مسئولان رفسنجان پاسخ دهند؛

زنان بی سرپرست شهرک یادگار را به امان چه کسی رها کرده اید؟! / عکس

  • شناسه خبر: 176394
زنان بی سرپرست شهرک یادگار را به امان چه کسی رها کرده اید؟! / عکس

شهرک مددجویان کمیته امداد و بهزیستی رفسنجان با مشکلات عدیده ای روبروست و ساکنین آنها از بی توجهی مسئولان به این مشکلات گلایه های فراوان دارند.

خانه » اجتماعی » زنان بی سرپرست شهرک یادگار را به امان چه کسی رها کرده اید؟! / عکس

به گزارش خانه خشتی، با تماس آقای ۴۰ ساله ای که کم و بیش با پایگاه خبری خانه خشتی و فعالیت های آن آشنا بود، برای تهیه گزارش در شهرک یادگار امام و بخش ساختمان های مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در این منطقه حاضر شدیم.

در بدو ورودمان به شهرک با عربده کشی عده ای جوان روبرو شدیم که به گفته ساکنین آن از بیرون شهرک آمده بودند و چون اهالی به حضورشان اعتراض داشتند دقایقی شروع به فحاشی و سپس منطقه را ترک کردند.

خانم ۴۵ ساله ای که سالهاست سرپرستی چهار فرزندش را به تنهایی بر دو ش می کشد می گوید: در این شهرک امنیت نداریم، ساعت هشت شب جرات نداریم از خانه هایمان بیرون آییم.

ساکنین از واحدهایی که به مجردها اجاره داده شده گلایه داشتند، اینکه هر چند وقت یکبار شاهد حرکات دور از شانی از آنها هستند که قابل گفتن نیست و یک نمونه آن حرکت امروز جمعی از اوباش.
از واحدهای این شهرک ها ۴۸ واحد متعلق به مددجویان کمیته امداد و ۱۴۶ واحد متعلق به بهزیستی است.
از آنجا که به واسطه کوچک بودن واحدها اجاره بهای ان ها اندک است، بیشتر واحدها به افراد مجرد و تبعه خارجی اجاره داده شدند .

اینگونه که ساکنین می گویند نه شهرداری، نه فرمانداری، ن هاداره راه و شهرسازی، نه کمیته امداد و نه بهزیستی، هیچ کدام جوابگو برای حل مشکلات این منطقه نبودند البته مشاهده منطقه از نزدیک نیز گویای این عدم توجه از سوی مسئولان است.
ارازدلی که در روز روشن وارد شهرک شده و پس از فحاشی بدون هیچ کنترلی خارج می شوند، میدان اصلی شهرک پر از زباله های ساکنین و تنها یک سطح زباله که کفاف این همه زباله را نمی دهد، معابر پر از خاک و زباله که سالهاست جارو به خود ندیده ، آلونک هایی که در کنار واحدها بدون هیچ نظارت و تذکری تعبیه شده است و …

بانوی دیگری که ساکن واحدی از کمیته امداد است می گوید از مسئولین خواهش می کنم رسیدگی کنند، یک مشت زن بی سرپرست اینجا رها شده ، از رئیس کمیته امداد می خواهیم که جوابگو باشد.
به گفته مددجویان کمیته امداد طبق تعهدی که از انها گرفته شده، هیچ کدام حق واگذاری، رهن و اجاره واحد خود را ندارند و در صورت این اقدام کمیته حق دارد واحد را پس گرفته و مطابق صلاح عمل کند و این در حالی است که اکثر واحدها به غیر مددجویان واگذار شدند.

استشهادهای محلی ساکنین هم دردی را دوا نکرده و بی پاسخ مانده، این شهرک موسوم به شهرک بهزیستی و کمیته امداد است و تاکنون نامی برای انها مشخص نشده است.

ساکنین خواستار سروسامان یافتن حصار اطراف شهرک و کنترل رفت و آمدها طبق ضوابط هستند و می گویند نباید یک عده ارازل و بداخلاق این شهرک را مکان امنی برای خود بدانند، آنها برای پاکسازی منطقه پای کار هستند و انتظار دارند مسئولان مربوطه نیز انها را یاری کنند.

آقای مسنی که ساکن شهرک است می گوید: شهرداری این شهرک را رها کرده، خواهش می کنم به داد دل مردم برسید، بسیج مردمی در این منطقه تشکیل شود، واحدها به دست خانواده های معتبر داده شودتا شاهد بی امنیتی نباشیم.

آقای ۵۰ ساله دیگری میگوید: ده سال است که مشکلات منطقه مکتوب به همه ارگان برده شده اما هیچ جا پاسخی نمی دهند، روشنایی منطقه وضعیت خوبی ندارند، از شهدار محترم امی خواهیم که ین قسمت را جزو شهر بدانند قرار نباشد مردم تابلوی شهرک را به روستای یادگار امام تغییر دهند.
یکی دیگر از اهالی شهرک نیز از قیمت پایین واحدها و کرایه به غیر مددجویان گلایه کرد و گفت: متاسفانه کمیته امداد و بهزیستی همکاری نکردند تا مشخص شود که کدام واحدها صاحبان اصلی است تا شورا یی در این خصوص تشکیل شود.


انتهای پیام/

 

برچسب ها:
شهرک یادگار امام در رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان