فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:

عشایر جان خود را برای نگه داری از انقلاب انفاق کردند/ سپاه با خرید محصول پیاز، حق کشاورزان را از دلالان پس گرفت

  • شناسه خبر: 176903
عشایر جان خود را برای نگه داری از انقلاب انفاق کردند/ سپاه با خرید محصول پیاز، حق کشاورزان را از دلالان پس گرفت

سردار معروفی گفت: یکی ازنکات مهم بازاریابی برای عشایر است و باید دست دلالان را از سفره های آنها کوتاه کرد، در مسئله خرید پیاز از کشاورزان سپاه ضرر کرد اما نکته مهم آن است که به ازای هر کیلو ۷۰۰ تومان سود عاید عشایر شد.

خانه » اجتماعی » عشایر جان خود را برای نگه داری از انقلاب انفاق کردند/ سپاه با خرید محصول پیاز، حق کشاورزان را از دلالان پس گرفت

به گزارش خانه خشتی، مراسم روز بسیج عشایری روز گذشته با حضور فرمانده سپاه ثارالله، مسئولان این قشر و جمعی از سران، معتمدین و نخبگان عشایر استان برگزار شد.
سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این نشست اظهار کرد: هر قبیله ای را با عقبه آن می شناسند، عقبه عشایر ارزشمند، مومنانه و نمایانگر روحیه سلحشوری است.
وی افزود: عقبه عشایر ما در همه شهرستان های استان با داشتن ۹۵۰ شهید ارزشمند، آزادگان و جانبازان منشا عقبه بزرگ و محکم این قشر ارزشمند است.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ابراز کرد: یک پنجم شهدایی که استان کرمان تقدیم کرده، متعلق به عشایر است که با توجه به جمعیت کم عشایر نسبت به شهرها در دوران دفاع مقدس رقمی بالا است.

جامعه عشایری سهامداران بزرگ انقلاب هستند

سردار معروفی تصریح کرد: نمی توانیم به سادگی از کنار این ایثارعشایرعبور کنیم، در واقع عشایر سهام دار انقلاب هستند و خصوصیات منحصر به فردی همچون استحکام در ایمان، اخلاص، سادگی در گفتار و ‌بیان، وفاداری به اسلام، اهل بیت، انقلاب، امام راحل و رهبری در این قشر وجود دارد.
وی یادآور شد: قشر عشایر سزاوار توجه ویژه است، چرا که این افراد بهترین جنگ جویان ما در دوران دفاع مقدس و ماموریت حاج قاسم در جنوب شرق کشورعشایر بودند و نقشی فوق العاده ایفا کردند.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مطرح کرد: عشایر بر خلاف بسیاری از اقشار جامعه با زبان نان نمی خورند نان بازو خود را می خورند، همه جامعه نیازمند تولید عشایر است و نخبگان عشایری برای راحتی ما تلاش می کنند.
سردار معروفی اذعان کرد: پاک ترین لقمه ها در سفره عشایر قرار دارد چرا که آن ها به آنچه از مقدسات می دانند از جمله خمس، زکات و انفاق عمل می کنند.

عشایر جان خود را برای نگه داری از انقلاب انفاق کردند

وی ادامه داد: عشایر جان خود را برای نگه داری از انقلاب انفاق کردند، به پاس این خدمات، ارزش و تولید عشایر می توانیم حداقل مشکلات آنها را برطرف کنیم.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تشریح کرد: عشایر پاک دست هستند، چرا که اعتقاد و ایمان قلبی دارند، به زیبایی خدا را عبادت می کنند، ر عین حال که مساجد، تکیه و بهداشت مناسبی ندارند.
سردار معروفی اظهار کرد: در این راستا سپاه استان قصد دارد با همکاری استانداری، هیئت اندیشه ورزی متشکل از سران عشایر، مجموعه سازمان بسیج عشایری استان، اداره کل امور عشایری تشکیل داده و با اولویت بندی مشکلات در راستای رفع آن ها گام بردارد.
وی گفت: چندی پیش جلسه در استانداری برای حل مشکلات جا به جایی عشایر گرفته شد، سپاه هم کمک می کند تا میزان خسارت به دام های آنها کاسته شود.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ابراز کرد: باید توجه داشت که کمک رنگ ترحم به خود نگیرد، با عشایر با تکریم برخورد شود و با دید بزرگی به آنها بنگریم همانگونه که امام راحل و رهبر معظم انقلاب عشایر را تکریم کردند و اثر آن را در دفاع از کشور دیده شد.

ارتقا فرهنگ عشایری در راستای مقابله با جنگ نرم دشمنان

سردار معروفی افزود: بالا بردن سطح آگاهی عشایر باید به واسطه خودشان صورت گیرد و باید توجه داشت که فرهنگ عشایر را نباید تغییر داد بلکه باید با ارتقا این فرهنگ با جنگ نرم دشمن مقابله کرد.
وی بیان کرد: افزایش سواد رسانه مختص استاد دانشگاه و نخبگان نیست بلکه به همه جامعه تعلق دارد، ما باید به اقتضا نیاز جامعه در حوزه های مختلف جهاد کنیم و جهاد امروز افزایش سواد رسانه ای در همه بخش ها است.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ابراز کرد: نگاه اعتقادی باید به قشر عشایر صورت گیرد و نه نگاه سیاسی، خدمات سپاه به مردم بر اساس نگاه قومی، مذهبی و سیاسی نیست بلکه نگاهی به مبنای کرامت، خدمت و ارزش است، برای تحقق این مسئله در این راه جان خود را فدا می کنیم.
سردار معروفی یادآور شد: در حوزه مدرسه سازی، برخی مناطق زیر ساخت مناسبی ندارند، با توجه به اینکه عشایر نیمی از سال را در این مناطق سپری می کنند از این رو باید زیرساخت های مناسب برای تحصیل فرزندان آنها فراهم شود.
وی تاکید نکرد: نباید تنها دغدغه فراهم کردن امکانات مورد نیاز عشایر تهیه مکان های مناسب برای دام آنها باشد بلکه همه امکانات رفاهی و بهداشتی برای رفاه حال آنها باید در مناطق مختلف تامین شود.

سپاه با خرید محصول پیاز، حق کشاورزان را از دلالان پس گرفت

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: اگر مصالح مورد نیاز برای ساخت این مکان ها در اختیار عشایر قرار گیرد، قطعا خودشان پای کار می آیند و برای ساخت آنها همت می کنند.
سردار معروفی گفت: یکی ازنکات مهم بازاریابی برای عشایر است و باید دست دلالان را از سفره های آنها کوتاه کرد، در مسئله خرید پیاز از کشاورزان سپاه ضرر کرد اما نکته مهم آن است که به ازای هر کیلو ۷۰۰ تومان سود عاید عشایر شد.
وی افزود: این خدمت یک فرصت برای جمع آوری توشه آخرت است، توجه داشته باشیم که این توشه با نگاه کرامت باشد، هر کس به عشایر خدمت می کند نگاه ترحم نداشته باشد.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: ما به عشایر نیاز داریم، آنها عزیزان خود را برای حفظ اسلام، انقلاب و دستاوردهای آن و امنیت ما فدا کردند چرا که اعتقاد قلبی عشایرعمیق است.
انتهای پیام/

برچسب ها:
بسیج عشایری سردار معروفی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان