برنامه منتخب مردم رفسنجان برای مجلس یازدهم؛

اشتغال الویت اول مجلس یازدهم/ عملکرد تعاونی ها در رفسنجان باید شفاف شود

  • شناسه خبر: 177088
اشتغال الویت اول مجلس یازدهم/ عملکرد تعاونی ها در رفسنجان باید شفاف شود

حجت الاسلام حسین جلالی گفت: الویت اول مجلس یازدهم باید اشتغال باشد، با سروسامان دادن اشتغال خانواده سامان می یابد، ازدواج ها آسان تر می شود، اختلافات کاهش می یابد و معیشت مردم بهبود پیدا می کند.

خانه » اجتماعی » اشتغال الویت اول مجلس یازدهم/ عملکرد تعاونی ها در رفسنجان باید شفاف شود

حجت الاسلام حسین جلالی در گفتگو با خانه خشتی در خصوص برنامه های وی برای مجلس یازدهم در سطح ملی و منطقه ای اظهار کرد: برنامه های مجلس یازدهم باید متناسب با راهبرد رهبر فرزانه انقلاب برای سال جدید با عنوان جهش تولید، تعیین شود.

وی افزود: اکنون در وضعیت بحران اقتصادی قرار گرفتیم، معیشت مردم، بیکاری جوانان و تورم و گرانی از مسائل اصلی است که باعث نگرانی جامعه و دور از شان نظام اسلامی است.

جلالی بیان کرد: اگر می خواهیم قوانین را وضع یا اصلاح کنیم باید در راستای اصلاح اقتصادی باشد، الویت اول مجلس یازدهم باید اشتغال باشد، با سروسامان دادن اشتغال خانواده سامان می یابد، ازدواج ها آسان تر می شود، اختلافات کاهش می یابد و معیشت مردم بهبود پیدا می کند چرا که بسیاری از این مسائل به بیکاری و فقر بر می گردد.

نماینده منتخب مردم رفسنجان مبارزه با فساد را از دیگر الویت های مجلس یازدهم برشمرد و خاطر نشان کرد: تبعیض و بی عدالتی در پرداخت ها خیلی عجیب است که باید اصلاح شود، برخورد با فساد بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: ابزراهای نظارتی مجلس باید تقویت شود و دیوان عالی اصل ۹۰ فعال تز و از حالت نمادین بیرون آید، کشوری که فساد داشته باشد آسیب می بینید و کارهای خوب را تحت شعاع قرار می دهد.

حجت الاسلام جلالی در ادامه به نقش مجلس در در سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: اتاق اقدام علیه آمریکا و اندیشکده تحقیق آمریکایی باید سریعا راه اندازی شود، نقشه راه براندازی اسرائیل نیز باید آماده شود و اسرائیل باید در این مدت مشخصی که در سیاست خارجی ما تدوین شده باید از بین برود و این مهم نیاز به راهبرد دارد.

وی تصریح کرد: مقاومت در منطقه، سوریه، فلسطین و تحولات عراق نیز نباید از دید غافل بماند و باید به این مهم توجه شود.

نماینده منتخب مردم در ادامه به مسائل منطقه ای و  شهری اشاره کرد و بیان کرد: متاسفانه نظارت بسیار ضعیف است، تعاونی ها در رفسنجان شناسنامه و سابقه مشخصی ندارند، بسیاری از تعاونی ها پول مردم را گرفتند اما گم و گور شدند، دفتری برای مراجعه مردم ندارند، بسیاری از افراد از جهاد کشاورزی زمین گرفتند اما اصلا استفاده نشده و تغییر کاربری داده اند.

وی تصریح کرد: وام های کلان در شهر گرفته شده اما در موضوع وام صرف نشده اینها باید دنبال شود، مدیریت شهر باید فعال تر و با نظارت بیشتر کار کند.

جلالی خاطرنشان کرد: تعاونی ها تراز مالی ارائه نداده اند، این هرج و مرج در بین تعاونی ها و ادارات در رفسنجان وحشتناک است.

نماینده منتخب بیان کرد: وظیفه ماست که دستگاههای نظارتی و دیوان محاسبات اصل ۹۰ را فعال کنیم و از سازمان بازرسی بخواهیم که وارد این موضوعات شود.

وی بیان کرد: دفاتر تعاونی که نیستند، پول مردم را گرفتند و گم شدند باید پول مردم را برگردانند و پاسخ دهند که چگونه می خواهند پول مردم را پس دهند، باید مشخص شود که شرکت پسته، مجتمع صنعتی و شرکت کنکاش کجا هستند، چرا اداره امور تعاونی و جهاد کشاورزی به وظایفشان عمل نکردند؟ چرا پیگیری و نظارت نشده که افرادی که این کارها را انجام داده اند چرا در محل خودشان خرج نکردند اینها آشفته بازاری است که سعی می کنیم ظرف شش ماه آینده تکلیف اینها را مشخص کنیم.

جلالی در خصوص وضعیت اشتغال در شهرستان نیز بیان کرد: در این بحث همه به ادارات و سرچشمه نگاه دارند در حالیکه از لشکر ۲۰ هزار نفری بیکار در شهرستان های رفسنجان و انار تعداد محدودی را می توان در این قسمت ها مشغول بکار کرد.

وی افزود: ما قبول داریم که سرچشمه باید مسئله اشتغال ما را حل کند اما وقتی می گویند ما برنامه داریم و سایر شهرها متقاضی است ما باید اشتغال را بصورت خودگردان پیش ببریم، کارآفرینان و جوانان به میدان آیند و کمک دهند و طرح خود را ارائه دهند تا با آغاز کارگاههای زودبازده ایجاد شغل نمایند، منابع و زمین را فراهم می کنیم، مهم است که جوانان فعال شوند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
اشتغال تعاونی ها در رفسنجان مجلس یازدهم نماینده منتخب رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • ساره

    با سلام و احترام ضمن عرض تبریک به نماینده منتخب و محترم امیدوارم واقعا در این مجلس عدالت و مساوات برقرار بشه مخصوصا در حوزه اشتغال اقشار تحصیل کرده بخصوص بچه های دهه شصت، که در سخت ترین شرایط و کمترین امکانات درس خوندن و حالا هم سی و چند ساله و هنوز در جستجوی کارند لطفا به داد ماها برسید. خدا بهتون توفیق بده.

    ساره

    با سلام و احترام ضمن عرض تبریک به نماینده منتخب و محترم امیدوارم واقعا در این مجلس عدالت و مساوات برقرار بشه مخصوصا در حوزه اشتغال اقشار تحصیل کرده بخصوص بچه های دهه شصت، لطفا به داد ماها برسید.
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان