدامات و برنامه های تحول گرایانه پرچم دار نهضت تولید محتوای بومی با تکیه بر گنجینه های غنی ملی و مذهبی است.

 

وی با اشاره به نهضت سواد رسانه ای در سراسر کشور اظهار داشت: دروغ های بزرگ تولید شده در اتاق فکر های سرویس های جاسوسی دشمن دیگر به سادگی توسط افکار عمومی پذیرفته نمی شود و این ثمره رشد سواد و دانش رسانه ای و فضای مجازی آحاد جامعه است و این مسیر باید تا تحقق جبهه میلیونی مقاومت فعال در فضای مجازی برای دفاع و ترویج هنجارهای متعالی ادامه پیدا کند.

*اعتراضات در آمریکا فریاد برای تجزیه ایالتهای متفرقه است*

وی در پایان این نشست به اعتراضات خیابانی مردم آمریکا اشاره کرد و آن را نشات گرفته از ناعدالتی ها در آمریکا دانست و تصریح کرد: در اعتراضاتی که در آمریکا وجود دارد دیگر اثری از پرچم های برافراشته در دست مردم نیست. اگر پرچمی می بینید در آتش می سوزد و معنای آن در ایالات متحده آمریکا تجزیه طلبی است و اما برخی رسانه ها این را به اعتراضات نژاد پرستی تقلیل می دهند که نگاه ناقصی به صحنه حقیقی جاری در آمریکاست.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تهدید فضای مجازی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان