مسئول موکب خاتم الانبیاء رفسنجان تشریح کرد؛

اقدامات موکب خاتم الانبیاء رفسنجان در مقابله با کرونا/ تولید روزانه ۱۰ هزار ماسک با کمک ۵۵۰ نیروی جهادی

  • شناسه خبر: 176353
اقدامات موکب خاتم الانبیاء رفسنجان در مقابله با کرونا/ تولید روزانه ۱۰ هزار ماسک با کمک ۵۵۰ نیروی جهادی

مسئول موکب خاتم الانبیاء رفسنجان گفت: روزانه ۱۰ هزار ماسک با کمک ۵۵۰ نیروی بسیجی و جهادی در ۳۸ کارگاه در رفسنجان تولید می شود.

خانه » فرهنگی مذهبی » اقدامات موکب خاتم الانبیاء رفسنجان در مقابله با کرونا/ تولید روزانه ۱۰ هزار ماسک با کمک ۵۵۰ نیروی جهادی

به گزارش خانه خشتی، علی بابایی امروز در نشست خبری که در دفتر خبری صدا و سیما در رفسنجان برگزار شد، با اشاره به عملکرد موکب خاتم الانبیاء رفسنجان در اربعین حسینی، کمک به سیل زدگان و برگزاری مراسم تشییع سردار سلیمانی اظهار کرد: آخرین مرحله فعالیت موکب با توجه به شیوع کرونا از ۱۶ اسفندماه ۹۸ آغاز شد تا بتوانیم پشتیبانی برای مدافعین سلامت و کادر درمان در مقابله با این ویروس باشیم.

وی افزود: قرار بود مراسم یادبود سردار سلیمانی را در روز بزرگداشت مقام شهید از سوی موکب برگزار شود که با توجه به شیوع کرونا هزینه در نظر گرفته شده برای این مراسم به مقابله با این ویروس اختصاص داده شد.

بابایی گفت: فعالیت موکب از ضدعفونی دستگاههای خودپرداز و تصفیه آب در سطح شهر آغاز شد و روزانه ۱۵۰ دستگاه خودپرداز و تصفیه آب در ر رفسنجان در دو شیفت توسط ۲۰ خادم ضدعفونی شده است.

وی تصریح کرد: ادوات شرکت همگامان مس و املاک رفیعی و جمعی از خیرین برای انجام ضدعفونی روزانه در اختیار موکب قرار گرفت و روزانه ۲۰ تانکر سمپاش کار ضدعفونی را انجام داده است و هیات های مذهبی از جمله عاشقان علمدار، رهروان شهدا، میثاق با شهدا، اباعبدالل الحسین صادق آباد و عاشقان حضرت رباب در این کار یاری رسان بودند.

بابایی گفت: روزانه ۵۵ هزار لیتر مواد ضدعفونی و ۳۰ هزار آب ژاول برای ضدعفونی بیش از یک سوم معابر که توسط شهرداری در اختیار موکب قرار گرفت ، مصرف شده است و ۱۵۰ خادم کار ضدعفونی را بر عهده دارند.

موکب خاتم الانبیاء رفسنجان در ادامه به راه اندازی ۳۸ کارگاه تولید ماسک در سراسر شهرستان به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: اولین کارگاه در هنرستان مرتضوی رفسنجان با همکاری بسیج جامعه پزشکی و بسیج داشجویی دایر شد و کار خود را با تولید روزانه ۶۰۰ ماسک آغاز کرد.

وی افزود: هم اکنون روزانه ۱۰ هزار ماسک با کمک ۵۵۰ نیروی بسیجی و جهادی در این کارگاهها تولید می شود؛ از این تعداد ۷ کارگاه در بخش نوق دایر شدند.

بابایی گفت: در ایام عید به دلیل بسته بودن راهها به بحران شدیدی در بحث تهیه مواد اولیه ماسک برخورد کردیم اما منجر به تعطیلی هیچ کارگاهی نشد.

وی تصریح کرد: در راه اندازی کارگاههای تولید ماسک افرادی زیادی یاری رسان موکب بودند از جمله امام جمعه، فرماندار؛ فرمانده سپاه و دیگر نیروهای بسیجی، بخشداری و دانشگاه علوم پزشکی.

بابایی خاطر نشان کرد: پارچه های ماسک با نظارت غذا و دارو در سه لایه دوخته و توزیع نیز با استعلام معاونت بهداشتی در مناطق وضعیت قرمز انجام میگیرد، تاکنون در شهر رفسنجاندر مناطق اسدآباد فارسی، شهرک یادگار امام، الغدیر ، مسکن های مهر، شهرک امام خمینی(ره) و دیگر مکان هایی که تجمع بیشتری داشتند بصورت رایگان و خانه به خانه توزیع شده است.

وی بیان کرد: تاکنون۱۳۰ هزار ماسک در سطح شهر و ۶۱ هزار ماسک رایگان در ۲۳ روستا بصورت خانه به خانه توزیع شده است و به نهادهای همچون کمیته امداد، زندان، بسیج جامعه پزشکی، نانواها، نیروی انتظامی و درمانگاه تامین اجتماعی اهدا شده است.

بابایی گفت: تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیون تومان هزینه اقدامات جهادی شده، با همبستگی ۲۰ هیات مذهبی توانستیم در این راستا یاری رسان کادر درمانی باشیم.

موکب خاتم الانبیاء رفسنجان گفت: قریب به ۱۰ میلیون تومان کنسروجات، ۵ میلیون تومان لوازم بهداشتی، نان خشک، البسه و آب معدنی به جنوب استان برای کمک به سیل زدگان از سوی موکب خاتم الانبیاء ارسال شده است.

وی خاطر شان کرد: با توجه به درخواست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از این پس توزیع ماسک خانه به خانه متوقف و شاغلین در کارخانه ها و صنایع تحت پوشش این دانشگاه در الویت توزیع ماسک و ۷۰ درصد ماسک های تولیدی با قیمت مصوب اداره صنعت، معدن و تجارت در اختیار این مراکز قرار میگیرند.

بابایی تصریح کرد: درآمد حاصل از فروش ماسک های تولیدی صرف تامین مواد اولیه ماسک و همچنین تهیه سبدهای غذایی و اهدا به نیازمندان می شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
کرونا موکب خاتم الانبیاء رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان