اتحادیه تعاونی صنایع دستی در رفسنجان راه اندازی می شود

  • شناسه خبر: 177292
اتحادیه تعاونی صنایع دستی در رفسنجان راه اندازی می شود

مدیر اجرایی اتاق بازرگانی رفسنجان از تشکیل اتحادیه تعاونی صنایع دستی در رفسنجان خبر داد.

خانه » آخرین اخبار » اتحادیه تعاونی صنایع دستی در رفسنجان راه اندازی می شود

به گزارش خانه خشتی؛ علی غلامرضاپور در دومین جلسه کارگروه فرش و صنایع دستی به مناسبت روز جهاتی صنایع دستی در جمع فعالان صنایع دستی  بر ضرورت تشکیل اتحادیه تعاونی صنایع دستی در رفسنجان تاکید و اظهار کرد: شکل گیری شرکت تعاونی به صورت رسمی مزایایی در اقتصاد آن منطقه دارد و انگیزه اصلی هم برای ایجاد شرکت تعاونی استفاده از مزایای آن است.

مدیر اجرایی اتاق بازرگانی رفسنجان بیان کرد: برای تجمیع ظرفیت های هنری یک بخش خاص، شرکت تعاونی بستر مناسبی است به شرط اینکه تمام آداب و قواعد تعاونی رعایت شود.

وی داشتن یک هویت حقوقی مشترک برای فعالان صنایع دستی و دستیابی به نیازها از طریق کانال اتحادیه تعاونی صنایع دستی را یکی از مزیت های تشکیل این اتحادیه عنوان کرد و افزود: در صدد هستیم مسئولیت و اداره کمیسیون صنایع دستی به صورت خودگران باشد و در حوزه های مختلف هنری تقسیم بندی صورت گیرد و در هر حوزه آموزش های خاص داده شود.

غلامرضاپور با بیان اینکه آموزش یکی از نیازهای حوزه های صنایع دستی است گفت: اتاق بازرگانی و اداره میراث فرهنگی این آمادگی را دارد که دوره های آموزشی  را در حوزه های مختلف صنایع دستی برگزار کند لذا باید مطالبات و نیازهای آموزشی شما دریافت گردد و ما به عنوان هماهنگ کننده امکانات و نیازهای آموزشی شما، ورود پیدا خواهیم کرد.

مدیر اجرایی اتاق بازرگانی رفسنجان خاطرنشان کرد: محوریت کار آموزش، فرهنگ سازی و بالفعل در آوردن بخش های مغفول مانده صنایع دستی است که بخشی مربوط به دولت است و بخشی دیگر از طریق زیرساخت هایی که فراهم می شود به وجود می آید.

غلامررضا پور بیان کرد: از همه هنرمندان و فعالان صنایع دستی جهت تشکیل و عضویت در اتحادیه تعاونی دعوت به عمل می آید علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر به اداره میراث فرهنگی رفسنجان مراجعه نمایند.

محمود شریفی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه شهرستان رفسنجان در این جلسه اظهار کرد: فعالان صنایع دستی در قالب یک اتحادیه تعاونی می توانند فعالیت های خود را گسترش دهند و اشتغالزایی ایجاد کنند مثلا دادن وام هایی با کارمزد کم و باز پرداخت طولانی یکی از این نمونه هاست.

وی افزود : در حال حاضر حوزه صنایع دستی در رفسنجان پراکنده است و تشکل قانونی ندارد با ایجاد اتحادیه این حوزه منسجم تر و ساماندهی خواهد شد.

حسینی رئیس میراث فرهنگی رفسنجان هم بر ایجاد اتحادیه تعاونی صنایع دستی تاکید داشت و گفت: با ایجاد یک تشکل قانونی برای صنایع دستی اداره میراث فرهنگی هم بهتر می تواند ورود پیدا کند و می تواند صنایع دستی شهرستان را رشد دهد.

خبر از منیژه نوروزی

برچسب ها:
دومین جلسه کارگروه فرش و صنایع دستی رفسنجان علی غلامررضا پور مدیر اجرایی اتاق بازرگانی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان