معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مطرح کرد؛

۱۳ نفر از کادر درمان در رفسنجان به کرونا مبتلا شده اند

  • شناسه خبر: 176507
۱۳ نفر از کادر درمان در رفسنجان به کرونا مبتلا شده اند

محمد رضا میرزابیگی گفت: تاکنون ۱۳ نفر از پرسنل درمان بیمارستان به کرونا مبتلا شدند که نیاز به بستری نداشتند.

خانه » پزشکی و سلامت » ۱۳ نفر از کادر درمان در رفسنجان به کرونا مبتلا شده اند

به گزارش خانه خشتی، محمدرضا میرزابیگی در نشست خبری رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی ضمن قدردانی از زحمات کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: جانفشانی این عزیزان از نگهبان تا پزشکان بخش کرونا را در این ایام شاهد بودیم.

وی بیان کرد: در آغاز شیوع ویروس کرونا برآورد ۵۰۰ تخت بیمارستانی در رفسنجان شد، شرایط می توانست تبدیل به فاجعه شودکه به لطف خداوند و با زحمات در درون و بیرون دانشگاه باعث شد بحران را به خوبی پشت سر بگذاریم.

میرزابیگی خاطر نشان کرد: این ۵۰۰ تخت به عنوان دپو و ذخیره در نظر گرفته شده بود، نگرانی این بود که شیوع کرونا همه گیر شود و اگر بصورت پیک بسیار بالا رخ میداد درمان جوابگو نبود به ویزه در سالمندان و بیماران با بیماری های زمینه ای، در هیچ جای دنیا این مقدار تخت آی سی یو وجود ندارد که در زمان همه گیری بخواهد تامین شود.

وی بیان کرد: اولین اقدام بیمارستان ها نظم دادن به بخش های مختلف بود، بیمارستان مرادی با ۸۰ تخت کاملا تعطیل شد، در بیمارستان علی ابیطالب(ع) دو بخش به کرونا اختصاص داده شد و دیگر بخش های اورژانسی که مردم نیاز داشتند جدا شد.

میرزابیگی گفت: بیماری می بایست کنترل شود و مراقبت کنیم که عامل ویروس از بیمارستان خارج نشود، در این راستا بخش مراقبت های ویزه بانوان به زایشگاه مرادی منتقل شد، ۳۷جلسه در بیمارستان علی ابن ابیطالب تشکیل شد و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

وی تصریح کرد: آلوده ترین مکان برای یک شهر بیمارستان است  و ۴۶ درصد آلودگی از بیمارستان بود، در این راستا قوانین سخت گیرانه برای عدم انتقال ویروس به خارج بیمارستان در نظر گرفته شد.

میرزابیگی به گندزدایی معابر و سطوح بیمارستانی و ایجاد محافظت های خاص پرسنل اشاره کرد و این اقدام را کاری سخت دانست و گفت: تاکنون ۱۳ نفر از پرسنل درمان بیمارستان به کرونا مبتلا شدند که نیاز به بستری نداشتند و تنها دو هفته در قرنطینه خانگی بسر بردند.

وی بیان کرد: در جریان کرونا مدیریت دانشگاه و معاونت ها دست در دست هم یک مشت شده تا با سرافرازی این بحران را به پایان برسانند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان افزود: هم اکنون در دو بخش داخلی مردان و زنان کرونا، ۹ بیمار بستری هستند که سه بیمار مثبت هستند و در بخش آی سی یو کرونا نیز ۴ بیمار مثبت یا مشکوک به کرونا بستری هستند.

وی تصریح کرد: تاکنون در رفسنجان ۱۳ مبتلا به کرونا فوت کرده اند که متوسط بیش از ۷۰ سال سن را داشتند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان کادر درمان کرونا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان