امام جمعه رفسنجان مطرح کرد؛

ضرورت فرهنگ سازی در صرفه جویی مصرف آب و برق

  • شناسه خبر: 176429
ضرورت فرهنگ سازی در صرفه جویی مصرف آب و برق

امام جمعه رفسنجان گفت: برای کاهش مصرف آب و برق باید کار فرهنگی انجام داد این کار فرهنگی می تواند کار اعتقادی، باید و نبایدهای شرعی، هشدارهای روانی و اخلاقی در خصوص کمبود آب و برق در خانواده ها باشد.

خانه » آخرین اخبار » ضرورت فرهنگ سازی در صرفه جویی مصرف آب و برق

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام اصغر عسکری پیش از ظهر امروز در جلسه هم اندیشی پیک آب و برق رفسنجان در تابستان ۹۹ بر ضرورت فعالیت ها در راستای کاهش مصرف آب و برق در رفسنجان تاکید داشت و اظهار کرد: همیشه باید در کاهش مصرف آب و برق برنامه ریزی کرد.
امام جمعه رفسنجان بیان داشت: برای کاهش مصرف آب و برق باید کار فرهنگی انجام داد این کار فرهنگی می تواند کار اعتقادی، باید و نبایدهای شرعی، هشدارهای روانی و یا هشدارهای اخلاقی در خصوص کمبود آب و برق در خانواده ها باشد.
وی افزود: بیشترین مصرف آب را خود ادارات نسبت به مجموعه هایشان دارند ابتدا باید کاهش مصرف آب را از خودمان شروع کنیم.
حجت الاسلام عسکری تصریح کرد:مسائل شرعی در خصوص اسراف را باید خودمان رعایت کنیم و بعد به دیگران انتقال دهیم.
وی مدیریت صحیح زمان مصرف آب و رعایت مسائل شرعی در خصوص زیاده روی در مصرف آب و برق و تغییر آبیاری های سنتی به صنعتی و استفاده از پنل های خورشیدی و بادی را از راهکارهای مبارزه با بحران آب عنوان کرد.

۹۰ درصد مصرف برق در منطقه نوق به حوزه کشاورزی اختصاص دارد

عرب رئیس اداره برق منطقه نوق رفسنجان گفت: بیش از دو سوم مصرف برق شهرستان و حومه به اشتراکات کشاورزی اختصاص دارد و ۶۵ درصد برق به مصارف کشاورزی می رسد این موضوع ناشی از موقعیت کشاورزی این شهرستان در حوزه کشاورزی دارد.
وی افزود: ۴۹ درصد انرژیِ برق در رفسنجان صرف چاه های کشاورزی ، ۹ درصد صنعت و ۲۷ درصد به مصارف خانگی می رسد، قریب ۹۰ درصد مصرف برق در منطقه نوق به چاه های کشاورزی اختصاص دارد که این رقم در کشکوئیه ۸۱ درصد است.
عرب افزود: ۸۱ درصد انشعابات در رفسنجان خانگی هستند که ۲۷ درصد مصرف برق را به خود اختصاص می دهند و یک درصد از کل انشعابات رفسنجان کشاورزی است که همین یک درصد ۵۰ درصد مصرف برق را می گیرد.
رئیس اداره برق منطقه نوق رفسنجان گفت: ۸ درصد برق منطقه نوق مربوط به تعرفه خانگی و ۳.۵ درصد اشتراکات برق منطقه نوق کشاورزی است که قریب ۹۰ درصد برق را به مصرف می رسانند که این رقم در کشکوئیه برای کشاورزی ۲.۵ درصد است.
وی یادآور شد: کمتر از دو درصد کل انشعابات امور برق رفسنجان کشاورزی است که ۶۵ درصد برق مصرفی ما را استفاده می کنند.

خبر از منیژه نوروزی

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان بحران کم آبی رفسنجان نشست هم اندیشی مصرف آب و برق
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان