رئیس منابع طبیعی رفسنجان مطرح کرد؛

نابودی ۱۳ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی رفسنجان در اثر آتش‌سوزی

  • شناسه خبر: 177287
نابودی ۱۳ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی رفسنجان در اثر آتش‌سوزی

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رفسنجان از نابودی ۱۳ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان بر اثر حریق در سال گذشته خبر داد.

خانه » آخرین اخبار » نابودی ۱۳ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی رفسنجان در اثر آتش‌سوزی

به گزارش خانه خشتی؛ جلال حسن شاهی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته اطفاء حریق جنگلها و مراتع شهرستان رفسنجان در محل فرمانداری اظهار کرد: سال گذشته هفت مورد حریق رخ دادکه ۹۵ درصد گردشگران عامل این آتش‌سوزی بودند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رفسنجان افزود:در اثراین آتش سوزی ها ۱۳ هکتار از عرصه های طبیعی شهرستان نابود و از بین رفت.

وی به استناد مواد  ۴۵ و ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع بر الزام  همکاری کلیه دستگاهها و  ارگانهای دولتی در زمان حریق  تاکید کرد و افزود: امسال نسبت به سال گذشته به مراتب شرایط بروز حریق در عرصه های منابع طبیعی ، مزارع  و باغات کشاورزی ، فراهم تر است.

حس شاهی بر رعایت اصول ایمنی از سوی احاد مردم بخصوص در تعطیلات پایان تاکید کرد و گفت: دو هفته پیش، در منطقه راویز آتش‌سوزی صورت گرفت و جمعه گذشته هم در اثر سهل‌انگاری گردشگران ۲٫۵ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی از بین رفت که به سختی با تلاش  دهیاری و شورای مانی و بخشدار مرکزی و آتش‌نشانی مهار شد.

وی با اشاره به اینکه ضرر آتش‌سوزی در هر روستا برای همان روستاست خاطرنشان کرد: بخشداران مکاتباتی با شوراها داشته باشند و آن‌ها را ملزم کنند که تمام تدابیر برای پیشگیری از حریق را داشته باشند.

حسن‌شاهی تصریح کرد: خرید تانکر آب‌پاش از ملزوماتی‌ست که برای مانی، راویز و مناطق دیگر تا بتوان در مهار آتش‌سوزی مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
جلسه مدیریت بحران رفسنجان کمیته اطفاء حریق جنگلها و مراتع شهرستان رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان