تشریح اهداف طرح مهمانی بزرگ رفسنجانی ها

  • شناسه خبر: 176365
تشریح اهداف طرح مهمانی بزرگ رفسنجانی ها

طرح مهمانی بزرگ رفسنجانی ها در راستای کمک به نیازمندان متضرر از کسب و کار کرونا در رفسنجان با کمک خیرین و مردم با هدف ایجاد آرامش درون خانواده، امنیت در جامعه و جلوگیری از آسیب های اجتماعی در حال اجراست.

خانه » آخرین اخبار » تشریح اهداف طرح مهمانی بزرگ رفسنجانی ها

به گزارش خانه خشتی؛ حمیدرضا ایرانمنش از خیرین و کارآفرینان رفسنجانی در جمع خبرنگاران نقش رسانه ها در اجرای طرح مهمانی بزرگ رفسنجانی ها را مهم دانست و اظهار کرد: طرح بزرگ مهمانی رفسنجانی ها در راستای عبور از بحران کرونا و برای خانواده های متضرر از کسب و کار در رفسنجان شکل گرفته است، کمک ها در این طرح از مردم شروع شده و به مردم ختم می شود و بدون حاشیه به سرانجام مقصود می رسد.
وی به نقش مهم کادر درمانی شهرستان برای جلوگیری از شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: با شیوع ویروس کرونا در دنیا و فراگیر شدن آن در کشور و رفسنجان کل کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بسیج شدند و اقداماتی از جمله بهداشتی و پیشگیری، اطلاع رسانی و آموزش به اقشار مختلف مردم و غربالگری برای مقابله کرونا انجام شد و در این راستا بیمارستان اضطراری هم احداث شد.
ایرانمنش تشکیل تیم واکنش سریع در فرمانداری را از دیگر اقدامات مقابله با کرونا اعلام کرد و گفت: تیم واکنش سریع که از اعضای دادستان، بخشداری ، ناجا، سپاه، بسیج، هلال احمر و مجتمع مس سرچشمه تشکیل شده است کمک های ارزشمندی را برای پیشگیری از کرونا انجام دادند.
وی خاطرنشان کرد: در کنار اقدامات خوبی که برای مقابله با کرونا در سطح شهرستان انجام شد بسیاری از کسب و کارهای مردم به خاطر ماندن در خانه متوقف شد و این امر باعث شد که معیشت این افراد صفر و یا متوقف شود لذا تصمیم گرفته شده بخشی از این خسارات از طریق اجرای این طرح جبران شود.
ایرانمنش افزود: این مجموعه هیچ وابستگی به دولت ندارد و با کار خیر و اجتماع خیرین و موسسات خیریه برای کمک به خانواده های نیازمندان ایجاد شده است.
وی بیان داشت: برای اجرایی شدن این طرح تیم هایی از جمله تیم راهبردی، جمع آوری اعانات ، خرید، تیم تبلیغات و اطلاع رسانی، شناسایی نیازمندان و تیم کنترل، تحقیق، توزیع و تحویل فعالیت دارند.
ایرانمنش با اشاره به اینکه در این طرح ده هزار بسته معیشتی پیش بینی شده است گفت: این بسته ها شامل ده کیلو برنج، پنج کیلو روغن، دو کیلو قند، یک بسته چای ، سه بسته ماکارانی ، سه کیلو حبوبات، دو بسته سویا، دو قطعه مرغ و مقداری کلوچه وکیک برای گذران معیشت یک ماهه خانواده سه تا چهار نفره تهیه شده بین نیازمندان توزیع می شود.
وی افزود: ارزش تقریبی سبد معیشتی با مشارکت و تخفیف فروشندگان به ارزش ۳۰۰ هزار تومان تهیه شده که در بازار به قیمت ۴۰۰ هزار تومان است.
این کارآفرین و تولیدکننده رفسنجانی با اشاره به اینکه کمک های مردم از دو هزار تومان تا ۲۰۰ میلیون تومان در این طرح باعث برکت کار شده است یادآور شد: مجتمع مس سرچشمه تامین اعتبار دو هزار بسته غذایی و شورای شهر و شهرداری هم تامین اعتبار هزار بسته این طرح را برعهده گرفتند.
ایرانمنش با بیان اینکه پیش بینی می شود که برای ۴ هزار خانوار دیگر هم بسته حمایتی جمع آوری شود گفت: تا کنون ۵ هزار ۸۰۰ بسته معیشتی آماده و قریب ۳ هزار و ۵۰۰ بسته بین نیازمندان توزیع شده است.
وی کمک به نیازمندان، کم شدن تردد در شهر، ایجاد آرامش درون خانواده ، امنیت در جامعه و جلوگیری از آسیب های اجتماعی را از اهداف این طرح عنوان کرد.
ایرانمنش با اشاره به اینکه در فاز اول یک میلیارد و ۲۴۷ میلیون برای خرید تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان توسط این مجموعه اهدا شد گفت: با تبلیغات در فضای مجازی همشهریان مقیم خارج از کشور به این مجموعه کمک کردند که این امر نشان از نوعدوستی است.
بابک فارسی مدیرعامل انجمن کارآفرینان رفسنجان اظهار کرد: تا زمانی که شرایط کرونا در جامعه وجود داشته باشد کار کمک به نیازمندان از طریق این مجموعه ادامه دارد.
وی افزود: نهادهایی از جمله فرمانداری، شورای اسلامی شهر و شهرداری، مجتمع مس سرچشمه، خیریه کوثر،انجمن کارآفرینان رفسنجان، خیریه ره یاری،خیریه خیرین گمنام،خیریه ماه بنی هاشم، خیریه نان و نمک، بنیاد آموزشی راه نو، خیریه حضرت زینب، هیئت کربلا، مرکز نیکوکاری مسجد جامع، خیریه مسجد امام خمینی(ره)، خادمیاران آستان قدس رضوی، موکب خاتم الانبیای رفسنجان در اجرای طرح مهمانی بزرگ رفسنجانی ها شراکت و همکاری داشتند و اخیرا هم خانه مطبوعات شهرستان اعلام آمادگی نموده است.
فارسی بیان داشت: اکثر کالاهای سبد غذایی در این طرح از تولیدکنندگان خود شهرستان است که آنها هم با شراکت و تخفیف در کالاهای خود در این کار سهیم شدند.
گزارش از منیژه نوروزی
عکس از روح الله بادپروا




برچسب ها:
خیریه رفسنجان طرح مهمانی بزرگ رفسنجانی کرونا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان