معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مطرح کرد:

کمک ۱۴ میلیاردی خیرین در رفسنجان برای مقابله با کرونا

  • شناسه خبر: 176533
کمک ۱۴ میلیاردی خیرین در رفسنجان برای مقابله با کرونا

علی مظفری گفت: کووید۱۹ هم تهدید و هم فرصت بود، در جریان کرونا خیرین ۱۴ میلیارد ریال برای تامین ماسک، کیت حفاظتی، دستگاههای پزشکی و … هزینه کردند.

خانه » پزشکی و سلامت » کمک ۱۴ میلیاردی خیرین در رفسنجان برای مقابله با کرونا

به گزارش خانه خشتی، علی مظفری در نشست خبری رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اظهار کرد: ماهیانه ۱۵۰ هزار ماسک، بیش از ۶ هزار ماسک N95 و چهار هزار و ۵۰۰ کیت حفاظتی در بیمارستان، معاون بهداشتی، کلینیک ها و مراکز بهداشت رفسنجان مصرف می شود که هزینه یک میلیارد تومانی در بردارد.

مظفری به کمک ۱۴ میلیارد ریالی خیرین در تامین تجهیزات پزشکی و بهداشتی اشاره کرد و گفت: بخشی از هزینه ها توسط دانشگاه و بخشی توسط خیرین تامین شد و خیرین در جریان کرونا بسیار زیبا عمل کردند.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا در بیمارستان آمادگی پذیرش ۵۰۰ بیمار را داشتیم و فقط در بخش آی سی یو آمادگی ۲۸ تخت با دستگاههای مجهز را داریم.

۲۹ تخت در نقاحتگاه بیمارستان آمادگی پذیرش دارد و شش سوئیت برای اسکان بیماران در صورت نیاز، تدارک دیده شده است.

مظفری با بیان اینکه پایش ۹۲ درصدی جمعیت شهرستان توسط معاون بهداشتی کار بزرگی بود که انجام شد تصریح کرد: سالن ۵۰ تختخوابی با ۷۵۰ متر زیربنا، سه اتاق ایزوله، تریاژ، پاویون و اتاق سی پی آر که به همت مجتمع مس سرچشمه در حال تجهیز است، ۹۰ درصد پیشرفت داشته و یک بیمارستان کوچک است که می تواند در زمان بحران کمک کند.

وی بیان کرد: در دومین آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ در استان، که به همت شهرداری و شورای شهر در رفسنجان راه اندازی شد، سرعت کار بالا رفته و پاسخ نمونه های روزانه تا شب داده می شوند.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطر نشان کرد: کووید ۱۹ در کمین است، ۳۰ درصد افراد مبتلا بدون علامت و ۵۰ درصد دارای علائم خفیف و متوسط هستند، مردم باید همچنان رعایت مسائل بهداشتی را داشته باشند.

دکتر سلطان خواه معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز در این نشست خبری بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا در شهرستان تاکنون، ۱۹ هزار لیتر الکل ۷۰ و ۷۵ درصد، ۳۶ هزار مورد ژل ضدعفونی کننده و ۱۵۰ تن محلول ضدعفونی تولید و در شهرستان مصرف شد.

وی افزود: ۲۳۶ هزار و ۲۳۲ ماسک جراحی و ۲۴ هزار و ۲۰۲ ماسک N95 تامین و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان قرار گرفت.

سلطان خواه اظهار کرد: علاوه بر کارگاههای تولید ماسک در رفسنجان که با همکاری بسیج، موکب خاتم الانبیاء و خیریه حضرت زینب راه اندازی شد، ۴ کارگاه در شهرستان انار نیز راه اندازی شد.

وی بیان کرد: تاکنون ۵ هزار دست لباس بیمارستانی توسط ۴ کارگاه در رفسنجان تولید و تحویل بیمارستان شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
بیمارستان رفسنجان خیرین دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان دکتر علی مظفری کرونا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان