صدای اسلام آبادی ها با خش خش های بی تدبیری به جایی نمی رسد؛

مردم اسلام آباد: مشکل آنتن دهی این منطقه کی حل می شود؟!

  • شناسه خبر: 176726
مردم اسلام آباد: مشکل آنتن دهی این منطقه کی حل می شود؟!

با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس نیاز به تلفن ثابت و ضرورت داشتن اینترنت خانگی برای دانش آموزان روستای اسلام آباد رفسنجان بیش از گذشته احساس می شود این در حالی است که ۷۰۰ خانوار روستای اسلام آباد سالیان سال است که در انتظار دریافت خط تلفن ثابت هستند.

خانه » آخرین اخبار » مردم اسلام آباد: مشکل آنتن دهی این منطقه کی حل می شود؟!

به گزارش خانه خشتی؛ اسلام آباد روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان رفسنجان در استان کرمان است.این روستا ۲ هزار ۴۰۰ خانوار دارد. ساکنین این روستا ۷ سال است که از دریافت خط تلفن ثابت گلایه دارند به‌ طوری که بیش از ۷۰۰ خانوار در انتظار دریافت خط تلفن ثابت هستند.
این روزها با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مدارس نیاز به تلفن ثابت و داشتن اینترنت خانگی برای همه خانواده ها مخصوصا دانش آموزان بیشتر از گذشته احساس می شود، البته این که در مناطق کمتر برخوردار شرایط ارتباطی مطلوبی حاکم نباشد، حرفی نیست چرا که هزار و یک دلیل می تواند برای آن وجود داشته باشد که این شرایط را بوجود آورده باشد؛ اما وجود چنین شرایطی در شهری مانند رفسنجان که زیرساخت وظرفیت های خوبی دارد جای بسی شگفتی و تعجب دارد.
شهری مانند رفسنجان می بایست دارای بهترین شرایط ارتباطی باشد و طبیعی به نظر می رسد که نباید هیچ نقطه ای از آن مردم از داشتن تلفن ثابت و نه حتی نسل های پیشرفته تلفن همراه محروم باشند اما واقعیت بنا به گفته تعدادی از شهروندان چیز دیگری است.
یکی از اهالی این روستا در همین رابطه به ما گفت که بتازگی منزل خود را از یک محل شهر به این روستا انتقال داده است و پس از پایان مراحل استقرار و به دلیل نبود تلفن ثابت برای درخواست تلفن به مرکز مخابرات مراجعه کرده است، پس از چندین بار مراجعه به مخابرات محله جدید درنهایت اعلام کردند که امکان دادن شماره جدید در این مرکز وجود ندارد و باید منتظر بمانید تا برای افزایش ظرفیت اقدام شود یا شماره ای خالی شده به شما واگذار شود.
یکی دیگر از ساکنین به نمایندگی از تعدادی از ساکنان محله ای این روستا نیز به ما گفت: چندین بار برای استفاده از تلفن ثابت به مخابرات منطقه مراجعه کرده ایم، مسئولان مخابرات منطقه درپاسخ به درخواست های مکرر ساکنان این محله برای دادن تلفن ثابت اعلام کرده اند که امکان افزایش ظرفیت در این محل را ندارند و نمی توانند تلفن واگذار کنند.
وی ادامه داد: این درحالی است که سایر محله ها تلفن دارند و از آن استفاده می کنند.
خانم خانه داری که دو فرزند محصل دارد می گوید: قریب ۷ سال است این منطقه تلفن ثابت ندارد، برخی قسمت های این روستا هم مخصوصا منزل ما اصلا آنتی دهی ندارد دخترم باید به صورت مجازی سر کلاس درس حاضر شود باید حتما برود قسمتی از خانه که آنتن داشته باشد.
وی در ادامه می گوید: خانه کوچکی داریم موبایل فقط در یک قسمت از آشپزخانه آنتن دهی دارد حالا شما بگو خانم با این وضعیت میشه درس خوند؟!!!اگر تلفن ثابت بود و وای فای استفاده می کردیم مشکل آنتن دهی هم نداشتیم.
یکی دیگر از ساکنین این روستا هم از نبود آنتن دهی همراه اول شاکی است و می گوید: دورترین روستاها تلفن ثابت دارند این روستا که نزدیک شهره تا مرکز شهر راهی نداره نباید تلفن داشته باشد؟!!
این نمونه کوچکی است که شاید دهها مورد مانند وجود داشته باشد و باشند مردمی که در این شهر طلای سبز از تلفن ثابت محروم مانده اند.
ابتدا به سراغ عبدالکریمی رئیس مخابرات رفسنجان رفتیم؛ وی در گفتگوی تلفنی با ما گفت: نقاط روستایی جزو تعهدات مخابرات نیست باید از طریق طرح های “یو اس او “پیگیری شود، بخشدار و دهیاری روستا باید پیگیر این موارد شوند نقاط روستایی جزو نقاط شهری نیستند.
اما حسن قربانی رئیس شورای اسلام آباد رفسنجان می گوید: به علت اینکه خط انتقال تلفن در خیابان های بیت الزهرا، اندیشه و برخی قسمت های این روستا قبلا اجرا نشده است در حال حاضر امکان خط تلفن ثابت وجود ندارد و قبلا هم به علت عدم استفاده از تلفن ثابت و اینکه مخارج آن نسبت به مصرفش مقرون به صرفه نیست مخابرات زیر بارش نمی رود، در حال حاضر با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مدارس و نیاز به تلفن و نت خانگی این ضرورت از طرف مردم احساس شده است که باید این مشکل به هر نحویی که شده حل شود.
وی افزود: چندین بار به مخابرات مرکزی حتی به استان هم نامه نگاری شده است ولی تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته و این مشکل ۷ ساله، همچنان وجود دارد.
قربانی با گلایه از عدم همکاری نیروهای مخابرات مرکزی بیان داشت: قریب ۶ ماه است که ۲۰ متر سیم تلفن قسمتی از این روستا به سرقت رفته و تلفن های چندین مشترک این روستا قطع شده ولی تاکنون هیچ اقدامی از طرف مخابرات مرکزی برای حل این مشکل صورت نگرفته است.
سخن آخر
تحویل تلفن ثابت در این روستا سالیان سال است که طولانی شده است علت این امر توسعه نیافتن شبکه و عدم بودجه ملی عنوان می شود.
آنچه در این روزها ضرورت دارد این است که شرکت مخابرات نباید به درآمدزایی از مکالمه تلفن ثابت متمرکز شود بلکه باید در صدد رفع این مشکل مصمم تر از گذشته پا به میدان بگذارد امیدواریم در سایه تدبیر مسئولین مربوطه، مشکل این روستا در این شرایط بحرانی که همگی پای کار هستند حل گردد.
گزارش از منیژه نوروزی

برچسب ها:
اسلام آباد رفسنجان تلفن ثابت و مشکل آنتن دهی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان